35 Reacties
11 dagen geleden
Ik doe alles alleen s nachts. Eigenlijk vrijwel vanaf ik weer beetje op de been was na de keizersnee. Ik geef borstvoeding, dus hij kan ook weinig. Hij slaapt wel gewoon naast ons en vraagt dan soms gaat het?
Mijn man doet s morgens de hond en alles voor onze oudste regelen en brengt hem naar school. Zodat ik in de ochtend nog wat uurtjes slaap kan pakken, als de baby ook slaapt.
11 dagen geleden
Reactie op MNxxx
Ik geef ook borstvoeding en het scheelt dat onze zoon van 23.30 tot 5.30 so ...
Hij werkt geen 24 uur per dag toch? Straks als jij gaat werken zal je ook nog dingen doen buiten je werk om. Iedereen vindt het zo ‘logisch’ dat de vrouw dat allemaal doet, als de man een keer een luier verschoont of een fles geeft is iedereen in halleluja stemming ofzo.
Ik zou het wel bespreekbaar maken met je man en persoonlijk zou ik ook ‘eisen’ dat hij bepaalde taken op zich neemt. Voordat je het weet is het allemaal ‘logisch’ dat jij alles doet rondom de kinderen en het huishouden, terwijl je straks ook weer moet werken. Je verlof is ook voor je eigen herstel, niet zodat jij alles in huis kan doen.
11 dagen geleden
Ik kolf in de avond een flesje en ga dan vroeg naar bed (rond half 9). Mijn vriend blijft tot ongeveer half 12 beneden met haar en dan heb ik er al een paar uurtjes slaap opzitten. Dan geef ik haar boven borstvoeding en leg haar in haar wieg naast me. De rest van de nacht doe ik de voedingen, luiers, boertjes etc. Mijn vriend slaapt dan, zijn wekker gaat om 5:30 voor zijn werk. Ik heb nog verlof t/m maart
11 dagen geleden
Mijn partner houdt de baby bij zich na de laatste avondvoeding, dan liggen ze samen op de bank ☺️. Dan slaap ik een paar uur heel diep tot de eerste nachtvoeding (rond middernacht meestal). Dan neem ik de baby over en doe de rest vannde nacht alleen. Voor ons werkt dit goed 🍀
11 dagen geleden
Reactie op Suzan86
Hij werkt geen 24 uur per dag toch? Straks als jij gaat werken zal je ook n ...
Je hebt ook gelijk. En hij doet beneden stofzuigen en dweilen I.v.m de hond die niet van mij is. Zelfs dat moet ik soms nog vragen.
Ik vroeg ook al, en straks dan als ik moet werken? Ja dan zouden we wel afwisselen of iets.
11 dagen geleden
Ik doe ook borstvoeding geven en mijn vriend werkt 5 dagen in de horeca. Dit is onze verdeling:
Ik ga vroeg slapen tegelijk met de baby. Ik doe alle voedingen natuurlijk en ik doe het in slaap wiegen. Mijn vriend doet de luiers. Voor dat ik voed check ik of het een poep luier is of alleen plas. Alleen plas is ons verteld dat je niet altijd hoeft te verschonen ondat het erg stimulerend is voor het kind.
Dus alleen poep luiers maak ik hem wakker en hij verschoont voor dat ik ga voeden.
Dus hij is 2x +/- per nacht wakker. Ik veel langer.
Dan staat mijn vriend 2 uur eerdee op dan ik zodat ik helemaal in rust nog door kan slapen ookal is het kindje wakker.
Op deze manier heeft hij goede nacht rust en begin ik de dag goed. Werkt geweldig voor ons.
11 dagen geleden
Hier maar 1 voeding in de nacht, (bv) en dan verschoon ik haar ook. Mijn man doet haar de laatste voeding verschonen, tijdens borst wissel, dan ga ik tussendoor altijd even plassen, drinken en lenzen uit doen. Ook doet hij het in ochtend weer tijdens de wissel van borst, zodat ik mij dan aan kan kleden en de andere borst, aangekleed en beneden kan aanbieden.
10 dagen geleden
Wij doen de nachten samen, ik verschoon.. mijn man maakt de fles en geeft m dan, daarna houd ik onze dochter omhoog en zorg dat ze weer slaapt terwijl mijn man haar flesje schoonmaakt.. Hij vindt juist fijn dat hij de nachten kan helpen omdat hij haar overdag ook niet ziet door werk.. hebben ze toch deze fijne momenten samen.. op dit moment is onze dochter 4 weken en is mijn man 2 nachten in t buitenland voor werk dus zorg ik alleen voor onze 2 kindjes (ze wil nu niet in slaap vallen na de fles dus moet mezelf even vermaken op dit forum)
10 dagen geleden
Mijn man heeft meer slaap nodig dan ik, dus hij gaat optijd naar bed, maar gaat wel naar onze kleuter als daar wat mee is. Ik blijf dan met de kleine beneden tot de laatste voeding.
Snachts 1 voeding waar hij eruit gaat voor fles/ kruik terwijl ik verschoon, en ik geef de fles dan. Bij de ochtendvoeding hetzelfde, en dan zorgt hij dat de kleuter op school komt, en kan ik nog even blijven liggen.
10 dagen geleden
Wij hebben een super fijne verdeling die voor ons erg goed werkt.
Mijn vriend doet de avond, zodat ik kan voor slapen. Ik doe de nacht, waarin dochter 1x wil drinken. Zo kan mijn vriend, die nu op de logeerkamer slaapt, een goede nacht slapen. Wel bel ik hem wakker als ik toch hulp nodig heb en dan staat hij direct naast mn bed. Overdag doen we samen, waarbij hij nog zo goed als het hele huishouden doet ivm mijn herstel.
Ik kom zo aan 7-10 uur slaap per dag 🤩
Al zei hij wel gisteren dat hij echt heel erg druk was met het huishouden regelen en alles moeten plannen en bedenken. Daarvan denk ik nog steeds een beetje van 🙄🙄🙄 want hoeveel uur kun je bezig zijn met het huishouden elke dag? Maargoed, hij doet ook erg veel met onze baby en is ook de hele tijd wel bezig.
10 dagen geleden
Ik geef bv, en ben nog niet helemaal uit over of ik deze verdeling fijn vind.
Ik doe de baby en hij de peuter vooral. Savonds ga ik rond 9 met de baby naar boven, rond 11 nog een laatste voeding en dan doe ik snachts alles alleen. Onze peuter heeft een slechte slaap periode dus mijn vriend zit vaak savonds een uur bij hem tot hij gaat slapen. Soms neem ik dit over als het lang duurt. En sochtends is hij om half 6 wakker en blijft mijn vriend bij hem om rond half 7 naar beneden te gaan. We moeten nog bespreken hoe we dit gaan doen als hij weer gaat werken over 2 weken!
10 dagen geleden
Ik kan zelf beter tegen minder slaap dan mijn partner, dus op dagen dat hij gaat werken doet hij ‘s nachts de luier verschonen en het flesje klaar maken en dan geef ik de fles / sus hem in slaap terwijl mn partner dan weer verder gaat slapen. Op de dag dat hij papadag heeft wisselen we het om.