5 Reacties
8 dagen geleden
Hier deze keer vitamine d druppels op oliebasis van laveen. Lijkt stuk beter te gaan dan de kruidvat druppeltjes. (Toen was ik nog wat minder geïnformeerd 😅).
En goede probiotica van vitals of laveen ter ondersteuning voor de darmpjes.
Van borst naar kunst hebben veel baby’tjes even moeite mee. Je zou 10cc extra water in de fles kunnen doen zodat je baby’tje iets meer vocht binnen heeft. Meer echt niet doen want teveel water is ook niet goed voor ze.
Qua kunstvoeding zijn er veel verschillende ervaringen en opinies. Wij hebben zelf gekozen voor een geitenmelk en dan bio. Omdat deze lichter verteerbaar is en dus makkelijker voor het maag- darmstelsel en het meest in de buurt komt van borstvoeding.
Sab simplex hoor ik opzich wel veel positieve verhalen over maar het is natuurlijk wel een chemisch goedje wat me lijkt ook niet per se goed te zijn voor de darmen 😅
Mijn eerste kindje had gevoelige darmen en gaf ik infacol destijds voor de krampjes. Maar deze leken averechts te werken dus heb t toen niet meer gegeven. Van wat ik begrepen heb heeft sab simplex wel dezelfde soort samenstelling dus zou zomaar kunnen
Misschien helpen deze tips je wat. Het is zo sneu om te zien wanneer je kindje last heeft.
8 dagen geleden
Hoi, ik ben ook rond die tijd mijn borstvoeding gaan afbouwen en mijn zoontje was ook ineens hartstikke verstopt. Van 6 poepluiers per dag maar 4 dagen niet poepen. Echt enorm veel stinkende scheetjes maar geen poep. Net op het moment dat ik mocht gaan bellen voor evt een laxeermiddel poepte. Nu nog niet heel poepluiers, ongeveer om de dag maar nog wel veel krampen (gelukkig huilt ie niet maar hij heeft er wel last van). Ik gebruik al enkele weken infacol maar dat lijkt niks te doen (werkte bij onze dochter destijds wel echt goed). Dus zit er nu ook aan te denken om probiotica te gaan gebruiken. Wij gebruiken trouwens de druppels van de kruidvat op oliebasis.
7 dagen geleden
Helaas, nog geen concreet advies… maar ik lees graag mee.
Ik geef wel gewoon BV, maar mijn kindje heeft ook obstipatie. Ik geef geen kruidvat druppels, maar andere en ik heb om de 5 dagen een luier… daar word je niet goed van. Alles zit onder (gaat dan dwars door de kleding heen) en vaak zelfs het wikkeldekentje of van de week de stokke newborn 2 lagen. Mijn kleintje krijgt ook probiotica, maar dat lijkt dus niet te helpen. Het gekke is, wij hebben enkel in de ochtend na de voeding een halfuur /uur dat mevrouw het uitgilt van de krampjes…
We gaan nu maar naar de osteopaat, wellicht dat die iets kan betekenen😕
VRIEND
7 dagen geleden
Reactie op Nienepien1993
Helaas, nog geen concreet advies… maar ik lees graag mee.
Ik geef wel gewo ...
Maar heeft ze dan wel last van obstipatie als ze er geen last van heeft? Mijn middelste poepte in de borstvoeding periode altijd maar 1 x per 10 dagen. Had dan ook zeker een spuitluier, maar dat had de oudste ook geregeld en die poepte zo'n 4-6x per dag.