8 Reacties
vorig jaar
Het werkt bij mij niet altijd, maar soms ga ik gewoon knuffelen met mn man, kan heerlijk troost vinden bij hem, ook als hij gewoon slaapt.
Het kan ook andersom zijn, als hij namelijk te veel snurkt, dan kan ik m wel een kussen op zn kop drukken, dan ga ik juist even uit bed,even wat drinken, des noods wat eten, even mn gedachten verzetten door uit de 'situatie' te stappen
vorig jaar
Reactie op mesline40
Hahah herkenbaar. Wel een hele goede tip. Ik wil hem niet altijd wakker mak ...
Die van mij word gelukkig niet wakker als ik bij hem ga liggen, of hij kreunt een keer en slaapt weer door, dat scheelt een hele hoop
vorig jaar
Misschien even uit bed gaan om het te doorbreken. Of een meditatie podcast luisteren/ affirmatie playlist. Dan kan je je gedachtes daar op zetten.
8 maanden geleden
Heel herkenbaar dit. Ik ben nu zelf ook even uit bed en baal er van dat ik dan snachts ga piekeren na wakker worden van m'n baby. Zelfkritiek, pak je slaap nu de baby ook slaapt. Het was heel lang niet aan de orde, heb het idee dat het samenhangt met hormonen omdat m'n cyclus ook net weer op gang komt
komt
8 maanden geleden
Brain shuffle! Dat maakt het onmogelijk om te piekeren en doordat het een "makkelijke"taak is voor je brein val je makkelijk in slaap.
Voorbeeld:
je bedenkt een woord: MOL
Dan ga je kijken welke woorden komen er in me op met de letter M
Totdat je een beetje inspiratieloos begint te worden en dan ga je terug naar je beginwoord. MOL en pak je de volgende letter dus alles wat je kan bedenken met de letter O. Enzovoort.
Als je nog steeds hard piekert kan je langere beginwoorden kiezen, zo forceer je je brein om de aandacht erbij te moeten houden. Ook kan je jezelf uitdagen door het sneller te doen. 馃