14 Reacties

22 dagen geleden

Leejoo

22 dagen geleden

Hetzelfde als Leo. Die é betekent ee, maar bij Leo ligt de klemtoon daar al op. Streepje is dus overbodig

22 dagen geleden

Leejo idd dus net als gewoon Leo

22 dagen geleden

Gewoon zoals Leo. In dit geval heeft het streepje geen toegevoegde waarde? Is de uitspraak Leo ook wat je in gedachte hebt? Of wellicht net iets anders?

22 dagen geleden

Reactie op Happymealtje

Gewoon zoals Leo. In dit geval heeft het streepje geen toegevoegde waarde? ...
Dat dacht ik inderdaad al. We vinden de naam “Lio” qua uitspraak mooi maar “Leo” qua naam mooier. Op z’n Engels zeg je Leo als Lio maar dit lijkt me in Nederland verwarrend..

22 dagen geleden

Reactie op firsttimemomtobe

Dat dacht ik inderdaad al. We vinden de naam “Lio” qua uitspraak mooi maar ...
Hoe denken jullie daarover?

22 dagen geleden

Reactie op firsttimemomtobe

Hoe denken jullie daarover?
Denk dat Leo in NL gewoon op z’n nederlands wordt uitgesproken tenminste ik zou ook gewoon Leo zeggen met of zonder streepje. Als je Lio qua uitspraak wilt zou ik het ook zo schrijven.

22 dagen geleden

Leejoo

22 dagen geleden

Mijn neefje heeft Leo en word inderdaad als Leejoo uitgesproken. Zij wilde ook heel graag Lio, maar vond de manier hoe het geschreven is niet mooi. Ze heeft toch uit eindelijk gekozen voor Leo en heeft ze geen spijt van🥰

22 dagen geleden

Reactie op naomley

Mijn neefje heeft Leo en word inderdaad als Leejoo uitgesproken. Zij wilde ...
Dank je voor het mee denken. Erg fijn. De reden dat ik “Lio” minder vind is omdat de naam in het Spaans: rommel/puinhoop betekent. Als ik ooit een dochter zou mogen krijgen wil ik haar graag de Spaanse naam: Luna geven. Maar officieel zijn het beide Latijnse namen. Dus wellicht denk ik ook te ver door haha.

22 dagen geleden

Gewoon zoals Leo

22 dagen geleden

Je zou mensen kunnen vertellen dat jullie het wel uitspreken als Lio

22 dagen geleden

Reactie op firsttimemomtobe

Dank je voor het mee denken. Erg fijn. De reden dat ik “Lio” minder vind is ...
Heeel mooi! Heb ook altijd gezegd mag ik een dochter krijgen zou ik haar graag Luna willen noemen, maar wij krijgen een zoon🥰