45 Reacties

7 dagen geleden

Reactie op sophie1606

Hier hetzelfde sinds 3 dagen.. 5 weken + 5 dagen oud. Is 8 okt geboren, was ...
Ja echt intens hè! 🥲

7 dagen geleden

Mijn baby doet al veel dingen die ze leren bij sprong 1. Dit deed hij al redelijk snel. Hij is met 42 weken geboren dus las al dat ze dan wat alerter zijn. Maar volgens de app zou hij vandaag in sprong 1 zitten. Moet je dit altijd merken of kunnen ze er gewoon fluitend doorheen komen?

7 dagen geleden

Reactie op Iris ♡

Mijn baby doet al veel dingen die ze leren bij sprong 1. Dit deed hij al re ...
Ik las dat het bij de ene baby intens korte periode kan zijn en bij de ander matig langere periode

7 dagen geleden

Reactie op PrikkelendeHemelsblauw630562

Wij zitten ook in sprong 1 denk sinds vandaag. Erg onrustig meer huilen. Ne ...
Bij ons duurde het 1 week 😫

7 dagen geleden

Reactie op H1994

Ja hij is 1 week te laat. Als ik de uitgerekende datum aanhoud kom ik uit o ...
Ja en dat schijnt ook precies een sprong te zijn met huile en krampen piek. Bij mij viel er veel op de plek ook qua ontwikkeling toen ik dat las dat je de uitgerekende datum moet aanhouden, omdat de hersens ect ook door ontwikkelen in de buik

7 dagen geleden

Reactie op Iris ♡

Mijn baby doet al veel dingen die ze leren bij sprong 1. Dit deed hij al re ...
Niet alleen dat, ik las ook dat je de uitgerekende datum moet aanhouden voor sprongen en ontwikkelingen. Bij mij viel er veel op de plek, want onze baby liep ook voor, nu ik de uitgerekende datum ipv geboorte datum aanhoudt klopt alles precies

7 dagen geleden

Reactie op tompouce

Ja en dat schijnt ook precies een sprong te zijn met huile en krampen piek. ...
En vooral begrip ipv frustratie nu. Weten we in ieder geval waar we aan toe zijn

6 dagen geleden

Hier nu ook sprong 1 gaande. Jongste is nu 5 weken en 3 dagen.

6 dagen geleden

Hoe bereken ik de sprong als me dochter met 38 weken is geboren. Nu 7 weken oud. Zou dus eigenlijk 5 weekjes zijn.

6 dagen geleden

Reactie op aylinalken

Hoe bereken ik de sprong als me dochter met 38 weken is geboren. Nu 7 weken ...
Je gaat uit vanaf de uitgerekende datum. Ook al is je baby eerder geboren.

6 dagen geleden

Reactie op June01

Je gaat uit vanaf de uitgerekende datum. Ook al is je baby eerder geboren.
ahh dus ze zou 5 weekjes zijn nu gecorriceerd. Misschien zit ze nu ook in haar sprong. ze huilt zo veel en onrustig niet zo happy

5 dagen geleden

Wat voor gedrag hoort precies bij een sprong? Hij slaapt ineens erg veel en drinkt ook minder. Hij zou nu wel in sprong 1 moeten zitten. Verder doet hij niet anders dan anders eigenlijk.

5 dagen geleden

Reactie op plantje90

Ja hier 5 weken en 3 dagen 🙃 vind het toch bizar hoe dit zulke vergelijkba ...
Oeiikgroei hanteert de telling vanaf uitgerekende datum en niet geboorte datum trouwens

5 dagen geleden

Hi dames! Vraagje.. kan het zo zijn dat bij de sprongetjes er soms een aantal dagen zijn waarop de baby humeurig is, gevolgd door een goede dag, die dan weer wordt opgevolgd door een humeurige dag? Ik dacht dat sprong 1 achter de rug was maar vandaag is weer een hele moeilijke dag.. liefs! 💋

5 dagen geleden

Reactie op Sophia333

Hi dames! Vraagje.. kan het zo zijn dat bij de sprongetjes er soms een aant ...
Nou dat idee heb ik dus ook! Gisteren heel goede dag en vandaag kon ik hem niet eens wegleggen en wilde hij bijna de hele tijd aan m’n borst

4 dagen geleden

Hier is volgens de app de sprong gisteren begonnen. Vandaag merk ik: - slecht in slaap vallen - flessen juist goed leegdrinken - veel zuigbehoefte - veel korte slaapjes van 10 minuten - veel huilen - tijdens wakkertijd alleen tevreden zijn in mijn armen

4 dagen geleden

Reactie op mdkdv

Wat voor gedrag hoort precies bij een sprong? Hij slaapt ineens erg veel en ...
Hier heeft hij 2 dagen veel gehangen, gehuild en weinig geslapen en gedronken. Vandaag slaapt ie heel veel (hopelijk vannacht ook😅)

3 dagen geleden

Kan sprong 1 ook al met 3+3 (wel geboren met 41+1?). Ben echt doodop inmiddels van de nachten met 1,5 uur slaap en de dagen waarbij ze alleen op mij slaapt

3 dagen geleden

Reactie op Natureandwalks

Kan sprong 1 ook al met 3+3 (wel geboren met 41+1?). Ben echt doodop inmidd ...
Zeker! Je moet de uitgerekende datum aanhouden en niet de geboortedatum ☺️

3 dagen geleden

Zijn er meer mama's die al een potje mee gehuild hebben als de baby ontroostbaar is, of is dit heel vreemd?