56 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op I96
Ahhh… shit he. Hoe gaat je herstel verder tot nu toe?
Nou best wel goed. Ik heb echt geen last van de hechtingen tot nu toe en dat had ik wel toen ik de vorige keer gewoon werd gehecht na de bevalling. Had ook al meteen redelijk wat energie daarna dus ik begin het nu juist irritant te vinden dat ik overal rekening mee moet houden. 😅
Hoe is het met jou verder?
23 dagen geleden
Hier maar 3 hechtingen (1tje in perineum, 2 in een schaamlip), dat valt alles mee. Kan je niet helpen met je jeuk vraag, maar druk op de vagina herken ik wel. We moesten gisteren door een meetfoutje naar het ziekenhuis voor een extra controle bij de kleine (was gewoon goed). 27 oktober ben ik bevallen; en gisteren dus trappen op en af gelopen en door het ziekenhuis. Dat had ik niet moeten doen: vandaag heel veel last van druk / pijn / stijfheid bij schaambot.. ik vermoed dat dit met bekken te maken heeft. Druk op vagina misschien ook. Anyway waarschuwing voor mensen hier: ga niet te vroeg al lopen! Ik wist niet dat dit niet handig was 😟
23 dagen geleden
Oh ik lees even mee
Ik ben op 11 oktober bevallen en zit hier ook mee. Dat drukkende gevoel herken ik ook. Ook getest op blaasontsteking maar was t ook niet. Ik voel t vooral als ik op sta en mn blaas is vol.
Heb wel nog moeite met echt zitten. Heb ook een aambei denk ik. Herken jij dit ook? Ik mag maandag op controle in het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze ervan vinden.
22 dagen geleden
Reactie op RebeccaV
Oh ik lees even mee
Ik ben op 11 oktober bevallen en zit hier ook mee. D ...
Dat heb ik dus ook… als ik opsta een enorme druk op de vagina. Vreselijk gevoel. Heb echt geen idee wat het kan zijn. Heb de verloskundige eens gemaild of zij mij hierbij kan helpen wat het eventueel zou kunnen zijn.
Aambei heb ik helaas ook.. heb ik nu zalf voor via de huisarts.
Blaasontsteking ook getest maar was het inderdaad ook niet.
Heb ook wel moeite met zitten,
Vooral nog “bang” om erop te zitten.
Heb jij ook veel jeuk?
22 dagen geleden
Reactie op I96
Dat heb ik dus ook… als ik opsta een enorme druk op de vagina. Vreselijk ge ...
De jeuk valt bij mij reuze mee. Alleen de aambei jeukt af en toe. Das wel lastig om niet aan te krabben. Maar ik merk wel, sinds ik wat beter kan zitten, dat de jeuk wel afneemt daar.
Heb jij ook van die zakjes gekregen om je ontlasting zachter te maken?
21 dagen geleden
Reactie op naomley
Ik heb niet echt jeuk, is nu 10 dagen geleden, dus misschien komt het nog? ...
De eerste keer was bij mij ellende. Duurde langer dan de persweeën. Op de 4e dag kwam mijn ontlasting op gang en dat was natuurlijk een harde kurk. Pohhh ik wist niet waar ik t moest zoeken. Gelukkig was de kraamhulp er nog om mij te ondersteunen.
21 dagen geleden
Hier 12 oktober bevallen (geen totaal ruptuur) wel een eerste graadsruptuur, en ook gigantische jeuk wat op en aan is.... van de week snachts de korsten van de hechtingen er af gekrabbeld sinds dien geen jeuk meer! Ik ga maandag weer de vk bellen om te vragen of ze de overige hechtingen die ze de laatste keer niet verwijderd heeft nu los te halen, scheelt hopelijk 2 weken ellende en jeuk!
21 dagen geleden
Reactie op RebeccaV
De eerste keer was bij mij ellende. Duurde langer dan de persweeën. Op de 4 ...
Pfff jaa ik weet precies wat je voelt! Kraamhulp was er niet op dat moment, ik riep mn partner wel uit paniek, ik had ook echt idee dat ik dit moest wegpuffen zoveel pijn dat het deed🥲 zijn jullie ook gehecht op het OK? Want ik zie mijn hechtingen niet het is echt van binnen gehecht en oplosbare hechtingen
21 dagen geleden
Reactie op naomley
Pfff jaa ik weet precies wat je voelt! Kraamhulp was er niet op dat moment, ...
Ik ben ook gehecht op de OK. De kraamhulp heeft de hele kraanweek mijn hechtingen gecontroleerd en nu zie ik zelf niks wat op hechtingen lijkt. Ik ben sowieso ook van binnen gehecht want daar was ook vanalles kapot.
Mijn kraamhulp heeft zelfs de verloskundige op gebeld om te vragen wat ze kon doen om mij te helpen met deze lastige poepervaring. Verloskundige was nog gekomen. Maar toen was het, na 2 uur, eindelijk gelukt om het eruit te krijgen.
21 dagen geleden
Reactie op RebeccaV
Die zijn er al niet meer denk ik. Tenminste ik zie ze niet zitten. Is voor ...
Ik zie nog wel hechtingen bij mezelf zitten (volledig gehurkt met een spiegel er onder) ze hebben bij mij 2 kleuren hechtingen gebruikt de ene waren wit voor de schaafwonden en de ruptuur en een grotere wond (door het handje) zijn blauwe hechtingen omdat dat draad dikker was, niet op de OK gehecht wel op de verloskamers tijdens golden hour
21 dagen geleden
Reactie op RebeccaV
Ik ben ook gehecht op de OK. De kraamhulp heeft de hele kraanweek mijn hech ...
Wat gek dat het nog zo verschilt eh! Bij mij konden ze het de eerste dag al niet zien, dat is best gek toch?? Hoezo hebben jullie een totaal ruptuur opgelopen? Lag de kleine ook bij jullie verkeerd? En wanneer begonnen jullie met lopen? (Kinderwagen)
Ohja, ik vind het scheren daar echt dood eng🙈 andere die dit ook hebben? Wanneer begonnen jullie dat te doen daar?
21 dagen geleden
Reactie op naomley
Wat gek dat het nog zo verschilt eh! Bij mij konden ze het de eerste dag al ...
Bij mij ging het de hele tijd goed. Tot de laatste pers wee. Toen heeft de kleine nog een armbeweging gemaakt waardoor alles kapot ging.
Ik ben op de laatste dag van de kraanweek een rondje van 5 minuten gaan wandelen met de kinderwagen. Gewoon naar het einde van de straat en terug. Dat was een hele mijlpaal na een hele week zowat alleen maar in bed liggen. Nu probeer ik elke dag, mits mijn lijf het oke vind, een stukje te wandelen. Ik zit al op ongeveer 20 minuutjes.
Scheren doe ik nog niet. Tenminste niet op de schaamlippen enzo. De 'voorkant' (geen idee hoe je dat noemt) heb ik ondertussen wel al een paar keer geschoren, scheelt een hoop kriebels. Vind de onderkant ook eng om te doen.