12 Reacties
één dag geleden
Onze dochter heeft dit ook. Wij hebben meteen een doorverwijzing gevraagd naar de fysio. Wij hebben nu een kussentje. Echt oefeningen kan je nog niet doen zo klein…
Onder toezicht op zijn zij draaien en zo met een dekentje (zie foto) is ons aangeraden door de fysio.
Het kan zijn dat er wat vast zit, dat kan de fysio voelen.
Veel dragen en niet plat laten liggen.
één dag geleden
Jaa hier! Beste voorkeurshouding! Ben vanuit cb gelijk doorverwezen naar een kinderfysio. Ik niet nu een zijlig kussentje kopen voor in de box en in de kinderwagen bak. Zou er wel opaandringen dat je een verwijzing wilt
één dag geleden
Onze zoon is zaterdag 7 weken en hebben met 4 weken ook aan de bel getrokken bij het CB. Hebben een doorverwijzing voor fysiotherapie gekregen. Er is nu al 2 keer iemand aan huis geweest en het blijkt dat er geen wervel of iets vast zit naar dat de spieren aan de voorkeurskant sterker zijn. We mogen hem overdag in de box op zijn zij leggen. En daarbij moeten wij door de dag heen hem stimuleren om ook zijn hoofd naar de andere kant te draaien . Hiervoor hebben we verschillende oefeningen meegekregen om te doen. Over 3 weken komt fysiotherapeut weer langs. Hopelijk is de voorkeurskant dan weg. Pas al deze weg is wordt de afvlakking ook minder. Ik zou bij het cb aandringen op door een doorverwijzing. De fysiotherapeut zei hier hoe eerder je er bij bent hoe gemakkelijker de voorkeurskant gaat verwijderen.
één dag geleden
Je kan gewoon zelf een afspraak maken bij een kinder fysiotherapeut, dus wacht niet op het CB. Alleen als je fysio aan huis wilt heb je een verwijzing nodig
één dag geleden
Ik heb met 2 weken de fysio al laten komen en die heeft ons doorgestuurd naar de manueel fysiotherapeut om het nekje los te laten maken. Die zei juist dat het goed was dat we zo snel erbij waren dus heel gek dat het cb dit zegt bij jullie. Eventueel HA bellen voor verwijzing. Een andere optie is de osteopaat die kan dat ook maar ja dat is eigen kosteb
één dag geleden
Reactie op Appa
Zonder doorverwijzing wordt het niet vergoed. Ik vi´d het ook gewoon echt j ...
Oh ja ik heb fysio in mijn aanvullende verzekering dat scheelt misschien. Maar bij mijn oudste werd het uit de basis vergoed zei de praktijk toen. Heb nu voor de baby ook weer een afspraak. Direct met de manueel therapeut zelfs omdat die bij onze oudste echt wonderen heeft verricht in veel meer dan alleen voorkeur
één dag geleden
Ik ben zelf kinderfysiotherapeut. Hoe eerder je erbij bent hoe beter, dus trek vooral aan de bel als je merkt dat je kindje een voorkeurshouding krijgt en het niet zelf lukt om dit te veranderen! Voor kinderen worden er 18 behandelingen vergoed uit de basisverzekering. Je hebt in principe geen verwijzing nodig en kan dus direct de praktijk bellen. Het is vaak wel zo dat er een verwijzing nodig is zodat de kinderfysiotherapeut bij jullie thuis langs kan komen. Zelf kom ik graag bij de kinderen aan huis, omdat ze daar het meest relaxed zijn en in geval van een voorkeurshouding de omgeving (licht, speelgoed, geluid, houdingen) ook een belangrijke rol speelt.
één dag geleden
Onze zoon heeft voorkeur voor rechts, nu heb ik meerdere tips gekregen van de kinderfysio. Hij kijkt bv vaak naar het licht, daarom leg ik hem zo neer dat het licht van links komt zodat hij naar links gaat kijken. (Ik heb bv een babynestje in de box liggen deze hebben we met het hoofdeinde omgedraaid zodat het licht van links komt) Ook gaf ze de tip om tijdens het voeden (flesvoeding) hem op mijn rechter arm te houden ipv links zodat hij dan de andere kant op kijkt. Hopelijk heb je hier iets aan.