47 Reacties
4 dagen geleden
Wat voor handkolf heb je gekocht?
Ik heb zelf vanwege overproductie in het begin een beetje ermee lopen stoeien. Eerst toen gaan blokvoeden na een week weer naar 2 borsten per voeding gegaan en toen merkte ik dat mijn productie te hard was gedaald probeerde madam iedere 2 uur te eten (dat was pijnlijk).
Ik heb de Haakaa handkolf gekocht en terwijl zij dan aan 1 kant start zette ik hem als lekschaal aan de andere kant en kneep ik erin zodat ie goed vacuum zuigt. Met een elektrische kolf heb je namelijk ook dat je hogere productie heb omdat je beide borsten tegelijk doet. Ik heb hiermee mijn productie op een comfortabele manier weer op peil gebracht. Ik heb zelfs nu weer een stukje gecontroleerde overproductie zodat ik nu weer een voorraadje voeding aan het bouwen ben.
Daarnaast havermout eten en echt 3 l water drinken op een dag, of gewoon een flesje water vullen en iedere keer na een voeding drinken heeft bij mij ook geholpen.
4 dagen geleden
Hier (denk ik) hetzelfde. Beide borsten gegeven en nog heeft mn zoontje daarna dorst. Hier met ggd afgesproken om flesje aan te bieden, en hij drinkt wat hij nog wil/kan hebben zodat hij toch genoeg binnen krijgt.
Hier ook reflux wat het lastig maakt want hij geeft ook veel voeding terug.. het is een hele zoektocht helaas. Heel veel succes
4 dagen geleden
Vaker kolven dan nodig was hier de tip, ieder uur kolven tot het stopt met druppelen, en dan een uur later weer, ookal is het maar 10 of 20cc per keer door de continu signalen te geven dat je borsten leeg zijn gaat je lijf meer aan maken en krijg je uit eindelijk meer productie, in mijn geval was dit niet voldoende en ben ik boezemvriendjes (fenegriek met gezegende distel) gaan slikken en donperidon (via de huisarts) ik kolf nu nog steeds ieder uur tot het stopt met lopen, nu soms 40cc tussen voedingen door maar 10cc, maar dit helpt wel. Nu sochtens kan ik de kleine meid aanleggen en na 2 borsten a 10 minuten elk slaapt ze nog lekker 4 uurtjes verder, soms weeg ik haar ook voor en na een voeding en waar ik maar 40cc kan kolven haalt zij 90cc uit m'n borsten. Je zou ook kunnen kolven en dan aanleggen als je borsten leeg zijn maken ze ook meer aan.
4 dagen geleden
Hoe oud is je zoontje en ben je in het ziekenhuis bevallen of thuis?
Als je in het ziekenhuis bent bevallen en dit minder dan 6 weken geleden is de poli verloskunde bellen en een gesprek met de lactatiekundige van hun uit opeisen! Dit wordt namelijk 100% vergoed door je ziekenfonds ;)
4 dagen geleden
Reactie op Nienepien1993
Wat voor handkolf heb je gekocht?
Ik heb zelf vanwege overproductie in het ...
Ja hier dus ook van overproductie, blokvoeden naar onderproductie.. :(
Ik heb de medela handkolf. Lekken doe ik ook amper meer tijdens het voeden. Het is echt flink afgenomen helaas. Te veel. Havermout is een goede tip! Water drink ik echt zat :)
4 dagen geleden
Reactie op RENS09
Waarom wil je hem elke 2 uur aanleggen?
Door direct na een voeding nog wat ...
Ik heb nu onderproductie en hij krijgt nier voldoende voeding meer binnen. Vandaar dat ik hem vaker wil aanleggen. Dat is juist goed toch?
4 dagen geleden
Reactie op LauraLove
Hoe oud is je zoontje en ben je in het ziekenhuis bevallen of thuis?
Als ...
Oh goede tip! Dit wist ik niet
3 dagen geleden
Reactie op LauraLove
Je zou hem ook vaker dan dat aan kunnen leggen, ipv ieder uur kolven ieder ...
Hmm ja dat is zo en dat dacht ik ook, maar na een uur komt er met de kolf nog geen 1 ml uit. M'n borsten zijn echt leeg leeg.. en m'n zoontje heeft zoveel slaaptekort vanwege zn reflux dat ik het zielig vind om m wakker te maken voor een miezerige mililiter... Hij raakt na elke voeding namelijk gefrustreerd omdat hij niet genoeg binnen krijgt. En dan duurt het weer een half uur om m in slaap te krijgen :(
3 dagen geleden
Hier ook te weinig productie gehad. Op advies na elke voeding 10 min na gekolft zodat je systeem denkt dat de baby nog wilt drinken. (Ook doorgaan als er niets komt het stimuleert écht) Ook soms powerkolf gedaan, 10 min kolven 10 min rust en dat een uur lang dus 3 x totaal kolven. Fenegriek capsules 6 pdag helpt ook enorm.. ik wilde écht opgeven maar zo blij nu dat ik het niet heb gedaan. Heel veel succes!
3 dagen geleden
Reactie op Nikk7
Hier ook te weinig productie gehad. Op advies na elke voeding 10 min na gek ...
Haha wilde zeggen dat het kolven 10 min niet werkte maar na 7 minuten toch een toeschietreflex.
Hoe lang voedde jij per borst? Ik wissel ze dus af. De GGD raadde me zojuist aan om hem max 20 min per borst te laten drinken, omdat mn tepels anders week worden. Vraag me af of hij dan genoeg binnenkrijgt. En of het kolven dan niet alsnog voor weke tepels zorgt.
Fenegriek moet ik ook proberen! Wanneer doe jij dan aan powerkolven? Mijn zoontje slaapt helaas geen 4 uur door dus geen idee wanneer ik dat zou moeten doen.
3 dagen geleden
Reactie op FWx
In de middag kolf ik ook altijd minder. Zeker als er maar 1,5 uur tussen zi ...
Hmm oke. Dat scheelt om te horen. Moet zeggen dat ik het wel lastig vind om 4 tot 6/8 borsten per keer aan te bieden hoor. Ik heb liever 1x een kwartier en 1x 5 min maar hoe kom ik zo ver..
3 dagen geleden
Reactie op Anoniem_97
Hmm ja dat is zo en dat dacht ik ook, maar na een uur komt er met de kolf n ...
Blijven proberen en stimuleren je zou ook je borsten extra kunnen masseren en voor het kolven of voeden je borsten kunnen schudden (milkshake techniek) waardoor de verschillende soorten melk in de melkklieren beter loskomen en beter door elkaar heen mengen
3 dagen geleden
Reactie op LauraLove
Blijven proberen en stimuleren je zou ook je borsten extra kunnen masseren ...
Oh en hoe je de handkolf gebruikt zou ook nog verschil kunnen maken, door een continu vacuum te houden zal je toeschietreflex ook sneller op gang komen dan continu knijpen en los, stel continu vacuum doet te veel zeer zou je ook een beetje los kunnen laten maar wel het vacuum er op laten en weer iets in knijpen :)
3 dagen geleden
Reactie op LauraLove
De tepels kunnen week worden door het speeksel van de kleine, met kolven he ...
Ah oke dat scheelt! Thanks. Schudden en masseren doe ik dus al tijdens het voeden. Daarna heeft amper nut meer.. mijn borsten zijn echt leeg.. kan er wel om janken