14 Reacties

19 dagen geleden

Ik begrijp je helemaal… ik heb ongeveer precies hetzelfde, ik ga me er toch toe zetten om toch door te gaan met borstvoeding.. alles voor die kleinste denk ik dan maar 🫢 We zijn sterker dan we denken 💪 😘 wat je keuze ook is, probeer positief te denken, dat voelt je kleintje vast ook

19 dagen geleden

Ohh lieve mama ik zou je een dikke knuffel willen geven We kunnen zo streng zijn voor onszelf! Het aller aller belangrijkst is je gemoedstoestand. Als jij denkt dat het borstvoeden iets is dat in de weg staat van je goed voelen in je hoofd, dan zou ik zeggen: volg je hart daarin en stop. Elke druppel moedermelk die je kindje al heeft gekregen is mooi meegenomen! Ik ben zelf na een aantal dagen gestopt omdat mijn dochtertje niet aankwam en niet kon aanhappen omdat ze te vroeg geboren was. Ik trok het niet meer en die situatie had een beter alternatief: de fles. Daarna ging het zooooo veel beter. Het kan op het moment als falen voelen, heel herkenbaar, maar als het daarna beter gaat ben je blij dat je het anders bent gaan doen.

18 dagen geleden

Zo fijn om dit te lezen. Ik ben ook enorm aan het twijfelen. Overdag komt hij om de 2/3 uur net als in de nacht. Maar elke avond wilt hij clusteren een paar uur lang. Ik ben moe, mijn tepels zijn stuk en haal steeds minder geluk uit de voedingen. Vandaag voor het eerst alles zelf gedaan ivm werk van mijn vriend en wat vond ik dat voeden zwaar, alsof ik niks anders gedaan heb..

18 dagen geleden

Reactie op donna376

Ik begrijp je helemaal… ik heb ongeveer precies hetzelfde, ik ga me er toch ...
Nu in de avond denk ik weer zo een moment van nee ik ga niet stoppen, ik kan het gewoon niet, ook al zit er een afbouw termijn aan dus is het niet in 1x maar mijn kleinste van 20 maanden heeft ook niks aan me zo 🥺 vorige keer ging ik er mentaal aan onderdoor en nu voel ik me juist verder gewoon goed in mijn vel. Echt een dilemma

18 dagen geleden

Kijk eens of je het misschien kan combineren. Kunst en borstvoeding. Zo heb ik het bij onze oudste tot 4,5 maand weten vol te houden. Die eerste weken zijn echt het pittigste. Met 2 kv momenten vond ik de energie om door te pakken. Je zegt al een goede productie te hebben dus grote kans dat ondanks 2 momenten minder je productie goed genoeg blijft. Ik heb een hele tijd 2 momenten kv gedaan en uiteindelijk toen ik meer lucht kreeg op 1 kv moment blijven hangen

18 dagen geleden

Reactie op Nover

Kijk eens of je het misschien kan combineren. Kunst en borstvoeding. Zo heb ...
Jaa daar zat ik dus ook over na te denken, ik dacht van ja of het een of het ander, zou het maagje daar niet overprikkeld van raken? Hij drinkt verder ook goed, hij had nu denk ik ook weer 2e periode van regeldagen, vorige week was ik er ook kapot van.

18 dagen geleden

Een beetje een ander geval, maar bij mijn eerste heb ik volledig gekolfd vanwege vroeggeboorte. Toen we op een punt kwamen dat ik over kon stappen naar BV was het allemaal te veel. Ik ben toen best gepushed om nog even te kijken hoe het ging met een keer minder kolven, nog even doorzetten.. enz. Ik wil even laten weten dat de keuze voor jezelf al moeilijk genoeg is en JIJ kent je grenzen. Pas goed op jezelf, alles wat je doet is goed en je hebt al zo veel goeds voor je kindje gedaan met deze start ❤️

16 dagen geleden

Nou gister voor het eerst kunstvoeding gegeven 90cc met als gevolg drama vannacht, arm mannetje had mega last van krampjes en was zo onrustig. Hij leek ook niet verzadigd want een uur daarna kwam hij weer terwijl hij met moeite de 90cc op had en normaal wel 120cc bv krijgt. Mijn vriend wilt het weer proberen maar ik zie er nu al tegenop omdat ik merk hoeveel last hij kreeg en je voelt je natuurlijk al schuldig om over te stappen. Je wilt er natuurlijk alles aan doen om te voorkomen dat hij krampjes voelt of te verzachten. Hoe ga je dan om met zo een overstap?

16 dagen geleden

Reactie op kimberleyjx

Jaa daar zat ik dus ook over na te denken, ik dacht van ja of het een of he ...
Dat verschilt per kindje, onze oudste deed het er goed op en moet nu bijvoeden met kv bij onze jongste en ook zij lijkt er geen last van te hebben. Het merk maakte bij ons wel uit. Kruidvat merk kreeg onze oudste wel krampen van en hero niet

16 dagen geleden

Reactie op kimberleyjx

Nou gister voor het eerst kunstvoeding gegeven 90cc met als gevolg drama va ...
Aah wat ontzettend vervelend! Snap wel dat je hier dan enorm tegenop ziet, maar snap ook wel dat je vriend het nog eens wilt proberen. Misschien een ander moment kiezen? In de avond hebben ze wel de meeste krampjes omdat je darmstelsel dan minder snel gaat werken dus misschien juist een ochtendvoeding op fles?

16 dagen geleden

Ah.. pijnlijk en moeilijke keuze maar snap je dilemma heel goed! Zelf deze keuze ook moeten maken om wille van mijn herstel. Ik had er in de eerste instantie mega spijt van en toch geprobeerd weer te relacteren. Maar ik merkte direct dat dit al mijn energie direct weer uit mij trok en duizelig etc. Zelf ook nog kids om voor te zorgen en man aan het werk. Dus wel los gelaten uiteindelijk met wel pijn in mijn hart. Maar om wille van de andere kids en mijzelf een betere start weer te geven zodat ik ook een sterkere moeder kan zijn weer voor de kids berust ik me maar in dat dit het juiste is. Ben toen gegaan voor geitenmelk ipv koemelk omdat dit lichter verteerbaar is en dichtst bij de borstvoeding in de buurt kwam. En dan een goede bio variant met goede oorsprong. Zodat ik toch zo goed mogelijk geven kan. Zolang je twijfels hebt zou ik er nog echt even goed over nadenken. Of dat je misschien kijkt naar dat je bijv rustiger afbouwt en probeert de avonden nog zo lang mogelijk aan te bieden? Stoppen betekent niet falen! Heb daar zelf ook veel mee geworsteld.. maar soms is het juist een goede keuze. Moeder zijn is meer dan voeden en ik begrijp heel goed het bijzondere en intieme aspect. Maar je bent juist een goede moeder wanneer je ook goed voor jezelf kan zorgen. Dan heb je juist meer te bieden aan je kindjes 💛

16 dagen geleden

Reactie op Nover

Dat verschilt per kindje, onze oudste deed het er goed op en moet nu bijvoe ...
Ik hoor veel slechte verhalen over de Kruidvat, ik heb bij de eerste een paar keer Nutrilon gebruikt maar belachelijk hoe duur, toen op AH Bio, ik vond andere merken stinken als hij het uitspuugde.

16 dagen geleden

Reactie op ITSME-24

Ah.. pijnlijk en moeilijke keuze maar snap je dilemma heel goed! Zelf deze ...
Je hebt zo gelijk, en dit is ook wat ik andere mama’s vertelde toen ze struggelde met deze situatie en kijk mij nou weer 😅 Ik had ook meeegaa veel spijt bij het afbouwen bij de eerste, ik probeerde het toen weer opnieuw te laten werken maar tevergeefs was het te laat en ik kreeg de bv niet meer op gang. Het is toch een stukje afscheid. 🥺🥲

16 dagen geleden

Ik had hetzelfde, bij mijn is mijn eerste kindje en ik vind het heel moeilijk. Sinds dag 1 heb ik spruw, ik heb borstonsteking gehad en nog steeds pijn van de spruw. Ik vond het heel pijnlijk en wilde het gewoon niet meer geven. Ik ben inmiddels een maand geleden bevallen en ben overgestapt op fulltime kolven. 1 keer per dag probeer ik haar toch aan te leggen omdat ik niet wil dat ze dat vergeet en ik het toch een mooi speciaal moment vind. En het kolven werkt voor mij. Zelf doe ik het om de 4 uur dus dan kan mijn man mij ook in de nachten overnemen. Ik heb alles klaar staan naast mij kolf etc. Sta ik op 15 minuten kolven en weer slapen