9 Reacties

vorig jaar
Hola,
Ik ben net een weekje terug uit Suriname. Ik heb muggenspray voor zwangeren gebruikt, maar helaas werd ik alsnog gestoken (huismerk etos). Deze kan ik je niet aanraden.. Verder ben ik veel binnen geweest. In de airco zijn er minder muggen dan buiten.
Als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen zou ik langere blousjes en broeken dragen zodat je een beetje beschermd bent tegen de muggen. Verder kan je misschien op zoek gaan naar andere muggensprays? Houd er rekening mee dat niet elke variant geschikt is voor zwangeren. Misschien dat er hier dames zijn die hier tips voor hebben?

vorig jaar
Hoihoi,
Ik kom net afgelopenmaandag terug van Curaçao, ik heb de jungle formula maximum 50% gebruikt, werkte bij mij heel goed :)

vorig jaar
Ik heb zelf dengue gehad, in het ziekenhuis gelegen en er maar net heel uit gekomen. Dengue muggen steken overdag, zorg dus dat je goed aangekleed bent, hoe warm het ook is. Iedereen zegt dat deet en andere muggensprays voldoende werken, maar ik heb zo'n beetje gezwommen in deet en de lokale muggenspray en ik lag alsnog op de ic in het buitenland. Dus wees heel erg voorzichtig.

vorig jaar
Ik was eind februari een weekje op Curaçao. Ik heb elke ochtend DEET 30% gebruikt en geprobeerd me zoveel mogelijk bedekt te kleden met lange broeken en mouwen. Alsnog heb ik wel een beetje last gehad van van muggenbeten, niet heel veel gelukkig, maar ben er verder ook niet ziek van geworden.

vorig jaar
Ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en de vlucht cancellen. Moet er niet aan denken dat ik in het ziekenhuis terecht zou komen met risicos voor de baby.
Maar je moet vooral doen wat voor jou goed voelt. Iemand had het over jungle spray geloof ik? En lange broeken en shirts?