35 Reacties
11 dagen geleden
Nee wij doen alles samen, hebben we bij ons eerste kindje ook gedaan. Dus mijn man maakt de fles warm (ik kolf volledig), ik doe ondertussen de luier en dan geef ik de fles en kolf tegelijkertijd, dan brengt mijn man de melk naar beneden en zet het in de koelkast. In de tussentijd probeer ik had rechtop te houden en weer in bed te leggen na een tijdje en dan gaan we allemaal weer slapen.
We hebben samen voor kinderen gekozen, dan zorgen we er ook samen voor. Als onze zoon een onrustige nacht heeft gaan we er ook om de beurt uit bijvoorbeeld en zolang onze dochter 's nachts nog voor voedingen komt doen we die dus samen, gaat het allemaal ook een stukje sneller.
11 dagen geleden
Ik doe de nachten gezien ik vrij ben.. Ik kan overdag nog ergens mijn slaap inhalen (Of als Mijn vriend er is) Mijn vriend deed nu de laatste fles en het verschonen. Vind het persoonlijk beetje dubbel om hem wakker te maken, gezien ik sowieso wakker wordt van onze dochter. Wel maak ik hem wakker als ik hulp nodig heb bijv
11 dagen geleden
Sinds mijn vriend weer werkt doe ik de nachten. Hij wilt heel graag helpen maar ik wil dat hij slaapt. Hij moet vroeg op, zit redelijk lang in de auto dus wil echt dat hij uitgerust is.
Moet wel zeggen dat onze nachten vrij makkelijk zijn. Hopelijk blijft dit ook zo. We hebben het onszelf ook gemakkelijk gemaakt. Ik verschoon zijn luier, druk op het knopje en de Babybrezza maakt zijn flesje. Tijdens het flesje geven valt hij alweer in slaap. Hou hem even omhoog en leg hem terug zonder gedoe. (Erg spannend dat ik dit typ terwijl hij nog op m’n schouder ligt, straks jynx ik het hahaha).
Straks komt hij weer rond 6/7 en dan helpt mijn vriend even met de luier of iets. Maar daarna vallen baby en ik weer in slaap en gaat hij werken.
Moet wel zeggen dat hij elke keer nog half slapend vraagt “moet ik echt niet helpen?” Maar ik hem snel zeg dat hij moet slapen, waarna hij weer als een blok in slaap valt.
11 dagen geleden
Reactie op _xkb
Nee wij doen alles samen, hebben we bij ons eerste kindje ook gedaan. Dus m ...
Precies wat je zegt in de laatste alinea. Je kiest er samen voor dus doen we het ook samen.
Hier gaat manlief eruit om te verschonen en de fles klaar te maken. Ik geef vervolgens de fles, laat haar boeren en leg haar terug en wieg haar nog even in slaap (meestal niet nodig).
Bij slechte nachten van onze dreumes doen we het ook om en om.
Mochten het echt ineens spooknachten worden meerdere dagen op rij dan zullen we het afwisselen zodat er tenminste een van ons wat kan slapen. Tot nu toe nog niet voorgekomen.
11 dagen geleden
Ons zoontje komt de laatste paar dagen nog maar een keer per nacht. Ik geef dan borstvoeding en maak daarna mijn vriend wakker. Mijn vriend doet de luier terwijl ik even naar de wc kan en wat water kan drinken. Daarna stop ik hem weer in zijn slaapzakje, houd hem even rechtop en stop hem terug in bed. In het weekend houdt mijn vriend hem rechtop zodat we allebei even lang bezig zijn, als hij moet werken doe ik dus iets meer. Het scheelt wel dat ons kindje goed slaapt ‘s nachts. Als we een nacht hebben waarin we hem veel moeten troosten dan doen we dat wel om en om, zodat ik niet in mijn eentje uitgeput aan de dag begin 😂.
11 dagen geleden
Mijn vriend werkt buiten in de bouw, dus die heeft wel baat bij uurtjes slaap ivm de kou en zwaar lichamelijk werk. Ik ga dus de nachten doen zolang ik verlof heb, maar als ik hem nodig heb dan staat die zonder te mopperen naast ze bed. Als ik een keer wil doorslapen zal die dat ook gewoon doen zonder te klagen. In de ochtend kan ik als ik wil namelijk nog ff doorslapen en hij niet.
Hij komt straks vanuit werk en gaat dan koken en zal dan ook weer luiers verschonen en voeding geven.
11 dagen geleden
Reactie op Laura4321
Ik doe de gehele nacht ivm borstvoeding. Ik vind het niet nodig dat 2 mense ...
Hier ook borstvoeding dus is t makkelijker zelf de nachten te doen. Door de weeks slaap ik aan de kant van de co sleeper. Soms verschoont mn vriend de luier als die toch wakker is - want anders voelt ie zich zo ‘nutteloos’, maar dat is voor mij niet perse nodig maar wel lekker om te kunnen blijven liggen nu het buiten kouder wordt haha !
In t weekend slaapt hij aan de kant van de cosleeper zodat ik minder ‘alert’ hoef te zijn en dan geeft ie hem aan wanneer die honger heeft.
Het scheelt dat we makkelijke nachten hebben, na de voeding slaapt onze zoon gelijk weer - en wij ook.
We hebben van de week eens geprobeerd om ‘s nachts een flesje met afgekolfde melk te geven zodat ik wat langer kon doorslapen. Was geen succes 🥹. Ik was alsnog klaar wakker en m’n borsten stonden op springen.
11 dagen geleden
Als mijn man moet werken dan doe ik ook de nachten alleen. Ik slaap dan van21-0.00 uur of wanneer ons kind om borstvoeding vraagt. Mijn man zorgt dan dat de luier is verschoond zodat ik onze jongen na borstvoeding laat boeren en in bed leg. Vannacht was hij redelijk rustig, maar als dit niet het geval is slaapt m’n man in de logeerkamer en roep ik hem als het echt niet meer lukt
VRIEND
11 dagen geleden
Ik doe ook de nachten zelf, omdat ik het onnodig vind dat 2 mensen wakker zijn en mijn man nu 3 dagen werkt en de andere 2 kids op zich neemt . Onze baby is best lang wakker na de voeding rond half 8/half 9, dus mijn man neemt de baby dan zodat ik op tijd naar bed kan. De rest van de nacht slaapt ze direct door na de voeding, dus wiegen is niet nodig
11 dagen geleden
Wij doen het samen, de avonden is het wisselend ligt ook aan hoe ik zit met kolven.
De eerste fles in de nacht doe ik, hij zorgt dat de kleine weer in slaapt komt zodat ik beneden kan kolven. Tweede fles is wisselend hoe laat maar die neemt hij vaak.
11 dagen geleden
Mijn man doet de laatste voeding (gekolfde melk) ergens tussen 22.00-00.00u, verschoont en zorgt dat hij slaapt naast mij in de co-sleeper. Ik ga al eerder naar bed en kolf voor die tijd. Mijn man slaapt lekker gezellig in de logeerkamer en ik doe de rest van de nacht. In de ochtend gaat mijn man er uit met onze oudste en gaat ook naar haar toe als ze eventueel wakker wordt. Hij is nog niet aan het werk maar zodra hij aan het werk gaat blijven we het zo doen.
11 dagen geleden
Ben ik de enige waarvan de man weinig tot niks doet?
Ik bedoel, kind is al 12 weken en nog heeft hij soms geen idee over bepaalde dingen. Is alleen maar bezig met, ik moet naar bed want werken. Mag hem dan 's nachts niet wakker maken want werken. Of hij moet weer met de hond wandelen.
Ik heb het gevoel alsof ik alleenstaande moeder ben ofzo.
11 dagen geleden
Reactie op MNxxx
Ben ik de enige waarvan de man weinig tot niks doet?
Ik bedoel, kind is al ...
Hier ook hoor haha mijne heeft het de eerste 2 dagen gedaan en toen trok hij het niet meer steeds wakker te worden😂 maarja geef ook borstvoeding en verschoon op bed dan vind ik het alleen maar gedoe hem wakker te laten worden
Maar als het voor jou zo voelt is het het wel waard even erover te praten! Misschien kan je tot een compromis komen hij eerste helft van de nacht jij tweede.. zoiets?
11 dagen geleden
Reactie op T_doubleyou
Hier ook hoor haha mijne heeft het de eerste 2 dagen gedaan en toen trok hi ...
Ik geef ook borstvoeding en het scheelt dat onze zoon van 23.30 tot 5.30 sowieso slaapt. En ondertussen ben ik er wel klaar mee hem wakker maken. Dan maar niet. Maargoed ik denk dat hij ondertussen maar 25% van de tijd met z'n zoon doorbrengt, 1 luier per dag verschoont en als ik kolf en een fles opwarm dan zowaar ook nog een fles geeft. Heb het gevoel dat de interesse ineens weg zakt ofzo.
Ik maak het wel bespreekbaar maar dan is het, ja maar ik moet toch werken?! 🥲