12 Reacties

8 maanden geleden

Toen ik nog borstvoeding gaf kwam mijn dochter om de 2 uur overdag en ‘s nachts om de 4 uur. Met kunstvoeding komt ze een stuk minder vaak. Nog 1 en soms 0 nachtvoedingen. Misschien omdat het toch iets zwaarder valt dan borstvoeding?

8 maanden geleden

Ik lees mee! Mijn zoontje is 8 maanden en ben sinds maandag begonnen met afbouwen. Hij komt ‘s nachts maar één keer (heeeeel soms twee) voor een voeding, maar lijkt me zo irritant om ‘s nachts een flesje te moeten maken 😅.

8 maanden geleden

Reactie op fvdp

Ik lees mee! Mijn zoontje is 8 maanden en ben sinds maandag begonnen met af ...
Valt echt reuze mee hoor! Zag ik toen ook tegenop, maar ik zette ‘s avonds dan al een flesje met de hoeveelheid water koud, dan was t alleen warm maken en poeder toevoegen.

8 maanden geleden

Ik had hetzelfde. Ik ging BV afbouwen tegen de 6 maanden onder andere ivm tandjes en dus te veel pijn bij mij. Ze kwam 4-5 keer per nacht voor wat troost voeding en viel dan weer in slaap. Sinds ik stopte en over ging op KV kreeg ze een fles om 18 met naar bed gaan, om 23 nog een en ze komt maximaal 1 keer in de nacht nog voor een voeding. Dus in vergelijking met de BV tijd echt veel minder.

8 maanden geleden

Reactie op RS97

Ik had hetzelfde. Ik ging BV afbouwen tegen de 6 maanden onder andere ivm t ...
Wow dus ze wordt nu nog maar maximaal 1 keer per nacht wakker?

8 maanden geleden

Reactie op Kaytje96

Toen ik nog borstvoeding gaf kwam mijn dochter om de 2 uur overdag en ‘s na ...
Ik hoop uiteraard ook heel erg dat dit gebeurt bij ons maar ben dus bang dat hij ‘s nachts even vaak blijft komen en ik geen idee heb wat ik moet doen😅

8 maanden geleden

Als het alleen de angst voor pijn is door tandjes zou ik dit zeker even afwachten, hier heeft ze het tot nu toe 1x gedaan, en daarna niet meer tenzij ze loopt ze spelen met de borst om het maar zo te zeggen... maar dan haal ik haar gelijk los als ze begint te spelen. De truck is vooral niet trekken als ze bijten maar neusje echt in de borst drukken, dan laten ze zelf los, van je af draaien en niks zeggen of doen verder en na een minuut of 2 weer proberen

8 maanden geleden

En wellicht zou je misschien een keer kunnen kolven en dat in een flesje geven dat zou ook nog wel eens willen "helpen" met langer slapen als je dat zelf ziet zitten uiteraard!

8 maanden geleden

Reactie op LauraLove

En wellicht zou je misschien een keer kunnen kolven en dat in een flesje ge ...
Ohja goeie, dat hebben we nu nog niet zo vaak gedaan! En bedankt voor je reactie mbt de tandjes. Ik twijfel nog heel erg over het stoppen. Ik vind het nog steeds een fijn moment met mn baby en zou het heel moeilijk vinden als hij de borst zou zoeken en ik het niet (meer) aan kan bieden, maar aan de andere kant is mn vrijheid weer terughebben ook wel lekker

8 maanden geleden

Reactie op BabyOktober2024

Ohja goeie, dat hebben we nu nog niet zo vaak gedaan! En bedankt voor je re ...
Ja het is heel dubbel, wellicht met kolven dat je ook iets meer vrijheid hebt 20 min kolven of 20 min voeden is toch weer anders (in mijn ogen :) )

8 maanden geleden

Ik ben de avond fles aan het opbouwen met kv. Hij zit nu op half bv half kv met die fles. En ipv dat hij elke 2,5 uur komt slaapt hij nu vaak van 19:00 tot 3:00 komt dan voor een voeding en slaapt dan verder tot uur of 6/7. De rest van de dag krijgt hij nog gewoon bv.

8 maanden geleden

Reactie op BabyOktober2024

Wow dus ze wordt nu nog maar maximaal 1 keer per nacht wakker?
In de avond is het soms nog een beetje onrustig maar ‘s nachts slaapt ze idd of door of nog 1 keer even een flesje. Ik was bang dat met afbouwen ze zou zoeken naar de borst etc maar dat was gewoon meteen over.