17 Reacties
één maand geleden
Hier momenteel hetzelfde. Hij moet in het begin paar keer opnieuw aanhappen / bijkomen. Mijn kraamhulp zegt dat dit indd door de stuwing komt.
één maand geleden
Ik heb hetzelfde! Stuwing en overproductie. Je kan ook op je rug voeden. Even lastig met aanhappen vind ik zelf, maar je werkt dan tegen de zwaartekracht in. Verslikken gebeurt helaas alsnog bij mij. Wel wat minder dan wanneer ik zittend voed. Ik lees graag mee of anderen nog extra tips hebben, want die kan ik ook wel gebruiken!
één maand geleden
Reactie op Demive29
Je kan eerst even 5 min afkolven, dan is het ergste ervan af!
Ben dan een beetje bang voor overproductie als ik eerst ga kolven vooral in de stuwings periode wik je juist afstemmen op je kindje toch? Dus dan wil je zo minmogelijk overstimulatie
één maand geleden
Reactie op babynummertwee
Ben dan een beetje bang voor overproductie als ik eerst ga kolven vooral in ...
Snap ik maar dat gebeurd echt niet! Ik heb het ook gedaan, af en toe nog als er lang tussen zit en het is prima op elkaar afgestemd! Het haalt de druk voor jezelf weg & verminderd het toeschietreflex
één maand geleden
Reactie op Demive29
Snap ik maar dat gebeurd echt niet! Ik heb het ook gedaan, af en toe nog al ...
Juist afkolven zorgt ervoor dat je meer melk gaat aanmaken. Je lichaam krijgt namelijk een seintje dat er meer nodig is..
één maand geleden
Hier precies hetzelfde! Ik voed met 1 borst en dat helpt een beetje, maar helaas verslikt mijn dochter van 3 weken zich nog steeds met iedere voeding, ongeacht de houding. Ze laat ook veel melk uit haar mondje lopen dus tijdens iedere voeding is alles zeiknat 😅
één maand geleden
Reactie op Anoniem_97
Ik heb hetzelfde! Stuwing en overproductie. Je kan ook op je rug voeden. Ev ...
De rugby houding heb ik vandaag een paar keer toegepast en helpt wel om de zijkanten wat leeg te halen. Maar alsnog verslikt hij zich helaas. Wel fijn tegen de stuwing.
één maand geleden
Reactie op Demive29
Kreeg het als tip van de lactatiedeskundige ☺️
Ohh wat irritant dat al die adviezen verschillen want ik kreeg juist het advies om niet te kolven maar juist te gaan blokvoeden van mijn lactatiekundige
één maand geleden
Reactie op Happymealtje
Hier precies hetzelfde! Ik voed met 1 borst en dat helpt een beetje, maar h ...
Hier wil ze echt nog graag 2 borsten drinken... dus dat is helaas nog geen optie. Maar we gaan wel kijken of t na de stuwing wat minder gaat worden. Ik stop voor het teruglopen van melk even een spuugdoekje dubbel onder m'n borst zodat die de melk opvangt wat ze laat lopen
één maand geleden
Reactie op michella1994
De rugby houding heb ik vandaag een paar keer toegepast en helpt wel om de ...
Ohh ik krijg dit zo slecht voor elkaar paar keer geprobeerd maar dit werkt voor mij gewoon niet hahaha
één maand geleden
Ik herken je probleem!
Zelf kreeg ik de tip om liggend te voeden. Je baby kan zo beter afhappen en je toeschietreflex wordt door de zwaartekracht minder. Het werkt bij mij in elk geval al veel beter, waardoor borstvoeding ook weer wat fijner werd om te geven.
Veel succes!!
één maand geleden
Reactie op babynummertwee
Hier wil ze echt nog graag 2 borsten drinken... dus dat is helaas nog geen ...
Ik stop er idd ook een hydrofiel of spuugdoekje tussen maar helaas is dit niet voldoende. Het is zoveel dat het er direct doorheen lekt 😂
één maand geleden
Reactie op ComtesseC
Bij mij is het drinken bij te houden, maar als ze aan borst 1 hangt dan kan ...
Gebruik je lek schalen? Zo nee dat is echt een aanrader. Tijdens t voeden even een lekschaal bij je andere borst stoppen en je heb zo zonder te kolven een voorraadje melk in de vriezer 🤗