6 Reacties

5 dagen geleden

Hi Allereerst ontzettend knap dat je jouw verhaal durft te delen!! Zelf ben ik recent bevallen van mijn eerste kindje, ontzettend veel (mooie) nieuwe indrukken maar alles is ook zo intens. Ik pas me helemaal aan op het ritme van ons kleintje en helaas is zijn slaapritme zo wisselend…. Maargoed je schrijft tabletten te gebruiken, op voorschrift van de arts..? Misschien kan hij/zij je hierbij verder helpen middels een doorverwijzing naar een professional waarmee je kunt praten? Ik heb helaas geen gouden tip o.i.d. maar weet wel dat praten in lastige situaties ontzettend goed kan helpen, misschien met een professional of iemand uit je omgeving waarbij jij je prettig voelt? Jouw gevoel mag er zijn en het is ontzettend knap dat je dit bespreekbaar durft te maken! Ik hoop dat je snel weer mag genieten…. & je kleintje beter gaat slapen zodat jij hopelijk ook een betere nachtrust hebt ☺️

5 dagen geleden

Dapper dat je dit deelt! Ik heb in de eerste week ook echt momenten gehad dat ik zowat emotieloos werdt van het gehuil (ik heb bijna 37 uur over de bevalling gedaan, ons kindje zakte 5 min na de bevalling, daarna ging het na opname weer goed, alleen thuis was een drama hij at in 24 uur wat hij per voeding moest eten en waren dus hele nachten op om hem te laten eten. Daarna volgde er weer een ziekenhuis opname omdat hij te veel afviel, dit alles speelde zich af in een rreeks van 4 dagen na de bevalling waar ik en mijn man dus helemaal niet hebben kunnen bijslapen vanaf de zaterdag tot mijn bevalling begon tot de vrijdag in het ziekenhuis.)En merkte dat dat in combinatie met weinig tot niet slapen echt de raarste gedachten en dingen terweeg kan brengen mentaal. Ik weet niet of je het eventueel al aan gedacht hebt, maar wij zijn naar een osteopaat geweest met de kleine man en sindsdien gaat slapen ook echt veel beter (vaak vergoed zorgverzekering ook wel een gedeelte). Gek gezegd maar kan je savonds misschien de zorg tijdelijk aan iemand overlaten ? Dat je even weer wat meer tot jezelf kan komen?

5 dagen geleden

Reactie op tompouce

Dapper dat je dit deelt! Ik heb in de eerste week ook echt momenten gehad d ...
De osteopaat is misschien wel een idee ja! Avond de zorg laten overnemen problemen we soms wel, mijn zussen hebben hem nu twee keet gehad, maar hun hebben altijd zoiets van na 1 goeie nacht slapen ben je er weer, en helaas is dat niet het geval 😔.

5 dagen geleden

Wat goed dat je dit deelt. Heb je al overwogen met de vk of huisarts contact op te nemen om te checken op postnatale depressie? Het is namelijk niet gek om deze gevoelens te hebben, maar er is ook hulp voor je als dit blijft. 🍀🍀

4 dagen geleden

Wij hebben nu ook drie kinderen en dat is sowieso al druk. Laat staan als er complicaties of issues met de gezondheid zijn. Ik probeer zelf het me zo makkelijk mogelijk te maken. Lat leg ik niet zo hoog qua huishouden/bestel alles/doe minimaal huishouden ed. De andere kinderen hebben hun oude ritme gehouden met opvang ed. Maar goed, klinkt alsof er wel meer speelt dan alleen druk. Heb je iemand om mee te praten? Is het een mogelijkheid dat je de nachten met partner verdeeld/opdeelt? Of beter dat hij ze voorlopig pakt? En dat je dan je ‘vrije (deel van de) nacht’ daadwerkelijk ergens anders slaapt? Logeerbed oid. Slaap maakt bij mij veel verschil. Ik heb voor mezelf ook voor kunstvoeding ipv borstvoeding gekozen. Vorige keren wel bv gegeven, nu ivm drukte een andere keus gemaakt. En mij geeft dat veel rust. Hormonaal werkt dit voor mij ook een stuk prettiger. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. En kan per persoon anders zijn. Sterkte 🌹

4 dagen geleden

Leest alsof er genoeg is wat je bezig houdt/hebt moeten doorstaan. Volgens mij zijn deze emoties dan ook helemaal niet raar of gek in deze situatie. Als beetje lukt te accepteren dat het nu zo is en je ook begrijpt dat NOG MAAR 6 weken na bevalling en 4 weken na operatie je alleen nog maar in de overleving hebt gezeten.. Niet teveel van jezelf verwachten, wanneer je je onzeker voelt over je zelf, aan de bel trekken. Hopelijk kun je er over een half jaar/jaar anders op terug kijken.