56 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op RebeccaV

Bij mij ging het de hele tijd goed. Tot de laatste pers wee. Toen heeft de ...
Ooh jeetje! Dat klinkt inderdaad niet fijn😩 Oooh wat snel zeg! Ik ben nu 11 dagen verder en nog steeds geen stap buiten gezet😅 ik vond naar beneden gaan al een mijlpaal. Jaa precies! Ik doe precies hetzelfde, vind de onderkant ook eng om te doen. Verloskundige gaf aan dat makkelijk kon, alleen moet ik het met een spiegeltje doen zodat ik oppas voor het litteken. Nouuu ik wacht nog wel even🙈🙈

20 dagen geleden

Reactie op naomley

Ooh jeetje! Dat klinkt inderdaad niet fijn😩 Oooh wat snel zeg! Ik ben nu ...
Ga jij ook achteruit naar beneden? Dit is beter voor je bekkenbodem. Gaat lopen nog moeilijk voor je? Ik vond t ook niet heel fijn, maar wel een hele 'mijlpaal' dat dat toch even gelukt was, ookal was t maar 5 minuten. Misschien kun je even in je tuin(als je die hebt) gaan staan? Lekker wat frisse lucht

20 dagen geleden

Reactie op RebeccaV

Ga jij ook achteruit naar beneden? Dit is beter voor je bekkenbodem. Gaat l ...
Ooh ? Ik heb dat nog gevraagd of dat moest aan de kraamhulp en die zei dat het niet hoefde? Maar wel dus! Doe je alleen naar beneden gaan achteruit of ook naar boven toe? Lopen gaat opzich wel, door het huis moet het niet te lang doen want dan gaat het zeuren daar beneden… alleen als je me ziet lopen lijk ik nog steeds op een pinguïn🤭 dat is ook 1 van de redenen dat ik nog wacht om buiten een wandeling te maken(mensen zullen wel denken)🙈 Jaa dat is een goeie! Ga ik vandaag even doen, lekker buiten staan

20 dagen geleden

Reactie op naomley

Ooh ? Ik heb dat nog gevraagd of dat moest aan de kraamhulp en die zei dat ...
Ik kreeg dat juist als tip van mijn kraamhulp. Blijkbaar belast je je bekkenbodem dan minder. Ik ga alleen achteruit naar beneden. Naar boven normaal. Ik waggel ook nog wel een beetje maar dat komt ook wel een beetje door dat grote maandverband 😋 Al heb je maar gewoon even wat frisse lucht en ff tussen de 4 muren van je slaapkamer uit, dat is al heel fijn.

20 dagen geleden

Reactie op RebeccaV

Ik kreeg dat juist als tip van mijn kraamhulp. Blijkbaar belast je je bekke ...
Dankjewel voor de tip! Ben het gelijk gaan doen🥰 Haha! Ik heb gelukkig geen grote maandverband in, maar misschien zodra ik meer ga doen en bewegen zal het bloeden wel weer erger worden en zal ik er weer aan moeten geloven😅 ik waggel omdat het nog een beetje trekt, maar van mij is de bevalling nu 12 dagen geleden dus denk dat het logisch is?! Jaa het was echt even fijn, misschien dat ik vandaag toch ga proberen om paar stappen buiten te lopen. Al lijkt het mij heel gek om de kleine helemaal in de kinderwagen te doen en dan 50 stappen te lopen en weer terug🙈

20 dagen geleden

Reactie op naomley

Dankjewel voor de tip! Ben het gelijk gaan doen🥰 Haha! Ik heb gelukkig ge ...
Dat komt inderdaad wel weer op gang als je gaat bewegen. Welk gewoon maandverband gebruik jij? Het is inderdaad wel wat werk om de kleine in te pakken enzo, maar wel super fijn om even samen buiten te zijn. Is je partner ook nog thuis? Dan is het helemaal fijn om even met z'n drietjes te gaan

20 dagen geleden

Reactie op RebeccaV

Dat komt inderdaad wel weer op gang als je gaat bewegen. Welk gewoon maand ...
Ik gebruik 100% katoen van Sanature en die van de kruidvat 100% katoen. Kraamzorg zij dat dit beter is dan kan het ademen. In al dat kraam verband zit natuurlijk plastic. En jij? Jaa mijn partner is gelukkig nog thuis, die heeft nu nog 4 weken, gaat veel te snel voor mn gevoel😩

19 dagen geleden

Reactie op naomley

Ik gebruik 100% katoen van Sanature en die van de kruidvat 100% katoen. Kra ...
Ah ja, sanature heb ik ook 1 pakje in huis gehaald om te proberen. Ik gebruik nu kotex, de witte verpakking. Die zijn iets dunner. Ook zonder plastic is dat. Oooh heerlijk, lekker samen alles ontdekken. De tijd vliegt inderdaad. Mijn kleine is al 3 weken bij ons. Ongelooflijk. Ook al lijkt t alsof het nooit anders is geweest. Bij jou ook? Ik heb net controle gehad in het zkh voor mijn 'wond'. Alles zag er netjes uit en blijkbaar geen aambeien maar huidflapjes. Ook nog 1 hechting knoopje in de vagina en 1 knoopje in de anus. Heb daar gelukkig geen last van.

17 dagen geleden

Oke even blijheid delen! Ik ben vandaag voor het eerst sinds de bevalling een half uur wezen wandelen. Tot nu toe wel steeds een paar minuten maar maximaal 10 ofzo. Geen pijn tot nu toe! 🎉

17 dagen geleden

Reactie op RebeccaV

Ah ja, sanature heb ik ook 1 pakje in huis gehaald om te proberen. Ik gebru ...
Oooh welke is dat precies van Kotex? Ben wel heel benieuwd, want vind Kotex altijd wel heel fijn. Jaa die van ons 2 weken en de dagen vliegen echt voorbij, moet wel zeggen dat ik het langzaam zat word omdat je het liefst de auto pakt en leuke dingen gaat doen als gezin. (Geduld raakt een beetje op) maar helaas heeft genezen tijd nodig. Heb jij daar ook last van? Het is inderdaad ook zo dat het lijkt nooit anders geweest is, al moet ik nog steeds wennen en beseffen dat dit ons nieuwe leven is.. Oooh wat vroeg heb jij die controle, ik kan pas begin december terecht! Maar wat fijn zeg! En wanneer gaan die knoopjes van de hechtingen weg? Want ze zijn oplosbaar toch? Ik zag toevallig ook een hechting zitten in mn vagina en ben benieuwd wanneer die weggaat

17 dagen geleden

Reactie op Kaastosti

Oke even blijheid delen! Ik ben vandaag voor het eerst sinds de bevalling e ...
Ooh wat fijn! Ik moet nog niet denken aan een half uur lopen 🙈 met hoeveel weken/dagen begon je voor het eerst buiten te lopen? En wanneer weetje dat het genoeg is? Ik vind best lastig in te schatten. Ikzelf voel niet perse pijn of moe, maar meer die druk van onderen waardoor ik dan denk dat moet stoppen. Wanneer is het voor jou genoeg dat je lichaam zegt stop?

17 dagen geleden

Reactie op naomley

Ooh wat fijn! Ik moet nog niet denken aan een half uur lopen 🙈 met hoeveel ...
Als het oncomfortabel is, is het echt genoeg geweest. Die druk kan ook heel goed van je bekken komen trouwens, die hebben echt een knal gehad. Ik ben 23 okt bevallen en vorige week vrijdag ben ik voor het eerst naar buiten geweest. Ik heb trouwens wel echt mazzel hoor, ik heb helemaal niet in bed hoeven liggen na de bevalling en was meteen weer mobiel. Volgens mij is het echt retegoed (pun intended) gehecht 😄

17 dagen geleden

Reactie op naomley

Oooh welke is dat precies van Kotex? Ben wel heel benieuwd, want vind Kotex ...
De witte verpakking gebruik ik van kotex. Genezen heeft zeker tijd nodig. Vind t soms ook wel lastig dat ik nog niet ff de auto kan pakken om ergens naar toe te gaan. Maar als we dan ergens heen gaan is dat ook wel extra fijn en emotioneel soms 😅 Ik heb 2 controles. Begin december nog een keer. Die knoopjes zouden binnen nu en 4 weken weg moeten zijn. Zijn inderdaad oplosbaar. Zo'n knoopje is natuurlijk dikker in draad, dus dat duurt wel even. Gelukkig ook nog voor 3 maanden van die zakjes gekregen voor zachtere ontlasting.

12 dagen geleden

Questione! Gebruiken jullie de zakjes macrogol nog? Ik heb twee hele dozen met zakjes meegekregen bij de apotheek en mag 2 zakjes per dag, maar ik merk dat ik ze nog amper neem. Ik denk er nog maar eens per 3 dagen ofzo aan. Heb nog niet eens 1 doos half leeg. Hebben jullie een bepaald tijdsbestek gekregen waarin je die zakjes moet gebruiken?

12 dagen geleden

Reactie op Kaastosti

Questione! Gebruiken jullie de zakjes macrogol nog? Ik heb twee hele dozen ...
Ik heb inderdaad ook 2 dozen meegekregen en 1 is misschien net aan voor de helft op. Nu al week zonder en merk geen verschil dus ze gaan bij mij voor nu de kast in. Houdbaar tot 2027 dus mocht het nog eens nodig zijn dan zijn ze binnen handbereik. ☺️

12 dagen geleden

Reactie op Kaastosti

Questione! Gebruiken jullie de zakjes macrogol nog? Ik heb twee hele dozen ...
Ik heb ook 2 dozen gekregen, ben bijna 3 weken verder en neem nu elke ochtend een half zakje ipv 1. Durf nog niet helemaal te stoppen, omdat naar de wc gaan nog best gevoelig is en dan bang ben dat het te moeilijk gaat. Is me ook niet verteld tot wanneer je ze moet innemen