13 Reacties

één maand geleden

Afgelopen maandag ben ik ook bevallen! Mijn hb is van 6.1 naar 4.1 gedaald door twee liter bloedverlies. Ook alleen ijzertabletten gekregen, schijnt nog wel weken te kunnen duren voor dat je je beter voelt. Ik haal ook zo veel mogelijk ijzer uit voeding + roosvicee ferro en slik daarnaast ik nog de Davitamon Mamafit waar ijzer in zit. Tevens gebruik ik floradix

één maand geleden

Hier 1.5 liter bloed verloren en een hb van 4.2, ik was echt compleet wappie de eerste paar dagen maar knapte al snel op, ik heb een ijzer infuus gekregen, wilde geen bloedtransfusie. Vitamine c helpt bij de opname van ijzer, dus sinaasappelsap erna drinken is een goede! Ook in bepaalde voeding zit veel ijzer, denk aan: biefstuk (rood vlees), spinazie, appelstroop, je hebt ook roos vice ferro, zit ook extra ijzer in

één maand geleden

Ik ben afgelopen maandag ook bevallen, maar dan door middel van een keizersnede. Mijn hb is van 6.8 naar 5.5 gegaan. Ik herken deze klachten niet. Ik ben vooral heel bleek en heel snel moe. Ik slik Gentle Iron ipv de voorgeschreven ijzer. Dit slikte ik in de zwangerschap al en toen duurde het een maand om van 6.4 naar 6.8 te gaan. Dus verwacht er ook niet gelijk te veel van.

één maand geleden

Mijn HB was tijdens mijn bevalling 8 (dit was wel na een ijzerinfuus bij ongeveer 34 weken zwangerschap) en de volgende dag (na keizersnede) was mijn HB 5.3. Heb toen aangegeven dat ik écht weer een infuus wilde omdat ik me niet weer zo rot wilde voelen.. die heb ik toen ook gekregen en heb het idee dat dit me echt weer heeft geholpen.

één maand geleden

Ik heb de verloskundige nog gebeld. Ze denkt dat mijn ijzer nog verder gezakt is. Maar ze zei ook dat ze een ijzerinfuus niet meer zo snel doen.. Vervelend zo’n laag ijzer 😕😕

één maand geleden

Ja 5 weken gleden bevallen en 2 liter bloed verloren, hb van 4.9. Net niet genoeg om een transfusie te krijgen. Her duurde een week tot ik niet meer constant duizelig was. Inmiddels 5 weken geleden en voel ik me opzicht prima. Ik kan weer maar de supermarkt wandelen en naar de speeltuin mer de oudste. Moe ben ik toch wel door de nachten 😅 Ik slik 2 keer per week extra ijzer voor een aantal maanden

één maand geleden

Ik schrik een beetje. Mijn hb is wel wat gedaald en is wel laag, maar ik vond het niet zorgelijk. Nu kom ik met mijn hb van 5,5 toch wel in de buurt van sommige van jullie, maar jullie hebben allen een flink bloedverlies. Ik ben nog geen halve liter verloren..

één maand geleden

Reactie op ColourfulDana

Ik schrik een beetje. Mijn hb is wel wat gedaald en is wel laag, maar ik vo ...
Heeft ook te maken met hoe hoog je hb hiervoor was, en de een functioneert beter op een lage hb dan de ander. Ik heb bijvoorbeeld heel mn leven al een laag Hb, ben het dus wel gewend, moet zeggen dat ik zeker niet fit was na 1.5 liter bloedverlies hoor haha. Maar als je al rond de ondergrens je bevalling in ging, is het niet zo gek dat je hb nu heel laag is

één maand geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Hier 1.5 liter bloed verloren en een hb van 4.2, ik was echt compleet wappi ...
Hier hetzelfde. Ik slik ook mama fit en 2x per dag floradix.

één maand geleden

Ik ben ook 1.25 l verloren en mijn hb is gezakt naar 4.9. Ik heb ook een infuus gekregen de dag vd bevalling. Duurt wel even voordat het zijn werk doet zeiden ze, je lichaam moet het omzetten. Die dag van de bevalling ben ik nog 2 keer flauwgevallen in het ziekenhuis op de toilet, en ik zag inderdaad lijkbleek in mijn gezicht en vooral lippen. Eenmaal thuis floradix gaan gebruiken op aanraden vk. De eerste vijf dagen na de bevalling vond ik enorm zwaar, ik dacht echt dat ik me heel lang niet de oude zou voelen, maar nu na 2 weken voel ik me al zoveel beter!! Sterkte dames het komt uiteindelijk goed, geef jezelf tijd.🙏🏻

één maand geleden

De ijzertabletten hebben zeker 6 weken nodig. Helaas is er niet iets snellers wat je kan doen dan rustig aan. Ik zit momenteel met een HB van 3,7 na een fluxus van meer dan 3 liter 🙊

één maand geleden

Reactie op MamaEm

Ja 5 weken gleden bevallen en 2 liter bloed verloren, hb van 4.9. Net niet ...
Wat gek dat het zoveel verschil kan maken per ziekenhuis dan, want mjjn is hb was na de bevalling ook 4.9 en ik wilde eigenlijk echt geen bloedtransfusie, maar volgens het ziekenhuis was dat de enige optie .. een ijzerinfuus zou pas een week tot weken later effect hebben. Scheelt misschien dat ik niet rechtop kon zitten zonder flauw te vallen. Maar je leest hier veel verschillende dingen, terwijl veel mensen rond de 4.9 zaten na bevalling!

één maand geleden

Reactie op Britta26

Wat gek dat het zoveel verschil kan maken per ziekenhuis dan, want mjjn is ...
Ja beleid verschilt sowieso heel erg per ziekenhuis, heb in 2 verschillende ziekenhuizen gelegen terwijl ik zwanger was. Bij de ene mocht ik 1x per dag ctg, bij de ander 3x per dag. Het is overal anders. Wat vervelend dat je zoveel flauw viel! Hopelijk is dat wel voorbij. Ik kon wel van en naar het toilet lopen zonder te vallen dus opzicht ging dat oké. Uiteindelijk komt het goed!