Hi Dames,
Wie heeft er ervaring met verborgen reflux en directe borstvoeding? Ik kolf niet en geef geen flesje, ik voed niet bij met kunstvoeding. Ik wil graag weten hoe jullie dit aanpakken.
1. Medicatie
Mijn zoontje van 4.6 dagen heeft last van extreme verborgen reflux. Het stroomt non stop terug. Tot drie uur na de voeding ondanks het rechtop houden. Ik ben bang dat zijn slokdarm gaat ontsteken. Dan zijn we verder van huis. De spoedarts wilde hier geen gehoor aan geven. Het zouden darmkrampjes zijn. IK ZIE HET TOCH TERUGSTROMEN?? Het liefst wil ik medicatie voorkomen, maar ik hoor graag of er wel medicatie is die voor jullie heeft gewerkt. Als hij maar geen pijn heeft.
2. Slaapposities
Ik heb al van alles geprobeerd. Overdag leeft hij in de draagzak. Hij slaapt alleen lekker op zijn buik op onze borst, waardoor ik en mijn man geen slaap pakken, vaak met fopspeen. Ik heb dit liever niet omdat ik merk dat hij minder goed de borst pakt en ik hongersignalen mis, maar goed. Die pijn bij aanhappen accepteer ik wel, zolang hij maar geen pijn heeft. Poepluier verschonen na de voeding doe ik ook niet meer want hij heeft echt te veel pijn. Osteopaat ook al twee keer geweest, maar nog geen effect. Hoe slapen jullie met jullie kindje? Op de buik? Op zijn zij? Cosleepen met je kindje op je borst? Zo ja, hoe dan?
3. De deur uit
Ik kan m geen moment neerleggen. De deur uitgaan vind ik eng omdat hij amper te troosten is wanneer het terugstroomt. Fopspeen moet echt elke seconde in zn mond. Door de speekselaanmaak blijft hij slikken waardoor de reflux geen kans krijgt om omhoog te komen. Ik kan niet eens genieten van zijn lachjes wat me erg verdrietig maakt. Maar goed, als hij maar geen pijn heeft.
Hoe gaan jullie met jullie kleintje naar buiten? Onze enige oplossing is de draagzak, maar dat gaat lastig met afspraken buitenshuis / auto etc.
4. Hoe lang?
Ik heb wel eens gehoord dat baby's over hun reflux heen groeien. Nu heeft mijn kleintje wel een extreme versie. Dames die een indicatie kunnen geven hoe lang dit bij hun kindje heeft geduurd? De ene zegt twee maanden, de ander bij beginnen vaste voeding, de ander tot een jaar. Ik vind het zo zielig en moet iets hebben om "af te tellen".
Ik vind het zo erg om te zien. Heb klinkt heel verkeerd maar ik heb er spijt van dat ik hem op de wereld heb gezet... Hij is nu al weken aan het lijden. Dat krijsen van de pijn is wel minder sinds de draagzak en fopspeen, maar mijn hart breekt wanneer hij er last van heeft.. meermaals per dag dus.