Dames ik heb een dilemma/vraag.
Mijn zoon is 3 weken +1dag en weegt momenteel 3,88. Hij js geboren met 3285 en groeit volgens zijn curve goed begreep ik.
Wij gebruiken sinds week 2 flesvoeding nutrilon ivm niet kunnen aanhappen bij de borst. Dit had als gevolg, enorme krampen (savonds uren krijsen, zelfs uit wanhoop op de HAP beland). Die lijken verminderd gelukkig en we gebruiken nu sabsimplex. Stoelgang is ook weer wat vaker (bijna dagelijks).
Echter is er een richtlijn 150ml x gewicht voor flesvoeding, hij komt dan rond de 580/600 uit qua voeding.
Echter drinkt hij gemiddeld 650 a 700 per dag en sinds enkele dagen soms zelfs 800 ml.
Hij laat nooit meer als 3 uur tussen voedingen en maat duidelijk hongersignalen zien(volgens mij)
*mondje open en dicht, tong naar buiten, rondhappen, wapperen met armen en benen, zuigen op pink en erna loslaten en verder zoeken, en bij geen gehoor huilen.
Is het oke om hem zoveel voeding te geven? Ik ben ergens terughoudend, tegelijk drinkt hij zijn fles echt helemaal leeg (met prematuurspeen ivm snel drinken doet hij 15 a 20min over een fles). Ik wil ook niet dat hij honger heeft.
Wat kan ik doen?