7 Reacties
23 dagen geleden
Ik zou deze site gewoon gebruiken:
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
23 dagen geleden
Ik heb deze rekensom toevallig vandaag gekregen dit geld ook voor gekolfde borstvoeding gewicht x 150 : aantal voedingsmomenten
23 dagen geleden
Reactie op femmie1993
Ik heb deze rekensom toevallig vandaag gekregen dit geld ook voor gekolfde ...
Hier ook en dat werkt perfect (mits je een knappe weegschaal hebt)?
23 dagen geleden
Reactie op femmie1993
Ik heb deze rekensom toevallig vandaag gekregen dit geld ook voor gekolfde ...
Deze hadden wij ook uit het ziekenhuis mee gekregen. Eenmaal thuis drinken ze flink meer moedermelk dan de berekening.
Mijn beide jongens zouden met hun gewicht 72 ml drinken. Ze drinken op dit moment 90 ml.
Met moedermelk mag je meer geven als ze nodig hebben.
Mijn tip begin met een bepaald aantal ml, laten ze staan of laten ze snel weer honger signalen zien, dan geef je meer.
23 dagen geleden
Reactie op hurmy
Deze hadden wij ook uit het ziekenhuis mee gekregen. Eenmaal thuis drinken ...
Ja dat idee heb ik dus ook. Heb die formule ook gezien maar heb het idee dat hij meer nodig heeft dan wat de formule aangeeft. Was daarmee even benieuwd wat andere ervaringen zijn
23 dagen geleden
Reactie op Bonsai
Ja dat idee heb ik dus ook. Heb die formule ook gezien maar heb het idee da ...
Mijn jongens zijn nu ruim 11 weken, maar gecorrigeerd 1 week oud. Al die weken in het ziekenhuis kregen ze de hoeveelheid moedermelk via die formule. Maar toen werd ook gezegd dat dit vooral bij kunstvoeding geld. Moedermelk is toch anders qua behoefte, vraag en wat een baby nodig heeft. Een paar dagen na thuis komst merkte ik dat ze eerder kwamen en honger signalen lieten zien.
Mijn oudste heb ik een half jaar alle voedingen gekolfd. Daar heb ik die formule nooit gebruikt en gewoon gegeven en als hij eerder kwam gaf ik wat meer.
Af en toe een mondje voeding spugen is niet erg. Maar zijn het na een voeding meerdere golven zou ik kijken of iets minder geven dat verhelpt.