24 Reacties

3 weken geleden
Hier geen vroege vogel, maar hier krijgt hij om 9:00 zijn eerste flesje op dagen dat hij thuis is, en dan gaat hij daarna meteen weer slapen tot 12:00.
Op dagen dat Lev naar de opvang gaat, krijgt hij om 7:00 een flesje en daarna gaat hij op de opvang rond 9 uur weer slapen.

3 weken geleden
Onze dochter is om 7 wakker en krijgt dan de fles en dan gaat ze nog even spelen tot kwart na 8 half 9 erna is ze ook gewoon moe en ligt ze dus al voor 9 uur in bed. Dan slaapt ze tot 10:00 en de volgende slaapje is om 13:00

3 weken geleden
Hier ook, altijd rond 6 uur wakker. Ik doe hem ook rond 8 naar bed weer, anders niet te doen tot 9 uur...

3 weken geleden
Reactie op kellyliannne
Hier geen vroege vogel, maar hier krijgt hij om 9:00 zijn eerste flesje op ...
Hij slaapt tot 12 uur smiddags eigenlijk? Of hoe moet ik dit lezen?
Want zoals ik het lees slaapt hij, krijgt een fles om 9 uur en slaapt tot 12 meteen weer. Dan zal bedtijd ook veel later zijn?

3 weken geleden
Reactie op Jamie31
Hoelaat leg je ze op bed? Ik merk namelijk aan mijn dochtertje dat als zij ...
Rond 18:30 liggen ze vaak. Hun middagdutje eindt rond 14:30/15:00, dus langer rekken lukt niet. Dan afgaan ze ook zelf de nacht in.
Tot 21:00 twee baby's beneden houden zou ik zelf ook slecht trekken moet ik bekennen 😅 heb ook een beetje tijd voor mezelf nodig en voor mijn oudste dochter

3 weken geleden
Hier ook een vroege vogel, was 5.15/5.30 nu 6.15. Het hangt er vanaf wanneer hij zelf weer moe wordt, maar meestal ligt hij gewoon voor 9 uur weer te slapen. Tweede dutje hangt er dus ook weer vanaf wanneer hij moe wordt, maar hij is vrij consistent: zo'n 3 uur na het wakker worden uit het vorige dutje (afhankelijk van de duur van dat dutje).

3 weken geleden
Vind het ook lastig. Hier ook een zoontje die vaak kwart voor 6/6 uur wakker is. Vandaag half 9 naar bed gedaan. Langer rekken doet ook niet veel goeds. Geslapen tot kwart voor tien. Hier maakt het niet heel veel uit hoelaat hij ‘s avonds in bed ligt. Of we hem nou 6 uur of hals 8 erin leggen. Altijd rond 6 uur wakker 🤣

3 weken geleden
Hier ook een vroege vogel. Meestal tussen 05:00 en 06:00. Als ze om 05:00 wakker is doen we haar rond 6:30/7:00 naar bed voor een ‘overbruggingsdutje’. Na 20 minuten maak ik haar dan wakker. Vervolgens is het eerste slaapje rond 08:30.
Als ze tegen 06:00 wakker is dan is het rekken tot 08:30 maar soms redt ze maar tot 08:00. Vroege ochtenden zijn op deze leeftijd volgens mij heel normaal (helaas). Maar misschien is het overbruggingsdutje iets om te proberen. Wij komen dan net lekkerder uit met het ritme voor de rest van de dag

3 weken geleden
Gewoon 2 uur na het wakker worden. Al die slaapcoaches geven ook enkel een trucje door wat voor het eigen kind werkte dus hecht er niet teveel waarde aan. Wat ik wel doe is voor 6.00 uur is het nacht. Dus wordt ze eerder wakker dat behandel ik het als de nacht. Stil, verschoning, voeding en weer naar bed. Komt er op neer soms dat ze dan om half 7 weer naar bed gaat, maar het gaat mij om het tijdstip van wakker worden.

3 weken geleden
Reactie op newmommy😍
Gewoon 2 uur na het wakker worden. Al die slaapcoaches geven ook enkel een ...
Ja doe ik ook, of probeer ik. Om half 7 mogen ze uit bed en daarvoor als ze niet huilen laat ik ze in bed liggen. Voeding geef ik niet meer boven omdat ze al lang van de nachtvoeding af zijn. Maar heb ook niet het idee dat ze door honger wakker worden. Helaas, want dan zou ik een fles geven en nog een uurtje laten 😅
Ik weet dat er geen makkelijke oplossing is voor vroeg wakker worden hoor, alleen kom ik steeds niet goed uit met dutjes waardoor ze savonds ook weer vroeg naar bed moeten. Nu zijn ze weer om 1400 wakker van hun laatste dutje, dus om uiterlijk 1800 moeten ze naar bed en dat is soms al te lang. En een derde dutje gaat gewoon echt niet.

3 weken geleden
Reactie op mandymm
Hier ook een vroege vogel. Meestal tussen 05:00 en 06:00. Als ze om 05:00 w ...
Gaat ze dan weer zelf slapen om half 9? Of moer je dat forceren (wiegen, in slaap voeden oid)? En wacht je met de fles tot na 7 uur?
Het voelt zo tegenstrijdig om weet terug naar 3 dutjes te gaan.

3 weken geleden
Team wakker maken of laten slapen sochtends?
Soms slapen ze wel 1,5 uur sochtends. Soms maak ik ze dan wakker, Soms worden ze zelf wakker.
Als ik ze niet wakker maak slapen ze soms 2 uur maar smiddags kort, en dan worden ze al snel moe.
Twijfel, misschien 1 slaapcyclus dan maar sochtends zodat ze smiddags 2 uur slapen omdat daar het grootste gat zit qua wakker zijn?

3 weken geleden
Reactie op MamaEm
Team wakker maken of laten slapen sochtends?
Soms slapen ze wel 1,5 uur s ...
Ligt aan je kind. Mijn oudste kon ik door laten slapen in de ochtend en dan sliep hij in de middag kort en ging het goed (wel heel andere tijden dan met eten). En sliep hij kort in de ochtend dan pakte hij het wel in de middag. Mijn jongste slaapt daarentegen niks langer als ik haar in de ochtend eerder wakker maak en dan is het de hele dag niks. Ik zou altijd wel minimaal 40 min laten slapen.

3 weken geleden
Als mijn zoontje voor 6.30-7.00 wakker is, gaat hij meteen na de borst weer terug zijn bed in.
Hij komt elke nacht nog, meestal tussen 4 en 5. Soms wat ruimer, ergens tussen 3 en 6.30. Maar dan gaat hij meteen weer terug zijn bed in.
Zijn tijden geweest dat hij niet meteen weer sliep, maar 1 tot 1,5 uur aan het kraaien was in zijn bed en daarna pas in slaap viel, dat is nu gelukkig weer over.

3 weken geleden
Hier ook enorm mee aan het tobben opt moment! Iedereen zegt dat het 5u wakker worden een fase is.. maar ik geef nog liever n nachtvoeding om 3uur als 5 uur paraat😅.. maar hier ook niet van de honger. Ik las een powernap van 7 tot kwart over 7.. maaaaar, die hebben vast geen tweeling en peuter rondlopen😅
Ik rek het nu half 9 en soms lukt 9 uur, en dan laat ik ze wel echt n uur slapen, rond 10u wakker. Daarna smiddags om 1uur terug tot 3 uur en dan ergens tussen half 7 en 7 savonds.. het gaat zowiezo rommelig opt moment.. ze zijn veel (om en om😅) aant spoken snachts. Ze zijn ook niet fit, maar las ook dat het tijd is voor n regressie. Hopelijk verloopt alles daarna weer wat beter🤭 standard overleven hier opt moment haha.

3 weken geleden
Reactie op Kimke30
Hier ook enorm mee aan het tobben opt moment! Iedereen zegt dat het 5u wakk ...
7 uur is spitsuur thuis 😅 dus ik snap helemaal wat je bedoelt!
Vanmorgen waren ze wel om 05:00 weer wakker maar rond 06:00 vielen ze nog even in slaap gelukkig. Alleen ik natuurlijk niet meer.
Hopelijk blijkt het een fase te zijn en wordt het over een paar weken weer wat rustiger. (Kan het ooit rustig zijn met 3 kinderen in huis 😂)

3 weken geleden
Reactie op MamaEm
Gaat ze dan weer zelf slapen om half 9? Of moer je dat forceren (wiegen, in ...
Ja ze gaat zelf slapen. Die powernap rond 6:30/7:00 is puur zodat ze het redt tot slaapje van 08:30/09:00. Bij vermoeidheidssignalen leg ik haar weer in bed en gaat ze slapen maar ik heb een baby die makkelijk in slaap valt (en ook makkelijk weer wakker wordt 😅). Ik zie het als soort verlenging van de nacht ipv echt dutje. Maargoed soms doet ze in de namiddag ook nog een dutje en dan zitten we dus eigenlijk op 4 slaapjes…m’n baby kan de lange wakkertijd gewoon nog niet aan dus ik probeer daar maar in mee te bewegen.
Klopt inderdaad wel dat ik geen tweeling en peuter heb dus voor mij is t wel makkelijker om m’n baby voor zo’n kort dutje in en uit bed te doen hoor! Maar ze is anders niet te genieten dus ik doe t graag.

2 weken geleden
Hier standaard om 06:00 wakker. Gaat dan weer om 08:00 naar bed en slaapt dan weer 1,5 uur. Op de opvang brengen ze hem vaak om 09:30 pas.. maar daar slaapt hij ook veel slechter en korte dutjes. Dus wij houden hem zeker niet te lang wakker!