17 Reacties

6 maanden geleden

Mijn zoontje doet dit ook met handjes en polsen voeten niet, hij heeft therapie vanwege afplatting. Toevallig nagevraagd afgelopen maandag voor nu niks om zorgen over te maken zeiden ze alleen als ze het non stop doen en niet met moment dan kan er iets aan de hand zijn. Ze houden en wij houden het in de gaten

6 maanden geleden

Mijn dochter doet dit ook met handjes en voetjes. Waarom zou dit een teken voor autisme zijn? Ik zie zelf gewoon een enthousiast/vrolijk kind. Met alles respect, maar Ik denk dat je jezelf een beetje " gek " maakt door die tiktok filmpjes te bekijken. Ik bedoel t niet rot ofzo maar zo te horen ontwikkelt je kind gewoon normaal, dus zou me niet teveel zorgen maken ❤️

6 maanden geleden

Ons zoontje flappert ook regelmatig. Stiekem heb ik die zorgen ook al wel, ondanks dat ik weer dat hij nog erg jong is.

6 maanden geleden

Reactie op Have22

Ons zoontje flappert ook regelmatig. Stiekem heb ik die zorgen ook al wel, ...
Fladderen bedoel ik

6 maanden geleden

Mijn dochter van 8 maanden doet precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Zelf zat ik er ook al mee in mn achterhoofd. Nou is de de kans in ons geval wel realistisch omdat mijn partner en ik zelf ook ASS hebben. Komt t bij jou ook voor in de familie? Persoonlijk zou ik op deze leeftijd nog geen zorgen maken zolang ze qua ontwikkeling niet ongebruikelijk afwijkt! Mijn dochter is ook super sociaal en vrolijk verder dus ik laat het ook voor wat t is. Diagnose onder de 3 jaar is meestal niet gebruikelijk, zou voor nu geen zorgen maken 😊

6 maanden geleden

Reactie op DromerigeSprankel041587

Mijn dochter doet dit ook met handjes en voetjes. Waarom zou dit een teken ...
Nog voor dat ik die filmpjes zag, heb ik het een keer gegoogled. Puur omdat het me heel erg opviel dat ze het steeds doet en ik het eigenlijk niet bij andere kindjes in mijn omgeving zie. Ik dacht niet perse gelijk aan autisme of andere dingen maar doordat ik dus steeds zie dat dat 1 van de eerste vroege tekenen zijn van autisme begon ik me toch ineens ‘druk’ te maken. Vind druk maken overigens niet helemaal het juiste woord, want met of zonder autisme of wat dan ook veranderd er natuurlijk niks aan mijn dochtertje of mijn liefde voor haar. Ben gewoon nieuwsgierig of er dus wel meer kindjes zijn die dit doen waarvan het totaal los staat van autisme.

6 maanden geleden

Reactie op Rxbiina

Mijn dochter van 8 maanden doet precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Z ...
Nee bij ons niemand in de familie met ass.. maar toch ga je er onbewust wel steeds aan denken. Probeer me er gewoon niet gek door te laten maken en zie wel hoe het loopt, mocht ze echt afwijken met bepaalde ontwikkelingen houden we het gewoon in de gaten. ❤️

6 maanden geleden

Reactie op Mommy97

Nee bij ons niemand in de familie met ass.. maar toch ga je er onbewust wel ...
Snap ik wel.. maar zeker rond deze leeftijd heb ik begrepen dat dit soort dingetjes gewoon nog onder normaal baby gedrag horen. Laat het gewoon op je afkomen en laat je niet te druk maken tenzij je moeder gevoel iets anders zegt💗

6 maanden geleden

Onze dochter doet dit ook, dat polsen en voeten draaien. Maar is verder een blij en sociaal kind dus denk dat dit gewoon haar manier is van prikkels en emoties verwerken.

6 maanden geleden

Reactie op 0llie

Onze dochter doet dit ook, dat polsen en voeten draaien. Maar is verder een ...
Fijn om te horen, inderdaad! Mijn dochter is ook heeeel alert en houd alles in de gaten snel overprikkeld dus ook misschien dat ze het daarom wat vaker doet dan wat mij opvalt bij andere kindjes
Ik herken mezelf erg in wat hier wordt beschreven. Mijn dochter vertoont vergelijkbaar gedrag, wat ik eerder al tussen neus en lippen door heb aangekaart bij de kinderarts. We zijn daar in eerste instantie terechtgekomen vanwege koemelkallergie en andere lichamelijke klachten. De testen bleken uiteindelijk negatief, maar de arts heeft ook gezien dat mijn dochter bepaalde opvallende gedragingen vertoont. Ik hoor vaker dat kinderen met autisme gevoeliger zijn voor darmproblemen, wat me is bijgebleven. Daarnaast speelt voor mij mee dat haar vader 40+ is. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat een hogere leeftijd van de vader mogelijk invloed kan hebben op de ontwikkeling van een kind en het risico op autisme. Dit werd door de kinderarts ook niet ontkracht.
Wat ik vooral merk, is dat mijn dochter extreem vaak en hard huilt. Tegelijkertijd kan ze ook heel vrolijk en sociaal zijn, wat het soms lastig maakt om de balans te begrijpen. Daarnaast valt het me op dat ze haar polsen en enkels vaak draait, en dat ze erg slecht slaapt — zó slecht zelfs dat het kinderdagverblijf op een gegeven moment niet goed meer wist hoe ze hiermee om moesten gaan. Ik vind het best moeilijk om dit zo open te delen, maar het houdt me erg bezig. Gelukkig heeft de kinderarts het ook allemaal gezien en nemen ze ons serieus.

6 maanden geleden

Reactie op Mommy97

Nog voor dat ik die filmpjes zag, heb ik het een keer gegoogled. Puur omdat ...
Blijkbaar wordt het stimming/ fladderen genoemd. Ik kende de hele term niet. Lees inderdaad nu wel het 1 en ander wat in verband gebracht wordt met autisme... kga er maar vanuit dat het gewoon "normale" prikkelverwerking is.

6 maanden geleden

Mijn zoon doet dit ook. Zelfs in rust momenten zonder prikkels. Ik dacht ook aan autisme maar heb het losgelaten. Mocht hij autisme hebben kom ik daar later vanzelf wel achter.

6 maanden geleden

Reactie op OogverblindendePaddestoel845537

Wat ik vooral merk, is dat mijn dochter extreem vaak en hard huilt. Tegelij ...
Dit kon mijn verhaal zijn.. loop ook met haar bij de kinderarts vanwege in eerste instantie kma wat toch niet zo was, extreme buikkrampen obstipatie etc. Alles zowat al geprobeerd. Haar vader is ook 40 + en kdv heeft zelfs de knoop doorgehakt (wel in goed overleg met mij) dat het beter is om te stoppen omdat ze gewoon zo hard en overstuur krijste waneer ze moest slapen en gewoonweg de prikkels to much waren. en toch is ze daaromheen heel sociaal alert en super vrolijk. Maak het allemaal zooo ontzettend lastig. Ook een onwijs slechte slaper vooral overdag.

6 maanden geleden

Mijn zoontje draait ook met zijn handjes en ik heb mij daar eerlijk gezegd nooit zorgen om gemaakt. Volgens mij vindt hij het gewoon leuk/interessant om te doen..

6 maanden geleden

Doet mijn dochtertje ook veel. En daarnaast heel vaak hard met hoofd nee schudden. Ik denk verder niet aan autisme. Ik heb deze dingen vaak gezien bij vriendinnen en familieleden met baby 's en die hebben geen autisme