40 Reacties

6 maanden geleden

Hebben ze je nog adviezen gegeven? Ik ken iemand waarbij de vliezen bij 21 weken gebroken waren. Zij kreeg toen als advies: bedrust, veel water drinken, en uiteindelijk kreeg ze in het ziekenhuis weeenremmers, antibiotica en longrijpers. Vooral het krijgen van infectie is heel erg gevaarlijk. Zij heeft het uiteindelijk kunnen rekken tot 27 weken en haar zoontje is uiteindelijk helemaal gezond behalve wat lichte longproblemen. Wat een heftig nieuws wel, hoop echt dat het goed komt met jullie. Maar zal echt wel een spannende tijd worden 🥺🍀

6 maanden geleden

Misschien heb je iets aan dit topic? https://community.24baby.nl/forum/zwanger/afgelopen-maandag-vliezen-gebroken-bij-18-5-heel-heftig-deel-3-Kravkr?utm_source=24Baby&utm_medium=app

6 maanden geleden

Reactie op Happymealtje

Misschien heb je iets aan dit topic? https://community.24baby.nl/forum/zw ...
heel erg bedankt! geeft weer een beetje moed, dankjewel

6 maanden geleden

Reactie op Jezzica93

Hebben ze je nog adviezen gegeven? Ik ken iemand waarbij de vliezen bij 21 ...
nog geen adviezen gehad, volgende week weer een afspraak.... ik ga deze adviezen van jou in ieder geval ter harte nemen

6 maanden geleden

Oei dat zal wel schrikken zijn geweest! Ik ken iemand waarbij de vliezen met 18 weken gebroken waren, uiteindelijk met veel bedrust bij 24 weken opgenomen geworden waarna ze het in het ziekenhuis hebben volgehouden tot de 37 weken. Alles is goed met hun beide.

6 maanden geleden

Ow wat heftig zeg! Ik had bij mijn vorige zwangerschap gebroken vliezen met 31 weken en 2 weken later begon spontaan de bevalling. Maar bij mij hadden ze geen weeënremmers gegegeven omdat het al na de 32 wekn was. Wel 2 weken in het ziekenhuis plat gelegen voor dagelijkse controles ivm infectiegevaar, en longrijping. Heel heftig, maar het kan goedkomen. Sterkte!!

6 maanden geleden

Hoe gaat het nu? Weet je wellicht al meer of hoe het nu verder gaat? Ik hoop op een goede afloop voor jullie!

6 maanden geleden

Hoi allemaal. Wat lief dat zoveel mensen reageren terwijl we elkaar niet kennen. Eerder omzeilde ik de topics op de app toen het goed ging omdat ik er schrik van kreeg wat er allemaal fout kan gaan. Nu ben ik helaas zelf zon horror topic. Ik heb geen adviezen meegekregen van de arts maar ik drink veel en houd rust. Vrijdag hebben we weer een gesprek in het Radboud. Viavi heb ik een secondopinion kunnen regelen in het AMC. Daar zijn studies gedaan naar vruchtwater bijvoegen. Dit gafin de studie geen significant effect maar wie weet kan het mij helpen. Het is allemaal heel zwaar en ik sta versteld van de liefde van vreemden die ik via dit platform krijg. Dankjewel en ik zal iets posten over het vervolg xx

6 maanden geleden

🍀🍀🍀

6 maanden geleden

Een vriendin van mij had een keer met 22 en dan nog een keer 26 weken vruchtwaterverlies (grote plas ook verloren). Ze is met 39 weken bevallen en heeft een gezond kindje 😘 hou vol! En ik snap wat je bedoelt..ik had hetzelfde, nu ook medisch en een horror verhaal. Kan me echt goed voorstellen hoe de grond onder je voeten weg zakt. We moeten proberen vertrouwen te hebben in onze kindjes die zo hard hun best doen ❤️❤️

5 maanden geleden

Reactie op valoriiiee

Hoi allemaal. Wat lief dat zoveel mensen reageren terwijl we elkaar niet ke ...
Hej valorie, Heb je de afgelopen tijd krampen gehad of lage rugpijn? Ik heb nou het zelfde afgelopen vrijdag vruchtwater verloren. 😞

5 maanden geleden

Reactie op Amanah1

Hej valorie, Heb je de afgelopen tijd krampen gehad of lage rugpijn? Ik heb ...
Hey, nee geen krampen of buikpijn. Ik ben gewoon thuis en beweeg matig en drink veel. Echter kunnen ze 0 duidelijkheid geven over prognoses en dat is echt killing. Sinds vrijdag bloed ik ook nog een beetje. Het is echt een rollercoaster. Vruchtwaterpockets fluctureren.... Zoveel onduidelijkheid is echt niet menselijk. Hebben jullie nog keuzes te maken?

5 maanden geleden

Reactie op valoriiiee

Hey, nee geen krampen of buikpijn. Ik ben gewoon thuis en beweeg matig en d ...
Ik ben nou 21,4 weken en we moeten thuis afwachten, ze hebben zondag wel infectie in me bloed gevonden daar heb ik antibiotica voor gekregen. Ze hebben ook een kweek afgenomen maar daar moeten we nog op wachten. Het is allemaal zo onzeker 😭😭 ik heb sinds dinsdag ochtend wat rug pijn dat kreeg ik altijd als ik dus ongesteld moest worden het komt en gaat eigelijk en sinds vandaag ook wat buik pijn menstruatie krampen. Had gyn gebeld maar ze konden niks voor me doen afwachten tot ik weeën krijg eigelijk.

5 maanden geleden

Reactie op Amanah1

Ik ben nou 21,4 weken en we moeten thuis afwachten, ze hebben zondag wel in ...
Kunnen ze je geen weeënremmers geven? Zouden ze toch moeten proberen lijkt me!! Klinkt idd alsof het weeën zijn, hopelijk stopt het weer, zou echt vragen of ze je hierbij kunnen ondersteunen, vreemd dat ze je gewoon thuis laten zitten...

5 maanden geleden

Reactie op Amanah1

Ik ben nou 21,4 weken en we moeten thuis afwachten, ze hebben zondag wel in ...
Als het komt en gaat kunnen het misschien weeen zijn… dus ik snap niet waar de verloskundige dan op wilt wachten? Ik zou echt niet accepteren dat je gwn thuis moet zitten.

5 maanden geleden

Reactie op Esje19912

Kunnen ze je geen weeënremmers geven? Zouden ze toch moeten proberen lijkt ...
Weeënremmers mogen pas vanaf 24 weken gegeven worden :(

5 maanden geleden

Reactie op Happymealtje

Weeënremmers mogen pas vanaf 24 weken gegeven worden :(
Echt? Wat raar, je hoort toch verhalen dat er met weeënremmers weken uitstel kan worden bereikt? Dat zou nu misschien net het verschil maken...

5 maanden geleden

Reactie op Esje19912

Echt? Wat raar, je hoort toch verhalen dat er met weeënremmers weken uitste ...
Weeën remmers zijn bedoeld om 2 dagen Weeën tegen te houden zodat de longrijpingsprik zijn werk kan doen. Voor de 24 is een baby nog niet levensvatbaar dus geven ze geen longrijpingspik en hebben Weeën remmers dus ook geen zin omdat er een langere periode overbrugt moet worden. Op de site van het Isala staat het op een "makkelijke" manier uitgelegd. Voor diegene met gebroken vliezen, erg veel sterkte gewenst. Ik hoop dat jullie de 24 weken grens halen zodat ze er alles aan doen om jullie kindje te helpen❤️

5 maanden geleden

Hé Valorie, hoe gaat het? 💕💕💕

5 maanden geleden

Hoi even een update, we hebben ervoor gekozen om niet af te breken vanwege de onduidelijkheid maar het was een erg moeilijke beslissing wat de afgelopen weken echt de hel maakte. Sinds anderhalve week lek ik weer vruchtwater en daar zit soms bloed bij dus dat is ook erg confronterend. Ik ben nu nog thuis (bijna 24 weken) maar zou ik de 26 weken halen dan word ik in het ziekenhuis opgenomen om te monitoren voor vroeggeboorte en infectie... De baby ligt wel op koers qua groei en ontwikkeling alleen de longen blijft een mysterie want dat kunnen ze via een echo niet inschatten.... . We hebben nog een lange en zware weg te gaan dus