10 Reacties

12 dagen geleden

Bij ons krijgt ze rond 20u de laatste fles en dan gaat ze daarna haar wieg in. Ze valt dan zelf wel in slaap, niet echt een ritueel of iets. Maar we werken dat ze heel goed erop gaat als het stil is en donker. Denk dat ze dat associeert met slapen in de nacht ofzo. Wij geven 5 voedingen over de hele dag (4x van 150cc) maar in de nacht (rond 3-4:00) doen we 120cc, omdat we haar dan niet willen over voeden maar er naar willen streven dat ze straks geen voeding nodig heeft in de nacht 😊 we merken dat ze ‘s nachts ook langer kan teren op minder. Ik moet wel zeggen; bij ons had ze meteen (eigenlijk tijdens mn zwangerschap al) een heel erg dag/nachtritme. Ik voelde haar een maand voor de geboorte bv ineens nooit meer ‘s nachts schoppen. Ze is morgen 5 weken.

12 dagen geleden

Heb ook geluk dat ze al in mijn buik sliep snachts. We doen nu de fles tussen 7 en 8 eerst in badje dan flesje in haar kamer met alleen een klein lampje dan na de fles slaapt ze meteen. Ze slaapt overdag wel erg weinig soms 2 uur wakker tussen de flessen dus ze is echt kapot savonds. Ze word dan pas weer wakker rond 11/12 uur en daarna nog een keer rond 3/4. Ze is vandaag 4 weken krijgt 7 keer 100 ml. Hopelijk binnenkort langer in de nacht slapen als we ophogen.

12 dagen geleden

Ik volg! Hier ook een baby van zes weken en ‘s nachts blijft ze ook steeds langer wakker. Wat wij al proberen: - ‘s nachts het zo donker mogelijk houden, niet tegen haar praten, zo min mogelijk knuffelen. Overdag juist het tegenovergestelde - ‘s avonds een pyjama en slaapzak aan Voor de rest volg ik voor meer tips!

12 dagen geleden

Reactie op Jezzica93

Bij ons krijgt ze rond 20u de laatste fles en dan gaat ze daarna haar wieg ...
Precies hetzelfde hier! Mag ik vragen naar jullie voedingstijden door de dag/nacht heen?

12 dagen geleden

Reactie op Molly2024

Precies hetzelfde hier! Mag ik vragen naar jullie voedingstijden door de da ...
Zekers! 😁 7u - 12u - 17u (nu aan het voeden 🤣) - dan tussen 20-21u en dan in de nacht meestal tussen 3-4u (en dan geven we wat minder voeding).

12 dagen geleden

Ik heb gelezen dat jonge baby's nog geen dag/ nacht ritme hebben dat dit pas verander na 2/3 maand en dan na 4/5 maand een ritme hebben.

11 dagen geleden

Hi, Mij dochter is nu ook 6 weken oud. Ik heb tijdens de zwangerschap een online 'ouderschapscursus' gevolgd vanuit verloskundig Centrum. Daar werd gezegd dat er pas na ong 4 mnd een slaapritme nodig is. Da komt pas een ritme en besef dag/nacht bij baby's. Wat ik op internet overal tegenkom en waar ik mee wil beginnen is dat tussen 6-8 wkn de melatonine aanmaak begint en het goed is om de dagslaapjes ook in het donker te laten doen.

11 dagen geleden

Reactie op JSvE

Hi, Mij dochter is nu ook 6 weken oud. Ik heb tijdens de zwangerschap een ...
* na 4 mnd slaapritueel

11 dagen geleden

Reactie op JSvE

Hi, Mij dochter is nu ook 6 weken oud. Ik heb tijdens de zwangerschap een ...
Ja precies. Het gaat er mij ook om dit proces te ondersteunen. Ik heb nog zeker niet de illusie dat mijn kindje zijn wakkere nachtuurtjes skipt, maar wil wel vast werken aan regelmaat en voorspelbaarheid dmv structuren en een avondritueel