Hoi!
Ik ben benieuwd of mijn dochter langzamerhand toe is aan 1 dutje of dat dit weer een fase is:
Ze gaat rond 19:30 naar bed en wordt de volgende ochtend rond 07:30 weer wakker.
Rond 10:30-11:00 leg ik haar in bed voor het eerste dutje.
Deze gaat sinds twee weken heel moeizaam.
Veel huilen en uiteindelijk als ze in slaapt valt, slaapt ze maar 20-30 minuten.
Vervolgens leg ik haar rond 15:00 weer in bed voor het tweede dutje.
Ook deze gaat moeizaam. Veel huilen en maar kort slapen.
Ik leg haar op bed wegens de wakkertijden, niet vanwege vermoeidheidssignalen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig me ook afvraag of ze wel echt moe is.
Hoe denken jullie erover?
Is het tijd om over te gaan naar 1 dutje?
Liefs
Je zou het altijd kunnen proberen..
Men zegt dat als de kleine het vol kan houden tot 12:30 zonder moeite dat ze dan oa wel over kunnen naar 1 dutje.
Mijn zoontje doet al een tijdje maar 1 dutje en sindsdien gaan ze dutjes ook veel makkelijker (lees niet huilen wanneer hij na bed moet)
Hier ook al over op 1 dutje! Of ze nou wakker is om half 7 of om half 9 in de ochtend, ze weigerd een ochtend dut te doen. Zelfs in de auto. Nu slaapt ze van half 1 tot half 4! En dan rond 7 uur weer naar boven. Dit gaat super! Valt sneller in slaap en is veel gezelliger sinds!
Bij ons een fase geweest. Nu weer terug naar 2 dutjes. Las ook in blogs van slaapconsulenten dat het aanbevolen is om tussen 16-18 maanden over te gaan naar 1 dutje
Ik heb daar ook een probleem mee, mijn zoon 14 maanden doet nog 2 slaapjes. Meestal 06.15 smorgens wakker en is dan tegen half9 moe dan slaapt hij soms 1.5 uur soms ook maar een half uur. Dacht probeer dat 1e slaapje weg te halen want smiddags sliep hij dan maar een uur en dan werd hij tegen 18..00 moe. Maar als ik dat 1e slaapje weg laat slaapt hij net zo goed maar max 1.5 uur smiddags