16 Reacties

23 dagen geleden

Infacol te koop bij de kruidvat voor darmkrampjes. Bij onze dochter hielp het goed.

23 dagen geleden

Mss andere flesvoeding?(welke weet ik ook niet) Heel veel sterkte mama!

23 dagen geleden

Reactie op Daniek12

Mss andere flesvoeding?(welke weet ik ook niet) Heel veel sterkte mama!
De kleine op de buik op je arm ...sterkte lieve mama!

23 dagen geleden

Gebruiken deze

23 dagen geleden

Vsm druppels (natuurlijk). Kipkep pittenzak. Stofzuiger. Baby tv op youtube. Probiotica.

23 dagen geleden

Reactie op L.1995

Infacol te koop bij de kruidvat voor darmkrampjes. Bij onze dochter hielp h ...
Ja klopt dat gebruiken wij ook bij mijn zoontje. Wij hebben 1 slechte nacht gehad door buikkrampen en nu we infacol gebruiken hebben we geen slechte nacht meer gehad

23 dagen geleden

Ah wat naar voor jullie en de kleine meid. Zo sneu om ze zo overstuur te zien. Hier mogen wij de verloskundige de eerste weken ook nog bellen, is dit nog een optie voor jullie?

23 dagen geleden

Neem contact op met een Lactatiekundige en een osteopaat. Hier hetzelfde probleem met mijn 3 weken oude zoontje. - Osteopaat heeft zijn lijfje los gemaakt van blokkades. Zijn 12 vingerige darm was nog niet goed ‘los’ genoeg sinds de bevalling. Het persen tijdens de bevalling heeft maar 5 minuten geduurd, wat te snel is eigenlijk; het moment dat je baby eruit geperst wordt en door de opening komt / vaginale mond, komt er slijm (met bacteriën) van de vagina op zijn lijfje wat ervoor zorgt dat zijn darm systeem beter beschermd wordt in zijn leven, maar ook betere weerstand en minder ziek, dit heeft hij te weinig gehad en ik ga nu een probiotica kuur / voeding nemen om de juiste bacteriën alsnog te kunnen geven via borstvoeding. Daarnaast zijn we er ook achter dat ons zoontje iets te weinig vette melk binnen krijgt van de borstvoeding. De laatste 20% melk van een voeding uit de borst, bestaat uit romige en vette melk, deze is nodig om minder buik krampen te krijgen en betere, diepere slaap en meer ontspannenheid. Mijn productie is zo goed, dat ons zoontje veel melk binnen krijgt maar de borsten telkens niet goed leeg kon drinken, en dus ook te weinig bij het laatste gedeelte komt: de laatste 20% dikke, vette melk, die hij zo hard nodig heeft. Plan van aanpak is nu: Elke voeding 1 borst aanbieden ipv 2, zodat ze goed leeg worden gedronken en dus meer vette melk binnen krijgt, tegelijkertijd zal mijn borst signalen krijgen om iets minder te produceren. Kunstvoeding valt zwaarder en betekent meer buik krampjes, ik ga hier nog niet mee starten, is pas mijn laatste ‘red’ middel. Sinds de osteopaat gisteren en borst aanpak is ons zoontje de hele dag heel erg rustig geweest, niet gehuild en geen krampen. Ik weet nog niet hoe de nacht gaat verlopen (vannacht was hels en zwaar) maar ik hoop langzaam op verbetering. Het is een zoektocht en niet simpel alleen maar ‘oh het zijn krampjes’. Er is veel wat je kunt doen eraan. Misschien zet het je aan het denken of heb je hier wat aan. Voor meer tips mag je mij persoonlijk benaderen. Succes en sterkte 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

23 dagen geleden

Op de linkerzij, buik op buik of met de buik op de arm. Kunstvoeding gaf hier ook verschrikkelijke krampjes dus ben blij dat wij nu over zijn op volledig borstvoeding (je merkt het vaak ook niet zozeer per voedingsmoment, meestal zijn het relatief vaste tijdstippen) Ik denk echter dat het volgende ook gaat werken: los elkaar af of vraag iemand anders om af te lossen. Jullie zitten zelf al zo vol (onbewuste) spanning dat het huilen van krampjes kan zijn overgegaan naar huilen door onrust. Dat hadden wij met onze eerste. Je bent op een gegeven moment namelijk niet meer bezig met proberen te troosten, maar met proberen het huilen te stoppen. Hoe frustrerend het voor ons ook was bij oma viel hij gelijk in slaap en gaf geen kik meer.

23 dagen geleden

Bij ons werd het huilen door oververmoeid te zijn en overprikkeld. Het werd met de dag erger en ze sliep zelfs erg weinig. Wat wij als tip hebben gekregen vanuit het ziekenhuis is haar op haar eigen kamertje op bed te leggen in alle rust. En dan vanuit daar troosten. Strak onder de dekens. Ze is maandag 4 weekjes oud

23 dagen geleden

Infacol halen bij Kruidvat oid, dat helpt

22 dagen geleden

Reactie op silkepiel

Neem contact op met een Lactatiekundige en een osteopaat. Hier hetzelfde pr ...
Hoi Silkepiel, hoe zijn jullie er achter gekomen dat jullie kleine te weinig vette melk binnen kreeg? Ik denk dat dit misschien ook bij ons het geval is en zou het graag willen uitzoeken, maar weet niet zo goed hoe

22 dagen geleden

Hier houden we de baby half liggend op ons buik en geven we een speen. Zorgen dat de beentjes in kikkerhouding geblokkeerd blijven tegen je eigen benen (wij zitten met ons knieën omhoog dan) en houden zijn lijfje in positie. Een speen helpt vervolgens om hem wat te kalmeren en schijnt ook goed te zijn voor de darmkrampjes (door het zuigen). Daarnaast proberen voldoende tijd te houden even tussen de voedingen zodat de buik wat tot rust kan komen (min 2 uur werd hier aangeraden). Vooral ook zelf niet teveel in paniek raken, het gaat soms door merg en been de huiltjes. Wat wrijven op de rug en hem maar lekker dicht bij je houden. Dit is even onze tactiek, misschien heb je er iets aan. Dit kregen wij als advies vanuit CB.

22 dagen geleden

Weet je zeker dat het krampjes zijn? Mijn kindje bleek bijv verborgen reflux te hebben waardoor ze zoveel huilde

22 dagen geleden

Dank jullie wel voor alle tips! we zijn nu bezig met de druppels. maandag neemt het CB contact met mij op dan komen we hopelijk tot een oplossing!

22 dagen geleden

Reactie op silkepiel

Neem contact op met een Lactatiekundige en een osteopaat. Hier hetzelfde pr ...
Herkenbaar! Hier ook overproductie en krampjes door het niet binnen krijgen van de vette melk! Ik bied nu ook 1 borst aan om helemaal leeg te drinken. Maandag komt de osteopaat aan huis. Onze dochter is 3 weekjes oud.