5 Reacties
8 dagen geleden
Wanneer ze koorts heeft. 38 +. Ik zou naast de zoutoplossing ook zo'n zuigertje ophalen, anders kan ze het waarschijnlijk nog niet goed kwijt, succes ❤️
7 dagen geleden
Sowieso heb ik van mijn huisarts toen de tip gekregen qua zoutoplossing om gewoon 4 a 5 keer achter elkaar per kant te doen. Dan creëer je een neusdouche die veel dieper reinigt. Ik zweer erbij. Ik heb in het eerste jaar mijn oudste zelfs aan de puffer gehad.
Bij inderdaad een piepende ademhaling, neusvleugelen en een zeer intrekken van de borstkas kan je ook altijd even laten luisteren voor de zekerheid. Zeker voordat je het weekend ingaan (nu wat laat). Maar ze nemen benauwdheid bij de kleintjes gelukkig heel serieus.
En als ze ouder zijn luuf op de voetjes en sokjes eroverheen aantrekken. Maar dat mag nu nog niet.
7 dagen geleden
Reactie op Nienepien1993
Sowieso heb ik van mijn huisarts toen de tip gekregen qua zoutoplossing om ...
Nog beter is spoelen met zoutoplossing. De kinderartsen hier zijn geen fan van de spray, want minimale hoeveelheid en met rotgang erin en dus ook meteen er weer uit.
In het zhuis wordt ook met zoutoplossing gespoeld - ons zoontje 3x gelegen eerste jaar met RS, Rhino virus en nog eens RS. Dus helaas ervaringsdeskundige en deel dus graag deze tip, want spoelen werkt echt het beste. Dit kan bijv met de monodose van otrivin, maar je kunt het ook zelf maken en met een 2ml spuitje (apotheek) in het neusgaatje doen.
Als je hoofdje dan naar de zijkant laat kijken en je spoelt in het bovenste neusgat, dan heb je ook een neusdouche.
Zo’n zuigertje erbij (die van otrivin met filter vind ik zelf het beste) kan erbij helpen na spoelen.
Idd letten op neusvleugelen en intrekken van de borstkas, maar ook evt intrekken bij strottenhoofd. In mijn ervaring wist ik precies op m’n gevoel te vertrouwen en dus wanneer de HA(P) te bellen, dus vertrouw ook op je gevoel als je denkt dat je kindje benauwd is maar je niet perse ziet neusvleugelen (dan zijn ze echt al heel heel benauwd).
7 dagen geleden
Reactie op Nienepien1993
Sowieso heb ik van mijn huisarts toen de tip gekregen qua zoutoplossing om ...
ik heb de huisarts vandaag aan de telefoon gehad. 2x daags zoutoplossing en zolang ze geen koorts of iets hebben dan is het een onschuldige verkoudheid, drinkt gelukkig wel goed en heeft goede luiers
ik houd het sowiso elke dag in de gaten en anders bel ik de hap als ik het niet vertrouw