13 Reacties
2 dagen geleden
Volg dit hebben wij ook.. je merkt ook gewoon dat t dr dwars zit maar een boertje komt er zo lastig uit
2 dagen geleden
Reactie op momtobe202410
Volg dit hebben wij ook.. je merkt ook gewoon dat t dr dwars zit maar een b ...
Precies hetzelfde hier, soms boert ze de hele dag niet maar heeft ze wel lucht wat er uit moet aangezien ze dan echt onrustig is
2 dagen geleden
Ik zag ook de “boer-positie” dat ze dan op je onderarm kan liggen, komt dan niet alles er uit? Aangezien ze dan op haar buik ligt
2 dagen geleden
Reactie op baby2onthewayy
Precies hetzelfde hier, soms boert ze de hele dag niet maar heeft ze wel lu ...
Ja precies.. en bij ons nu ook heel veel gasvorming ze laat zoveel scheetjes dat is zo zielig.. heeft er echt last van. Hoop ook dat dit de piek van de krampjes is
2 dagen geleden
Je kan je baby de fles geven op de zij als je dat nog niet doet? Met billen tegen je buik aan en dan op de zij laten liggen. Dat zorgt ervoor dat melk minder snel stroomt, omdat het eerst in de wang komt. Een kleinere speen zou kunnen… je kan ook tijdens de voeding af en toe even de fles eruit halen of extra laten boeren, zodat er sowieso meer tijd zit in het voeden. Mijn zoontje wordt altijd een beetje boos maarja jammer dan 😉 halverwege een kleinere speen erop draaien kan ook nog?
2 dagen geleden
Reactie op matcha_1
Je kan je baby de fles geven op de zij als je dat nog niet doet? Met billen ...
Dankje voor de tips!
Op haar zij ga ik zeker proberen, dan is het dus met haar hoofd van mij af? En dan steunt haar hoofd op mijn elleboog? Tussendoor boeren ga ik ook eens proberen!
2 dagen geleden
Reactie op Kaastosti
Heb je al geprobeerd om tussentijds te boeren? Bij ons helpt het qua krampj ...
Nog niet geprobeerd idd! Ga ik vanaf de volgende fles proberen
2 dagen geleden
Onze dochter had dit ook. Wij voeden haar sinds ze 1 week oud is ook op haar zij. Je kan dit inderdaad doen door haar tegen je aan te leggen. Wij leggen haar meestal op het voedingskussen met een relaxhoes erom op haar zij. Dan kan je haar aankijken. Tussendoor minimaal 1x even pauze. Dan proberen we een boertje te laten, dit lukt niet altijd. Ook even op de speen laten zuigen. Dan drinkt ze iets minder gulzig omdat ze al even stevig op de speen heeft gezogen. Qua lucht in de buik/darmen helpt het wel. Wij gebruiken ook sab simplex. Qua spugen verschilt het enorm. Na de ene voeding spuugt ze best veel en ook meerdere keren erna tot soms 2.5 uur na de voeding nog. Soms spuugt ze niks. Wij beginnen morgen op advies van het consultatiebureau met gelilact om de voeding in te dikken. Ze is nu 5.5 week oud
2 dagen geleden
Reactie op sgrunder
Onze dochter had dit ook. Wij voeden haar sinds ze 1 week oud is ook op haa ...
Dankjewel voor de tips! Ik ga er mee aan de slag en bedankt voor de foto, zo begrijp ik ‘m!
2 dagen geleden
Ik voed ook op de zij en dan met een kussen op mijn schoot, baby op de zij (voetjes naar je buik of langs je zij en kijkt dus naar links of rechts). Je kan dan de fles ook naar beneden doen als er even niet gedronken wordt, zodat de speen minder met melk gevuld is. Deze houding werkt goed voor ons.
Als hij onrustig wordt tijdens het voeden doe ik ook even een pauze.
2 dagen geleden
Reactie op Wendy428
Ik voed ook op de zij en dan met een kussen op mijn schoot, baby op de zij ...
Precies zo bedoelde ik ook! Dan heb je veel controle over hoe ze de voeding naar binnen krijgen. Af en toe even speen eruit of niet helemaal vol laten lopen (wel het uiteinde ivm lucht). Ik heb mijn voeten iets verhoogd en zij ligt dan op een kussen en ik ondersteun vaak zijn hoofdje nog even.
Tussendoor boeren helpt echt. Als je veel klak geluiden of gesmak hoort zuigt je baby niet helemaal goed vacuüm, komt er meer lucht mee en dat is niet zo bevordelijk voor spugen en krampjes. Dat had ik namelijk eerst, nu ik met aandacht de voeding doe is hij minder gulzig, bijna geen geklak meer en je ziet hem ook veel makkelijker zelf pauzes nemen tijdens de voeding omdat de melk dus minder heftig naar binnen loopt!