20 Reacties

19 dagen geleden

Me zoontje is ook bijna 4 weken. Sinds vorge weke heeft hij ineens last van krampjes en reflux. Normaal is hij een goede slaper maar nu wilt hij ook omhooggehouden worden. Zou je zoontje misschien ook last hebben van reflux.

19 dagen geleden

Niet slapen is ook echt heel zwaar. Is er iemand die tussen de voedingen hem vast kan houden of mee naar buiten kan nemen dat jij wat rust kan pakken?

18 dagen geleden

Lieve mama, je bent absoluut geen slechte mama! Het is ontzettend zwaar, vooral als je zo weinig slaapt! Heb je wellicht baat bij een draagdoek/draagzak voor overdag? Dan kan de kleine wel bij jou zijn maar heb je soms net iets vaker de handen even vrij. Probeer daarnaast hulp in te schakelen van de omgeving als dat mogelijk is. Wissel evt een paar voedingen af met vader als dat kan zodat jij ook iets langer kunt slapen tussendoor. En vraag bij bijv het cb wat ze aanraden vanwege de darmpjes, wellicht kan je hem daarin nog iets ondersteunen. Mijn eerste kindje was een extreme huilbaby, achteraf door een dubbele liesbreuk veroorzaakt, het is loodzwaar. Heel veel succes, je kunt dit!😘

18 dagen geleden

Herkenbaar van mijn eerste. Toen ging meneer met 4 weken al een nachtje bij opa en oma logeren zodat wij konden slapen. Ik ging zelf hallucineren vanwege het gebrek aan slaap. Hij was continu wakker en huilde ontzettend veel. Het is ontzettend pittig en ik snap helemaal waar je doorheen gaat! Om niet om te vallen is het belangrijk om meer te gaan slapen, wanneer dan ook. Heb je familie die overdag bij jou kan komen zodat je even kan afwisselen? Kunnen jij en je partner ergens afwisselen? Mogelijk wil je familie niet ‘opzadelen’ met een niet slapende baby, maar vergeet niet dat ze het graag vaak voor jou doen en dat het voor hen minder zwaar is want zij gaan uiteindelijk weer naar huis en maken vervolgens een goede nacht. Vergeet vooral niet dat je echt geen slechte moeder bent! Baby’s komen helaas zonder handleiding en dit kan ontzettend pittig zijn!

18 dagen geleden

Reactie op Shamim

Me zoontje is ook bijna 4 weken. Sinds vorge weke heeft hij ineens last van ...
Ik denk het niet, maar misschien toch iets om naar te kijken. Dankjewel

18 dagen geleden

Reactie op DL91

Niet slapen is ook echt heel zwaar. Is er iemand die tussen de voedingen he ...
Heb niet zo veel familie helaas 😢

18 dagen geleden

Reactie op LisaSanchez

Lieve mama, je bent absoluut geen slechte mama! Het is ontzettend zwaar, vo ...
Bedankt voor de tips! Het is idd heel zwaar

18 dagen geleden

Reactie op Happymealtje

Herkenbaar van mijn eerste. Toen ging meneer met 4 weken al een nachtje bij ...
Ik heb helaas niet zo veel familie, niemand die mij op dit moment echt kan helpen jammer genoeg. Ik ben nu ook al wakker van af gisteren 9 uur.. zit ook tegen het hallucineren aan. 😭 Ik wist dat het zwaar zou zijn. Maar zo zwaar...

18 dagen geleden

Reactie op kaylee-Cherryll

Ik heb helaas niet zo veel familie, niemand die mij op dit moment echt kan ...
Vriendinnen? Collega’s? Je kan ook de huisarts en verloskundige even bellen. Vaak kunnen zij je naar bijvoorbeeld een netwerk van vrijwillers verwijzen bijvoorbeeld. Waar woon je? Misschien dat iemand hier al gerichte tips heeft voor dergelijke hulp

18 dagen geleden

Wij hebben hetzelfde gehad met onze dochter. Die had het al met 2 weken. Ze is nu 4 weken en we komen eindelijk in een ritme en huilde eerst 15 uur op een dag nu nog maar 2

18 dagen geleden

Herkenbaar! Wellicht als dit zo doorgaat kan je een osteopaat inschakelen? Misschien zit er iets dwars bij de kleine?

18 dagen geleden

Ook gehad met mijn eerste. Maanden in gekrijs gezeten en achteraf bleek het lactose intolerantie te zijn. Mij werd continu verteld dat dat het niet kon zijn en dat t normaal was krampjes. Maar de intensiteit ervan en hoe lang t doorging klopte niet. Alles in mij zei ook dat het niet klopte. Uiteindelijk voeding aangepast en binnen no time werd t rustiger. Er bestaan wel lactase druppels die je in de voeding kan doen. 1 drupje per 50ml. Kan soms ook even net wat ondersteunen om makkelijker te verteren ook al is t geen intolerantie. Daarnaast probiotica geven ter ondersteuning. Is er misschien een mogelijkheid dat je partner wat dagen op kan nemen vrij te zijn van werk en je te verlichten? Wanneer je er zo doorheen zit ben je zelf ook niet meer in de rust en is t ook veel lastiger om je kindje kalmte te kunnen bieden. Dat je zelf overdag even wat uurtjes kan pakken bijv voor je zelf om even goed te slapen of even te ontprikkelen. Op tijd aan de bel trekken als je het echt niet meer trekt. Heb ook wel eens gehoord dat bijv t ziekenhuis huilbabys opnam ter observatie en moeder even kon bijslapen Sterkte 💛

12 dagen geleden

Reactie op Happymealtje

Herkenbaar van mijn eerste. Toen ging meneer met 4 weken al een nachtje bij ...
Wanneer ging het bij jou beter ? En was er iets aan de hand met je baby ??

12 dagen geleden

Ik kan aansluiten bij jou verhaal, hier gaat het ook precies hetzelfde. Mijn zoontje is nu 3 weken oud en slaapt ook bijna niet van de krampjes. Ik voel me echt een wandelende zombie. Hij slaapt tot nu toe alleen maar op mijn borst en is geen mogelijkheid ergens weg te leggen. Uren lopen we te wiegen, ik word hier ook erg verdrietig van en ben ook zo emotioneel. Mijn man kan hem al helemaal niet stil krijgen dus ik ben de aangewezen persoon om onze zoon rustig te houden. Maar ik doe geen oog dicht zo. Het is zo ontzettend pittig. Maar weet dat je niet alleen ben. Heel veel moeders moeten dit doorstaan. En onthoud dat dit echt een keer overgaat. Ik ben wel overgestapt naar andere flesvoeding van kruidvat naar hero. Dit gaat iets beter maar nog niet goed genoeg. Bij mij werkt een rondje wandelen met de kinderwagen een beetje. Hij valt dan in slaap in de wagen en dan zet ik hem met kinderwagen en al in de gang en laat hem daar slapen tot hij wakker word. Zo heb ik eventjes mijn handen vrij en de frisse buitenlucht doet ook erg goed.

12 dagen geleden

Reactie op kaylee-Cherryll

Wanneer ging het bij jou beter ? En was er iets aan de hand met je baby ??
We zijn toen bij een osteopaat geweest en dat heeft redelijk geholpen! Na twee/drie behandelingen werd het huilen stukken minder. Denk dat dat rond de twee maanden is geweest. Mijn oudste is in een stuit geboren en mede door de snelle bevalling had hij mogelijk pijn in zijn rug en ledematen.

12 dagen geleden

Lieve mama's, ik herken dit van mijn oudste dochter. Toen uiteindelijk de pacco aangeschaft en sliep ze een stuk beter. Geeft super veel geborgenheid. Haar 2 broertjes slapen er ook heerlijk in

11 dagen geleden

Misschien kan je een keer cinababy proberen, dit is tegen darmkrampjes en werd aangeraden door de kraam verzorger 🤗🤗

11 dagen geleden

Onze kleine is nu 12 dagen oud en heeft eigenlijk alleen nacht 1 goed geslapen. Wegens krampjes en verborgen reflux wilde hij gewoon ‘s nachts niet op zijn rug in de cosleeper liggen. We zijn een dag of 5 geleden gestart met sab simplex, dat haalt wel echt de scherpe randjes van de krampjes af. Hij huilt minder icm het aanspannen van de buik en overstrekken. Hij heeft nog ongemak, maar het is te doen en wordt bij mij sneller weer rustig. Gisteren bij een osteopaat geweest en die merkte spanning bij het middenrif en de buik. Eén behandeling gehad, over twee weken terugkomen. Het kan toeval zijn, maar we houden hem na de voeding altijd 20 a 30 min rechtop en gisteren en vannacht heeft hij voor het eerst ook een paar boertjes kunnen laten. Na een grote boer heeft hij vannacht ook een paar uur rustig en goed geslapen. Nu krijg ik ‘s nachts in ieder geval wat slaap. Meestal maakt hij nu tussen twee voedingen in ‘s nachts sowieso wel één goede ruk aan slaap, zodat ik ook 2 a 3 uur aaneengesloten kan slapen. Ieder kind is natuurlijk anders, maar wellicht heb heb je iets aan deze tips. Slaapgebrek is killing en maakt je mentaal instabiel, daar kun je niks aan doen. Het is niet voor niets ook een martelmethode om mensen wakker te houden 🙈 Je doet het super en ik hoop dat het snel beter gaat!

11 dagen geleden

Reactie op CarmenBs

Onze kleine is nu 12 dagen oud en heeft eigenlijk alleen nacht 1 goed gesla ...
En hoeveel geven jullie van de Sab Simplex ? Mijn kindje is bij osteopaat geweest en donderdag weer maar de krampjes zijn momenteel zo bizar heftig dat als goed is vandaag ook de Sab binnen gaat komen

11 dagen geleden

Reactie op Chann9284

En hoeveel geven jullie van de Sab Simplex ? Mijn kindje is bij osteopaat ...
Ik geef borstvoeding, dus wij geven 10 druppels op een lepel en dat 3 tot 4 keer op een dag. Vanaf 4 weken oud mag de dosering wat omhoog.