15 Reacties

14 dagen geleden

Vanaf week 24 MOET je je kindje dagelijks voelen. (Aldus mijn VK afgelopen week). Ik merk al wel wat beweging en ben vandaag 19 weken. Is ook heel afhankelijk waar je placenta ligt heb ik begrepen. Mijne ligt achter waardoor kans groter is dat je je kindje eerder voelt. Evenals of je al eerder zwanger bent geweest

14 dagen geleden

Vaak voelt het als wat luchtbelletjes in je buik, zeker in het begin

14 dagen geleden

Ik voelde mijn eerste kindje pas rond de 22 weken! En opeens ook dagelijks!! Geen zorgen! Komt vanzelf

14 dagen geleden

Het ziekenhuis zegt rond 24 weken. No worries, het komt! 18 weken is nog steeds best wel vroeg

14 dagen geleden

Ik ben 15+4 van mijn eerste en heb t idee dat ik m al voel. Maar omdat het dus steeds gezegt word dat mensen met een eerste vaak later voelen twijfel ik heel erg en geloof ik t niet. Verloskundige zegt als jij t zegt is t zo maat toch geloof ik t dan niet.

14 dagen geleden

.

14 dagen geleden

De eerste zou rond de 24 weken moeten zijn is mij altijd verteld. En hoe meer zwangerschappen hoe eerder je t voelt omdat je het gevoel namelijk herkent. Mijn 1ste met idd 24 weken zwangerschap en 2de was rond 20 weken. En nu mijn 3de rond de 16 weken🥰

14 dagen geleden

1e zwangerschap, ik voel hem al sinds week 15/16 af en toe, nu met 18w dagelijks! Hij reageert ook op mijn hand. Dus als ik die neerleg waar hij ligt (want ik voel een bolling) dan voel ik hem bewegen 🥰 mijn placenta ligt tegen m’n rug.

14 dagen geleden

Van af 18 weken ik voelde hem vandaag en ik ben al 18 weken zwanger

14 dagen geleden

Ik voelde het ook jiet specifiek maar als ik lig en doe ff mijn best om hem te voelen, beetje aan buik voelen dan voel ik wel kleine plopjes. En ook soms ineens wat hardere buik links en dan druk ik en ineens gaat dat naar rechts bvb. Niet dat je het ziet of merkt maar als ik dan na 10 minuten weer voel is dat heel anders. Dus dat misschien kan je zelf proberen de tijd te nemen het te voelen. 🤗

11 dagen geleden

Bij m’n eerste voelde ik het met 18 weken duidelijk voor het eerst. Weet de datum nog precies, op de verjaardag van mijn moeder 😆

11 dagen geleden

Toevallig vandaag bij de gynaecoloog geweest die aangaf dat bij een eerste zwangerschap het normaal is om pas na de 20 weken iets te voelen.. bij een tweede zwangerschap vaak wel paar weken eerder.. Zou je echt niet druk maken, het ligt soms ook aan de ligging van je placenta of je het überhaupt al goed kan voelen. Bij mijn eerste lag die voor en voelde echt geen duidelijke bewegingen!

11 dagen geleden

Leuk we zijn allebei even ver. Ik heb ook nog niks gevoeld behalve af en toe een steek maar dat zal het niet zijn denk ik.. dus voor mij ook nog een raadsel wanneer ik het voel haha het ligt er ook nog aan of je placenta voor ligt dan duurt het ook langer ..

11 dagen geleden

Hay, Ook ik ben 18+3 👏🏻 En gisteren bij de verloskundige geweest voor een controle en het is geen ramp als je de baby nog niet hebt gevoeld. Kan ook zijn dat er wel iets is maar je het nog niet herkent ! Maak je geen zorgen tussen de 18 en 24 weken kan je je baby voelen

10 dagen geleden

Je moet je kind zoveel x per dag voelen vanaf de 28weken. Sommige voelen de baby vroeg en sommige pas heel laat. Als je maar in het derde trimester regelmatig een beweging voelt