6 Reacties

2 dagen geleden

Hey, wij hebben ons kindje s' nachts op een voedingskussen met daarom heen een hoes liggen. Je kan er ook een grote hydrofiele doek omheen knopen. Zo ligt ze schuin omhoog. Bij ons was het ook krijsen door het vele spugen en wou ze helemaal niet meer plat liggen. Hebben een weekje omeprazol gehad en dat hielp wel tegen de pijn. Nu slaapt ze s nachts wel goed op dit kussen, overdag is het nog wel drama, dan vaak in de draagzak of op ons. Ze is nu 7 weken. De deur uitgaan vind ik ook heel lastig, ik moet haar soms ook 3 keer in een uur omkleden omdat ze er helemaal onder gespuugd is.

2 dagen geleden

Reactie op Ripri

Hey, wij hebben ons kindje s' nachts op een voedingskussen met daarom heen ...
Dankjewel voor je reactie! Dat van dat voedingskussen heb ik vaker gehoord, maar waar moet ik dan een beetje aan denken? Zit ze dan een beetje rechtop net als in een maxi cosi autostoel of is het plat op de rug liggen met een helling? Onze cosleeper op refluxstand werkt niet voor hem :( Zou je een foto lunnen maken zodat ik er een idee bij heb? Houden jullie haar in de nacht dan eerst rechtop na het voeden voordat jullie haar hier in leggen? Kan ik je een vriendenverzoek sturen? Fijn om te horen dat ik niet alleen ben.

2 dagen geleden

Ja het is plat op de rug met een helling. En we hebben die dan in de cosleeper liggen, die staat inderdaad ook nog schuin. Ja hou haar eerst nog wel 20-30 minuten rechtop. Kan je het zo een beetje zien? De dekens doen we dan heel strak over haar heen zodat ze niet naar beneden glijd.

2 dagen geleden

Hoi, Heel erg herkenbaar wat je allemaal schrijft, ons zoontje (prematuur) heeft hier ook last van. Het enige verschil is dat hij er niet vaak om hoeft te huilen, maar hij heeft er wel constant last van. Je ziet het inderdaad gewoon terugstromen en hij is veel aan het slikken en maakt veel spuug aan. Na overleg met de kinderarts gaan wij beginnen met het verdikken van voeding met johannesbroodpitmeel, wat betekent dat ik een stuk meer wil gaan kolven. Nu doe ik het ook al wel, maar gebruiken we die flesjes voor de nacht en voor als ik even weg wil. Ik heb automatische, elektrische kolven, omdat ik sowieso al van plan was richting fulltime kolven te gaan. En daarbij gaan we ook kunstvoeding geven, nutrilon omneo op advies van de arts. Dit omdat mijn productie nu (nog) niet voldoende is. Ik zal ook nog wel direct de borst blijven geven om te kijken of we verschil zien. Er werd in ieder geval niet aangeraden om johannesbroodpitmeel op een andere manier te geven, bijv vòòr een directe borstvoeding. Medicatie is ook besproken, maar omdat onze zoon er niet zoveel last van lijkt te hebben dat hij er van moet huilen, is dat nu voor ons niet nodig. Als op een later moment zijn slokdarm meer geprikkeld wordt door het zuur dan kan het wel alsnog. Of als het voedsel indikken niets doet. Maar die medicatie zorgt er dus niet voor dat het minder omhoog komt, alleen dat het minder pijn doet. Misschien dat dit voor jullie wel prettig is, zodat je hem in ieder geval even kunt neerleggen of mee naar buiten kunt nemen zonder dat hij huilt. Bij ons is het slapen voornamelijk het probleem. Waar ons zoontje eerst nog op zijn rug in de cosleeper of het babynestje kon slapen, gaat dat door het vele terugstromen nu niet meer. Door het terugstromen kan hij niet in slaap vallen. Wij draaien in de nacht nu diensten waarbij hij op ons slaapt en we zelf wakker zijn. Mijn man doet dat de eerste 6 uur en ik de tweede 6 uur. De ander slaapt dan. Maar dit is geen lange termijn oplossing, dus ik hoop dat het indikken van voeding voor ons gaat helpen. Onze zoon is nu trouwens 2 maanden oud, maar gecorrigeerd 1 maand. En iedereen blijft maar zeggen dat het beter wordt en vanzelf over gaat, maar in de tussentijd is het niet echt een houdbare situatie. Dus vraag ook vooral om hulp, niet alleen aan medische mensen maar ook aan je netwerk. Helpen met slapen zal lastig zijn, maar ze kunnen misschien even met de draagzak met de baby een rondje lopen of wat extra eten voor jullie maken en invriezen. Durf hen hier ook voor te vragen.

7 minuten geleden

Reactie op Ripri

Ja het is plat op de rug met een helling. En we hebben die dan in de coslee ...
Gelijk geprobeerd twee dagen geleden maar helaas geen effect :(

3 minuten geleden

Reactie op WinnieSnief

Hoi, Heel erg herkenbaar wat je allemaal schrijft, ons zoontje (prematuur) ...
Dankje voor je uitgebreidde reactie. Ik kan niet zo goed reageren want ik typ momenteel met links. Ben aan het voeden. Maar heeft het indikken al iets gedaan?