17 Reacties
13 dagen geleden
Tegen ons is gezegd dat we nog een week met nystatine door moeten gaat nadat de klachten weg waren. Bij onze dochter hielp nystatine ook niet en hebben we uiteindelijk genitiaal violet gebruikt en daarmee is ze ervanaf gekomen. We zijn nu bij ons zoontje ook begonnen met nystatine en wachten nog tot het weggaat. Hij spuugde ook echt met het geven hij vind het echt heel vies echt sneu. Maarja alles om er vanaf te komen. Want onze kleine man heeft echt veel last ervan met drinken.
13 dagen geleden
Ik denk dat de herbestemming dan toch van jou komt. Het tepelhoedje zorgt er naar mijn idee niet voor dat je het zelf niet hebt. Je kan het zelf ook hebben zonder er last van te hebben dacht ik. Ik zou dan nu dus toch voor de zekerheid jezelf ook behandelen.
13 dagen geleden
Reactie op Aruna22
Met wat kan ik mezelf behandelen of alleen op recept van de huisarts? Want ...
Voor elke voeding je borsten afspoelen met lauwwarm water en droog maken met elke keer een schone handdoek.
13 dagen geleden
Reactie op b@by2022
Tegen ons is gezegd dat we nog een week met nystatine door moeten gaat nada ...
Cb had gegekeken en de spruw was weg, hierna moesten we 4 dagen door gaan waarna we mochten stoppen maar het komt nu al terug.. is dat niet heel snel binnen 1,5 dag? Hebben we het dan misschien over het hoofd gezien?
13 dagen geleden
Reactie op willietibbie
Voor elke voeding je borsten afspoelen met lauwwarm water en droog maken me ...
Ook elke dag een schone voedingsbh en na elke voeding schone compressen in! En als je gedoucht hebt direct je handdoek in de was.
13 dagen geleden
Wij gebruiken hier kokosolie en dat werkt heel goed. Het is bijna weg.
Als je zoontje het weer heeft moet je jezelf ook gaan behandelen anders blijven jullie elkaar besmetten. Spruw is helaas ontzettend hardnekkig!
Bij de Kruidvat kan je Miconazolnitraat 20mg halen en dan 2 keer per dag smeren gaf het cb hier aan.
13 dagen geleden
Reactie op Aruna22
Hoe werkt dat met kokosolie?
In de supermarkt kan je biologische kokosolie halen (moet geurloos zijn en zonder suikers en koolhydraten).
Wij geven flesvoeding en dan smeren wij haar speen in met kolosolie op een wattenstaafje en na iedere voeding smeren we haar mondje ook in. Vergeet niet zijn tong 😊 Als het weg is nog een weekje doorsmeren ☺️
13 dagen geleden
Reactie op stephms
Spruw is een schimmel dus ik denk niet dat alleen afspoelen met lauwwarm wa ...
Dat is het advies wat op thuisarts gegeven wordt, bij mij werken die adviezen en is de spruw weg zonder dat er medicijnen aan te pas zijn gekomen. Ik zette er ook mijn vraagtekens bij of het zou werken, maar gelukkig dus wel 😊
13 dagen geleden
Hier ook al een tijd spruw. Vanaf de 2de week begon het op zijn tong. Toen gelijk de huisarts gebeld, die gaf aan dat ze alleen iets voorschrijven als hij of ik er last van zou krijgen. En dat ik verder de adviezen op thuisarts.nl moet volgen. Tepels elke voeding schoonmaken, schone compressen, handen wassen en alles in de was op 60 graden elke dag.
Nu is hij 5,5 week en heeft nog steeds spruw. Ondertussen is het van zijn tong, zijn lippen, toen gehemelte en nu aan de binnenkant van zijn wang gegaan. De tong, lippen en gehemelte zijn weer schoon, wangen bijna. Het lijkt even overal geweest te moeten zijn. Vorige week de huisarts weer gebeld omdat het nog niet weg is. Ze zeiden toen dat het nog wel veel langer kan duren en dat zolang er geen klachten zijn ze niks voorschrijven. Enige toevoeging nog om met een gaasje zijn mond schoon te maken.
Ik wilde graag een zalfje maar nu het bijna weg is op de natuurlijke manier is dat eigenlijk ook prima (we hebben beide er geen last van gehad).
13 dagen geleden
Reactie op stephms
Apart! En dan zonder de kleine nog te behandelen? Dus alleen jezelf?
Ja m’n borsten afspoelen met lauwwarm water voor elke voeding + schone handdoek en elke dag een schone voedingbh en na elke voeding nieuwe compressen in
Alle hydrofielen en kleding wassen op 60 graden
Speentjes elke dag 3 minuten uitkoken
Goed voor en na het verschonen handen wassen, onze dochter had ook spruw in haar luiergebied namelijk. Dat hebben we wel behandeld met een anti schimmel crème (Miconazol)