Hi Dames,
Helaas maak ik niet meer genoeg melk aan voor mijn zoontje. Hij heeft aan beide borsten gecombineerd niet genoeg en huilt dan van de honger. Ik leg hem elke 2 tot 3 uur aan en geef 4 tot 6 borsten per keer. Ik masseer ze en doe borstcompressies. Dit sinds één dag gisterenavond.
Ik heb gisteren gekolfd anderhalf uur na de voeding en kreeg 40 ml uit beide borsten gecombineerd. Hij is vier kilo dus dit is veel te weinig kwam ik achter. Hij is onverzadigd na de voeding.
Hoe kan ik dit verhogen los van wat ik al doe?
Ik heb een handkolf gekocht (fijner) maar ik kom er niet uit wanneer ik nu moet kolven om de productie te stimuleren. Met de pauzes van 2 tot 3 uur is er toch geen tijd om te kolven aangezien hij anders zelf minder binnenkrijgt?
Ook de nachtvoedingen zijn niet genoeg om daarna bij te kolven.
Ik doe dit nu sinds gisterenavond 20.00 ongeveer. Toen ben ik erachter gekomen dat hij dus te weinig drinkt. Ik dacht dat hij huilde vanwege de verborgen reflux. Ik voel me super schuldig, alsof ik hem dagen heb laten lijden... maar hoe los ik dit op? En hoe snel zal ik resultaat zien? Hij was vorige week nog bij de GGD en z'n groei zat nog wel op de curve hoor. Denk dat dit een probleem is van de laatste paar dagen.
Zat te kijken naar clusterkolven, masr aangezien ik hem echt elke 2 tot 3 uur wil aanleggen zie ik even niet in wanneer ik dat dan zou kunnen doen.
Alvast bedankt!