14 Reacties
13 dagen geleden
Ik had/heb hier ook last van , ik doe nu van te voren de druk eraf kolven dan geef ik haar per keer 1 borst en liggend voeden merk dat het stukken beter gaat
12 dagen geleden
Ik heb hier dus ook last van en verslikt zich meerdere keren. Ik ben ook even onzeker geweest maar met behulp van een lactatiekundige weet ik nu wat te doen als ze zich verslikt. En hebben we naar een “laid back” houding gekeken
12 dagen geleden
Same here. Blokvoeden en afkolven werken ook niet. Té sterke melkstroom, tsr en overproductie. Nu op advies van de LK met een tepelhoedje gaan voeden. Wilde ik absoluut niet maar je ziet dat het werkt. Het hoedje heeft minder gaatjes en functioneert als een soort buffer.
Gisteren was ik ten einde raad. Een tepelhoedje kan namelijk zuigverwarring creëren, maar bv was op dat moment niet mogelijk vanwege zijn verslikken en mijn pijn. Hij klemt zn kaken om de melkstroom te reguleren.
Anyways, wilde bijna stoppen met bv. Toch een tepelhoedje geprobeerd en ik heb weer hoop nu. Dan maar elke keer zo voorlopig. Hij heeft meer rust. Voor mij is het extra gekloot met dat ding maar je hoort soms dat kindjes de melkstroom beter kunnen reguleren wanneer ze ouder zijn dus hopelijk tegen die tijd zonder hoedje.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
12 dagen geleden
Ik heb dit ook, sinds ik hem zijdelings aanleg (heet geloof ik de rugby houding) gaat het veel beter!
12 dagen geleden
Reactie op ruy
Doe je het tepelhoedje in combinatie met blokvoeden of bied je beide borste ...
Nog steeds blokvoeden! Het tepelhoedje is echt vanwege de tsr die hij niet aan kan.
Het blokvoeden doe ik om de overproductie van mijn melk te minderen. Het is even aankloten met die hoedjes, maar tenminste voed ik nu met veel minder pijn. Hij kan de stroom beter aan
10 dagen geleden
Dit lost zich uiteindelijk met de weken op dat ze het beter aan gaan kunnen. Hier ook een flinke toeschietrefex met verslikken en spugen.. zodra ik m voel aankomen koppel ik hem af, laat het eruit spuiten en daarna mag hij verder 😅
Ondertussen is mijn kleine 5 weken en kan hij vaak de enorme stortvloed wel aan en anders laat hij nu zelf los.
Ik voed hem zeker niet liggend, dit helpt niet mee voor het verslikken en spugen. Altijd toch met de beentjes richting beneden dat het hoofd altijd hoger ligt en schuin zodat overtollig melk er makkelijk uit kan lopen of makkelijk uit te spugen valt.
10 dagen geleden
Reactie op Leni27
Voed je dan de hele voeding met hoedje ? Of na het toeschieten niet meer?
Soms de hele voeding met hoedje en soms haal ik tussendoor het hoedje eraf. Probleem is dat ik écht een snelle melkstroom heb waardoor hij klemt met zijn kaken en geen vacuum meer zuigt, anders kan hij het niet aan. Voor hem prima te doen met het klemmen, loslaten, bewust geen vacuum zuigen. Voor mij is dit super pijnlijk. Dus tepelhoedje is nu vooral afhankelijk van of ik in de stemming ben om de pijn te accepteren haha.
Ik heb gisteren een keer zonder tepelhoedje gevoed en vandaag eigenlijk alleen nog maar mét.
10 dagen geleden
Reactie op Zeeuws-meisje
Dit lost zich uiteindelijk met de weken op dat ze het beter aan gaan kunnen ...
Ik heb dit net ook geprobeerd. Tepelhoedje was helaas gevallen in de auto en had even geen andere mogelijkheid. Op jouw manier geen pijn gehad met het opnieuw aanhappen. Heb wel echt 6 keer moeten afkoppelen in nog geen 10 minuutjes. Zo extreem is mijn toeschietreflex dus.. Kaakklemmen heeft hij ook niet gedaan. Ook geen schudden met zijn hoofd aan de borst (dat doet pijn). Na een minuutje of 8/9 begon hij te tutten en nam de tepel/borst niet meer goed in de mond. Speentje gegeven en is ondertussen alweer een kwartier lekker aan het sabbelen.
Merkte jij dat hij met tepelhoedje langer drinkt dan zonder? Lijkt me logisch, maar ik ben benieuwd naar of jij dit ook zo hebt ervaren. Niet dat ik 'm straks per ongeluk te weinig heb gevoed en uithonger ofzo.
Voordat ik überhaupt begon met tepelhoedjes dronk hij altijd minder dan 10 minuten hoor. Dus ik denk dat ik goed zit, maar twijfels blijven.