8 Reacties
17 dagen geleden
Ik kolf ook omdat het aanhappen ook niet lukte. Helaas is hier de productie hier ook niet genoeg dus we doen het in combinatie met kunstvoeding. Via de lactatiekundige wel wat tips gekregen. Powerkolven, eerst twintig kolven, tien minuten rust, tien minuten kolven, tien minuten rust en weer tien minuten kolven. Daarnaast nog overdag tussen het kolven door nog 5 tot 8 minuten extra kolven. Dit doe ik al wel een week, en het is wel weer iets meer geworden. Maar nog niet genoeg..
17 dagen geleden
Een ziekenhuiskolf huren, zoals de medela symphony. Wordt aangeraden als je de productie wilt verhogen. Ik gebruik die ook nog steeds (ben nog aan het opbouwen ook). Verder kolf ik 1x per dag een uur nadat ik gekolfd heb. Heeft te maken met het hormoon prolactine die je dan hoog houdt waardoor meer melk wordt aangemaakt. Bij mij heeft dat geholpen in ieder geval. In het topic productie problemen heb ik nog gedeeld wat ik verder doe voor het kolven (veel te maken met ontspannen etc). Misschien staan in de andere reacties ook nog handige tips voor je.
17 dagen geleden
Reactie op Inayaaa20
Via waar kan je die kolf huren eigenlijk?
Ik huur 'm via medipoint. Kost 3 euro per dag en je moet er een afkolfset bij kopen. Volgens mij kun je bij de meeste zorgwinkels wel terecht om deze te huren. Ook tinylibrary verhuurt de medela symphony.
Als je nog niet eerder gekolfd heb met een dergelijke kolf: je moet dus de personal fit plus afkolfset aanschaffen (hebben ze in de thuiszorgwinkel ook gewoon) en dan is het handig om te weten welke maat borstschild je nodig hebt.
17 dagen geleden
Veel water drinken, veel slapen (haha, we wish 😂), havermout, dadels, je kan proberen of borstvoedingssupplementen/borstvoedingskoekjes die je online kan vinden voor jou werken en bij het kolven helpt het om goed te ontspannen en je baby in de buurt te hebben/foto's of video's van je baby te bekijken indien je baby niet bij je is. Dat laatste hielp bij mij goed bij het kolven, al klinkt het vreemd. En het beste om je productie te boosten blijft je baby frequent aanleggen, weet niet of het een optie kan zijn om dat af en toe ook nog eens te proberen (wie weet lukt het op een gegeven moment plots wel, zodra je baby net iets groter/weer een weekje ouder is). Alle begrip als dat geen optie is natuurlijk! Good luck! 💪🏻💪🏻