12 Reacties

Mijn dochter (bijna 14 maanden) kan zich uren vermaken met haar keukentje en met Little people Ik heb een hele rij van little people sets naast elkaar staan en daar is ze dan echt wel even zoet mee Ze kan nog niet spelen spelen maar ze houd zichzelf er wel heerlijk lang mee bezig Bij het keukentje trekt ze vooral de kastjes open en dicht en speelt ze met de pannetjes dat is ook echt een van de beste aankopen ooit geweest voor ons

vorige week

Reactie op Halloweenbabymama

Mijn dochter (bijna 14 maanden) kan zich uren vermaken met haar keukentje e ...
Wat leuk om te horen! Wij moeten ons keukentje nog opzetten. Welke hebben jullie? En welke pannetjes en groente/fruit setjes?

Reactie op starry94

Wat leuk om te horen! Wij moeten ons keukentje nog opzetten. Welke hebben j ...
Ons keukentje is van playos de roze/witte Daar zaten de pannetjes bij Ik heb echt zo veel setjes als extra Heb eigenlijk echt te veel🙈 Heb een aantal dingentjes van little dutch maar ook gewoon van de Action en de Kruidvat

vorige week

Mijn zoontje kan zich uren vermaken met toettoet auto's, bumba muziekboeken, activiteiten kubus met opdrachten en geluid en duplo blokken veel wordt er nog gegooid met dingen omdat het dan gaat rijden of geluid maakt

6 dagen geleden

Dit is heel normaal voor haar leeftijd, je kan zelfstandig spelen nog echt niet verwachten op deze leeftijd, ze hebben nog maar een spanningsboog van 5 minuten 😅 en verlatingsangst speelt hier natuurlijk ook in mee dat ze je elke keer ziet weglopen en opzoekt. Ene kindje is wat sneller tevreden dan de ander, ene kindje heeft meer aandacht nodig.. dat is bij ons ook (kindjes 2j3m en 1j3m. Maar wat eventueel wel kan helpen is 1 op 1 momenten dat je echt samen speelt en je kan dan proberen te zeggen "mama gaat nu even afwassen en ga jij even alleen spelen" dan gaat ze het ook op een gegeven moment snappen oh mama is even met iets anders bezig.. of betrek haar anders bij het huishouden, geef haar ook een doekje waar ze mag poetsen op de grond bijv of met de was opvouwen geef haar een paar sokken waar ze even mee kan spelen. Ons oudste kindje heeft nog steeds veel aandacht nodig omdat ze niet graag alleen speelt maar graag met andere, wellicht jouw kindje ook. Komt goed 🍀

6 dagen geleden

Zelfstandig spelen komt met de tijd, maar zeker een kwartier achtereen hoort haalbaar te zijn. Om zelfstandig spel te stimuleren begin je het beste met speelgoedroulatie. Hoe minder speelgoed er staat hoe beter er vaak mee gespeeld wordt (al hebben veel kinderen met de tijd wel een favoriet waar ze hoe dan ook wel mee willen spelen). Ook is dan speelgoed steeds “nieuw” wat langer zelf spelen makkelijker maakt.

6 dagen geleden

Ik had dit echt woord voor woord kunnen schrijven. Heb best wat staan, en vind het totaal onnodig om honderd stukken speelgoed te kopen, en tegelijkertijd ben ik bang dat ze niks leuks heeft 😅 Het voelt momenteel alsof de helft van het speelgoed te saai en onder haar leeftijd is, en de andere helft nog te moeilijk is. Enige dat haar echt uren bezig houdt zijn boekjes.

6 dagen geleden

Bij ons werkt het keukentje ook geweldig, hij speelt er eigenlijk al maanden mee! Had hem van de overburen gekregen en wilde hem eigenlijk nog even opbergen maar m’n zoontje vond het vanaf het begin al heel leuk. Vooral kastjes open en dicht doen (gooien) en pannetjes etc erin en eruit halen. Ook eromheen lopen en leren hoe hij dat moet doen als het deurtje open staat bijvoorbeeld. Echt een groot succes. Wij hebben het ouderwetse IKEA keukentje die door de buren al 11 jaar gebruikt is en hij is nog steeds goed! Vooral veel houten pannen en etenswaren erin want ijzer maakt veel te veel lawaai als hij ermee gaat gooien. Het keukentje is bij ons dé tip voor zelfstandig spelen.

6 dagen geleden

Bij ons is het het keukentje ook het grootste succes. Daar is ze lang zoet mee en als ze bijvoorbeeld even moet stoppen om wat te eten is ze boos. Vooral pannen en de garde zijn een succes. Naast alle deurtjes natuurlijk.

5 dagen geleden

Het allerleukste hier is keukenkastjes leegtrekken 😂 We hebben alleen de kastjes met schoonmaakspullen etc op slot, voor de rest mag hij z'n gang gaan. Plastic bakjes, vergiet, hij is alles aan het ontdekken. Hij leert er meteen bij dat de blikjes kattenvoer gestapeld kunnen worden, dat de pot met jam heel leuk over de vloer rolt 😄 ook de pikler driehoek vindt hij nu heel leuk. Hij loopt nog niet los maar wel de hele tijd rondjes om dat ding haha. Een regenboogbal vindt hij trouwens ook leuk nu. Qua speelgoed bieden we eigenlijk best wel weinig aan en proberen dat ook een beetje te rouleren zodat hij steeds iets 'nieuws' heeft.

5 dagen geleden

Mijn zoontje kan heel goed zelf spelen zolang ik maar in de ruimte ben. Maakt niet uit waarmee eigenlijk, hij fladdert een beetje door de huiskamer 😅 Maar als ik uit zicht loop en hij heeft dat door, komt hij direct kijken wat ik ga doen en of ik wel terug kom. Dus heb laten spelen en dan de keuken in lopen bijv werkt ook niet echt. Hoort bij de leeftijd denk ik. Als ik bijv de was ga doen neem ik hem gewoon mee, mag hij daar op de grond spelen terwijl ik dingen ophang of opvouw. Met stofzuigen komt hij 'helpen' door de stofzuiger te duwen/als loopkar te gebruiken. En zo voorts, uiteindelijk kom je zo heel ver met het huishouden! Als het echt moet gaat hij gewoon even in de box. Dan kan hij kiezen tussen spelen of staan kijken wat ik aan het doen ben.

gisteren

Heel herkenbaar!! Ze speelt graag met dingen zoals de was, de lades in de keuken met kookgerei etc. Maar haar eigen speelgoed; nee. Verder moet ik bij haar op de grond zitten om haar zoet te houden.. We hebben een keukentje voor haar gekocht om te geven met kerst, blij om te lezen dat dit misschien wel een heel goed idee is!