10 Reacties

één maand geleden

Misschien geitenmelk met wat Johannes broodpitmeel een optie? Geitenmelk is lichter verteerbaar, misschien dat t haar wat helpt? Verder schuin omhoog voeden en na de voeding even 20-30 min omhoog houden. Tussendoor laten boeren en nadertijd rustig laten boeren. Klinkt als reflux, dan zou een draagdoek ook fijner zijn omdat ze dan veel rechtop gehouden word en t minder makkelijk terug komt. Mijn dochtertje spuugde ook enorm en had er pijn van. Toen ze wat oudere baby werd gaf ik haar kleine beetjes rooibos thee. Las dat dat de waardes inde maag neutraliseert en t zure dus mindert. Ze spuugde toen nog steeds wel maar had er niet zo’n pijn meer van. Misschien/ hopelijk helpen deze tips wat. 🙏🏻

één maand geleden

Hero Nutrasense Comfort AR is echt heel fijne voeding. Is al verdikt en speciaal tegen spugen, krampjes en moeizame ontlasting. Werkt bij ons echt onwijs fijn! Misschien een tip

één maand geleden

Ah wat sneu zeg, misschien een andere fles proberen? Ik weet dat met de dr brown flessen ze veel minder lucht binnen krijgen waardoor ze dus ook minder spugen

één maand geleden

Verdikken van de voeding is vaak niet de oplossing. Bij reflux is de maag overbelast. Als je de voeding verdikt dan komt het minder makkelijk omhoog (dus het zichtbare probleem is verholpen), maar de maag raakt verder overbelast. Het advies is tegenwoordig om vaker een kleine voeding aan te bieden (2 uur minimaal tussen voedingen en reken maar op een voeding of 10) en houd je baby een ruime tijd rechtop tegen je aan zonder te hobbelen of iets dergelijks.

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Verdikken van de voeding is vaak niet de oplossing. Bij reflux is de maag o ...
En zou de fles ook therapeutisch geven (rechtop zittend, fles bijna horizontaal met de kleinste speen), zodat de melkstroom minder hard gaat.

één maand geleden

Reactie op Girl Mom

Ah wat sneu zeg, misschien een andere fles proberen? Ik weet dat met de dr ...
Met een “p” speen ipv 1 is helemaal super 😊

25 dagen geleden

Ik geef afgekolfde melk aan haar!

25 dagen geleden

Wij voeden zijwaarts en houden de tijd bij hoe snel ze drinkt. Bij ons dronk ze heel gulzig, waardoor ze daarna wat terug ging spugen en veel de hik had. We houden ong 20 min aan. We lassen pauzes in, gaan tussendoor veel proberen te boeren en op het einde van het flesje zetten we een prematuur speen erop, zodat ze meer moeite moet doen. Hoe snel doet ze bij jullie over het flesje? En hoe oud is ze en hoe veel krijgt ze?

25 dagen geleden

Pfoe, hier al 3 flessen en verschillende spenen verder. Wij gebruiken nu dr brown anti colic. Fase 1 speen ging ze veeeel te gulzig op, dus zijn over gegaan naar de prematuur, maar hier moest ze zoveel moeite voor doen dat ze halverwege haar flesje in slaap viel en dus haar flesje niet opdronk met gevolg dat haar "enigszins ritme" helemaal door de war ging. Nu hebben we de T speen (transition) gehaald, is alleen online op de website van dr brown te verkrijgen. Hier gaat ze iets sneller op, nog steeds soms beetje gulzig maar we voeden haar rechtop en doen pauzes tussendoor. Daarna houden we haar zeker 20 min omhoog, alsnog kan ze dan spugen maar ze houd het dan soms wel beter binnen op de mondjes na. De ggd zegt zelf dat het niet erg is zolang ze maar groeit. (Wij hebben een weegschaal aangeschaft en kunnen haar gewicht dan ook zelf in de gaten houden) Wij willen het nog even aankijken totdat ze 1 maand oud is, als nog steeds zo intens is gaan we ook overstappen op andere voeding die al verdikt is. (Wij gebruiken nu hero normaal, maar hero nutrasense blijkt dus daar goed voor te zijn) Het is heel veel zoeken naar wat het beste is, de ene dag gaat beter als de ander. Heel veel sterkte, je voelt je radeloos, maar het komt echt goed met mate ze ouder worden (Duurt nu nog heel lang voor je gevoel maar voor je het weet is het zover)

25 dagen geleden

Bij ons is t ook afgeraden maar ik heb de voeding van mijn kleine toch verdikt met johannesbroodpitmeel. Nu spuugt ze niet meer, en slaapt ze n stuk beter. Volg je eigen moedergevoel