10 Reacties
25 dagen geleden
Ik had ook rond de 9 dagen te weinig melk. Door last van tepels, verkeerd aanhappen en gebruik van tepelhoedjes. Ik heb toen een lactatiekundige laten komen.
Op haar advies de aanhap meer gaan corrigeren en elke dag gaan powerkolven om de productie een boost te geven.
Voor de groei van de kleine tijdelijk soms een beetje kunstvoeding bij gegeven als ik niet genoeg had en dan extra gaan kolven.
Nu twee weken verder en geef nu geen kunstvoeding meer en kolf 100cc.
25 dagen geleden
Hoe groeit jouw kindje? Genoeg plas en poep luiers?
Als je volledig borstvoeding wil geven, zou ik een lactatiekundige mee laten kijken om te zien of jouw kindje wel effectief drinkt.
Kolf je nu na het geven van borstvoeding, want dan is deze hoeveelheid echt mooi.
Anders kan je gaan powerkolven om te zien of de productie omhoog gaat.
25 dagen geleden
Dag 9 is ook een regeldag, ze komen dan juist extra vaak om je productie te regelen. Gewoon aanleggen die kleintjes krijgen er zoveel meer uit dan een kolf. Bij mijn vorige 7 maanden borstvoeding gegeven en genoeg productie, maar met kolven kreeg ik er nooit meer dan 90cc uit.
Ons 2e meisje is nu ook 9 dagen en vandaag ook 3 of 4 keer aan de borst voordat ze tevreden is.
25 dagen geleden
Reactie op emr_d
Krijg je baby geen krampjes door de mix ?
Nee, ik gebruik voor mezelf probiotica voor de borstvoeding en ik geef probiotica aan mijn dochter. Ze heeft wel wat krampjes, maar niet heel veel.
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gedaan met mijn zoontje en ook dat ging eigenlijk super goed.
25 dagen geleden
Reactie op _xkb
Nee, ik gebruik voor mezelf probiotica voor de borstvoeding en ik geef prob ...
Precies zo doe ik het ook. 1x per dag geef ik haar flesje poedermelk. En de rest borstvoeding. En hij doet het super goed! Probiotica is echt een aanrader tegen krampen inderdaad