13 Reacties

één maand geleden

Hm ligt een beetje aan het aantal voedingen en het gewicht van je zoon. Dan kun je die formule toepassen

één maand geleden

Reactie op Kaastosti

Hm ligt een beetje aan het aantal voedingen en het gewicht van je zoon. Dan ...
Zijn gewicht was afgelopen maandag 3700. Momenteel zit hij op 8 voedingen per dag van 90ml

één maand geleden

Bij ons is gezegd vanaf dag 3 elke dag 10cc erbij tot je op 100 zit en dat aanhouden tot CB- afspraak. Mijn kleine meid is nu 3 weken oud en zit op 100cc tot volgende week donderdag dan is de afspraak bij CB en ga ik overleggen.

één maand geleden

Zondag word onze zoon 3 weken en zitten nu al een paar dagen op 120. We bieden het aan en hij drinkt op wat hij wil(meestal gaat d e fles leeg). Als je denkt dat hij meer nodig is zou ik het ophogen, wij hebben nu wat meer tijd tussen de voedingen. Heerlijk, en hij is super tevreden

één maand geleden

Reactie op Charissa137

Bij ons is gezegd vanaf dag 3 elke dag 10cc erbij tot je op 100 zit en dat ...
90ml is 100ml voeding

één maand geleden

Zo lang hij de 90ml makkelijk wegkrijgt, dan kun je gewoon meer aanbieden en kijken of hij het wil. Is voor jezelf ook alleen maar fijn als dat lukt want dan kun je ook naar minder voedingen per dag.😊 Hier nu een zoontje van 5 weken en hij krijgt sinds hij 3 weken is 6x per dag 4 schepjes. En soms doen we een fles van 5 schepjes voor we naar bed gaan. CB zei bij controle toen ook: niet teveel vasthouden aan de rekenregeltjes maar gewoon kijken naar je kindje. Als je denkt dat hij het kan en wil lekker ophogen👍🏻

één maand geleden

Onze cb is echt alleen van de regels word er moe van mijn kleine is nu 2 weken en 2 dagen en ik moet van hun tussen de 80-90 Max maar aanbieden Nou deze wil 90 met 3 scheppen eerst luisterde ik en nu denk ik doei! Want mijn kind heeft honger en komt anders steeds vaker dus doen wat jij denk dat goed is En avond bij ongeveer de laatste fles een klein schepje extra hij is anders zo mega moe

één maand geleden

Mijn consultatiebureau zegt dat kleintjes tot 6 weken gemiddeld 80 - 120 ml drinkt! Dus die ruimte heb je dan lijkt mij. En daarnaast; neem het verder met een korreltje zout en volg je gevoel en je kindje ❤️

één maand geleden

Je kan ook chatten met het consultatiebureau. Wellicht kan je daar je vraag stellen

één maand geleden

Wij zitten op 6x 120 meestal gaat fles op. Meld zich om de 4 uur en snachts 5 uur. Vind t ook heel lastig want denk dat ze soms wel meer op kan.

één maand geleden

Reactie op momtobe202410

Wij zitten op 6x 120 meestal gaat fles op. Meld zich om de 4 uur en snachts ...
Dit hadden wij ook, hij kwam net alweer voor een fles, terwijl hij anderhalf uur geleden 120 heeft gehad. To h maar 30cc vrijgegeven en ook die ging schoon op. Vannacht gaan we 150 cc aanbieden.bind het heel spannend, wil hem niet overvoeden. Maar aan de andere kant, vraagt hij er echt alweer om, en dat doet hij niet voor niks. Hij zat al heel snel op 90 en daarna snel op 120, dus wat dat betreft klopt het wel

één maand geleden

Zoontje 2,5 week en 4400 gram. Ochtendvoeding (ontbijt) 120 cc en laatste voeding voor de nacht 120 cc. En dan nog 6x 90 cc meestal om de 2,5 a 3 uur. In de nacht laat hij er dan 4 of soms 5 uur tussen zitten.

één maand geleden

Gewicht x150 / aantal voedingen per dag