4 Reacties

2 dagen geleden

Hier een kindje wat met ongeveer 1,5 week pas uit de borst is gaan drinken. Wel eerder dan 4,5 week maar wel een complexe situatie wat het een hele operatie maakte. Haar gezondheid maakte dat het echt opgebouwd moest worden omdat ze naast ze het moest leren de energie er niet direct voor had. Uit de borst drinken kost namelijk meer moeite. Zo hebben we in overleg met de lactatiekundige een tijd de borst aangeboden (niet te lang want ze moest nog energie over houden) en daarnaast een fles toe gegeven. Langzaamaan ging dat drinken aan de borst beter en konden we het flesje toe terugschroeven tot ze volledig aan de borst zat. Ik zou zeggen... ga het gewoon proberen en geef het de tijd. Het hoeft niet in 1 keer goed te gaan. Hier werd mijn tepel eerst wel regelmatig behandeld als speen voor het aanhappen goed lukte (Auw) maar ze heeft het toch opgepakt. Wel jammer dat je lactatiekundige zich zo uit. Dat geeft nou niet echt goede moed. Het is vast waar maar je kan dingen op verschillende manieren brengen denk ik dan.

2 dagen geleden

Het heeft overigens iets van 1,5 week gekost voor ze volledig op live bv zat en zeker in het begin had ze wel wat hulp nodig met goed aanhappen. Uiteindelijk was ze tussen de 3 en 4 weken volledig over.

2 dagen geleden

Mijn zoontje kon pas na 6 weken aan de borst en kreeg tot die tijd de fles. Denk dat we er 2 weken over hebben gedaan voor het echt goed ging en ook zonder tepelhoedje kon (wel echt eerst cuppen, op de tepel en terugvouwen. Randen nat maken)