15 Reacties

2 jaar geleden

Als je iets hebt gebroken of opgenomen wordt in het ziekenhuis waardoor je niet op vakantie kunt. Je moet hiervoor ook een verklaring vragen bij je arts of huisarts. Of bij ziekte of overlijden van een familielid. Maar ook hiervoor vragen ze bewijs

2 jaar geleden

Als je iets hebt gebroken of opgenomen wordt in het ziekenhuis waardoor je ...
Je kunt even contact opnemen met de desbetreffende verzekeraar. Ze kunnen je zo vertellen wanneer er wat gedekt wordt

2 jaar geleden

Als je iets hebt gebroken of opgenomen wordt in het ziekenhuis waardoor je ...
Ik bedoelde, sorry meer wat zijn eventuele zwangerschaps problemen voor annulering. Schrijft een VK dat uit of de huisarts.

2 jaar geleden

Ik kon annuleren omdat ik misselijk was door de zwangerschap. Dit geld wel alleen als je de vakantie boekte voordat je wist dat je zwanger was. Waarom wil jij annuleren? Je kan altijd de verzekering opbellen en vragen of het kan lijkt me.

2 jaar geleden

Reactie op DajaLi

Ik bedoelde, sorry meer wat zijn eventuele zwangerschaps problemen voor ann ...
Kan beide volgens mij. Mij werd alleen gevraagd of ik een bewijs had dat ik zwanger was. Toen ik zei dat ik al een echo heb gehad hebben ze niet doorgevaagd naar een verklaring. Maar ze zeiden wel dat er eventueel in de 3 weken erna een controle kan zijn en dat ze dan de verklaring wel willen hebben. Ik hoefde dus niet de verklaring te laten zien, maar verschild mischien per verzekeraar en mischien ook per hoogte van het bedrag waar het om gaat.

2 jaar geleden

Reactie op DajaLi

Ik bedoelde, sorry meer wat zijn eventuele zwangerschaps problemen voor ann ...
Ik denk wanneer er echt medische problemen zijn. Bijvoorbeeld er is iets niet goed met je kindje waardoor je een behandeling moet krijgen of dat er iets speelt bij jou. De reden ‘zwangerschap’ zal niet voldoende zijn als je bij het boeken al wist dat je zwanger was vermoedt ik.

2 jaar geleden

Reactie op Suzan86

Ik denk wanneer er echt medische problemen zijn. Bijvoorbeeld er is iets ni ...
Ja lastig te bepalen of ik met vakantie zal gaan of niet helaas

2 jaar geleden

Goede vraag. Wij hebben de 20-weken echo eind mei en willen begin juni op vakantie. Ik vroeg vandaag bij de 13-wekenecho of dat een stom idee is. Ze vond van niet maar zei wel dat het tricky is als er iets uit de echo komt wat je nader moet laten onderzoeken (of er moet al actie ondernomen worden). Dat moet meteen na de echo eigenlijk. Ik ga het bij mijn verzekeraar ook even uitzoeken!

2 jaar geleden

Met mijn eerste zwangerschap ben ik echt enorm beroerd geweest. Toch gekozen om onze vakantie, met toen 9 weken zwangerschap door te laten gaan. En ik ben er toen juist enorm van opgeknapt

2 jaar geleden

Reactie op ComtesseC

Goede vraag. Wij hebben de 20-weken echo eind mei en willen begin juni op v ...
Oh ja kijk dit bv. Dan weet je wel al dat je zwanger bent, maar zijn die ergens toch onverwachtse zaken. Ben benieuwd wat je verzekering aangeeft.

2 jaar geleden

Reactie op ComtesseC

Wij hebben dezelfde planning: 27 mei termijnecho en begin juni 3 weken op vakantie. Ben benieuwd wat je verzekeraar zegt, wil je dat laten weten hier?

2 jaar geleden

Wij hadden een vakantie Bali geboekt maar konden ivm de zwangerschap en het risico op zika-virus niet gaan. We hebben onze reis 5 dagen voor vertrek daardoor nog moeten afzeggen. We hadden namelijk eerst een zwangerschapsbevestiging nodig van de VK en de eerste echo was pas 5 dagen voor vertrek. Zwangerschap alleen al was voor onze verzekeraar voldoende om te annuleren. Snel ons geld terug gekregen, ik was toen 6-7 weken zwanger. Even bellen met de verzekeraar en je weet snel meer. 😉

2 jaar geleden

Reactie op ComtesseC

Wij gaan inderdaad met die reden van 16 tot 18 weken op vakantie :)

2 jaar geleden

Reactie op LotteB95

Wij hadden een vakantie Bali geboekt maar konden ivm de zwangerschap en het ...
Waarom zou je niet naar Bali kunnen? Ik ga in juni 3 weken en ben dan 22 weken zwanger . Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook naar Curaçao geweest waar zika was.

2 jaar geleden

Reactie op mommy2be_1988

Waarom zou je niet naar Bali kunnen? Ik ga in juni 3 weken en ben dan 22 we ...
Het werd door zowel de GGD, huisarts en verloskundige sterk afgeraden. Het risico is klein maar als je het oploopt kunnen de gevolgen voor een ongeboren kindje heftig zijn. Omdat wij dat risico absoluut niet wilde lopen hebben we daarom geannuleerd en gaan we later met z'n drietjes een keer. Maar uiteraard iedereen zijn eigen keuze. Er worden daar ook genoeg baby's geboren uiteraard. :)