15 Reacties

één maand geleden

Geen ervaring mee baby is pas 2 daagjes oud😅 maar op internet staat er zinkzalf smeren misschien kan je dat proberen

één maand geleden

Heel dun laagje bepanthen doen wij. Sudocreme gebruik ik liever niet omdat dat voor mijn gevoel de huid helemaal dicht smeert.

één maand geleden

Zinkzalf, en dat voor een badje eraf poetsen met zoete olie (amandelolie)

één maand geleden

Kokosolie

één maand geleden

Bepanthen Baby is wonderspul.

één maand geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Zinkzalf, en dat voor een badje eraf poetsen met zoete olie (amandelolie)
Een smetplekje is natuurlijk, en moet je uitdrogen, mij nervaring is dat een vette crème zoals bepanthen hier niet voor werkt, omdat dit het niet uitdroogt maar juist nat/vet houd

één maand geleden

Zinkzalf inderdaad! Wij gebruiken sudocreme of billencreme van dr Leenarts, die bevat veel zink. Elke keer na het verschonen doen we een laagje erop.Na een badje soms ook wat Weleda talkpoeder. Ons dochtertje had ook smetplekken in de liezen en de oksels, die zijn nu bijna weg.

één maand geleden

Sudocreme. Ook als ze rode billen of iets hebben. Met sudocreme is het zo weg.

één maand geleden

Zinkzalf of liever zinkolie wanneer “iets” open is (smetplek) en waneer iets dicht is , sudocreme.

één maand geleden

Sudocreme werkt hier echt als de brandweer, maar wel maar heel weinig

één maand geleden

Je kan ook een stukje heilwol op de plek leggen. Dat zorgt voor lucht tussen de plek en de kleding.

één maand geleden

Dit klinkt misschien gek maar maizena werkt dus ook heel goed, ook als je kindje ooit kapotte billen heeft maizena erop en t droogt zo in, dan kun je het daarna nog verzorgen met bepanthem of sudo maar belangrijk dat het eerst goed 'droog' is.

één maand geleden

Reactie op Imke97

Dit klinkt misschien gek maar maizena werkt dus ook heel goed, ook als je k ...
Ja ik zou niet zomaar maizena op open plekjes gooien.. daarnaast als ze een plasluier krijgen gaat die rommel korrelen wat kan gaan schuren

één maand geleden

Mijn zoontje had echt veel vieze smet plekjes.. ik was ten einde raad. Toen gaf mijn moeder de tip op een heel klein beetje talkpoeder op de (schone) plekjes te kloppen. Nu zijn de plekjes weg🥳

één maand geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Ja ik zou niet zomaar maizena op open plekjes gooien.. daarnaast als ze een ...
Kan prima hoor, word in de kinderopvang ook veel gedaan. Geeft geen rotzooi, je moet er geen kilos op gooien nee maar gewoon een beetje zodat het plekje mooi kan drogen.