13 Reacties

één maand geleden

Hey zou ik je een bericht kunnen sturen?

één maand geleden

Reactie op Lesley03

Hey zou ik je een bericht kunnen sturen?
Hey ja hoor 🤗

één maand geleden

Ik heb hetzelfde met teveel vruchtwater en een grote baby. Nu ook bijna 30w. Ze gaan het sowieso nog even aankijken wat de groei doet, maar ik snap je gevoel. Ik denk ook steeds " laat maar mooi komen met 37w" ben zelf nog geen 1m60 dus ben echt bang voor de bevalling met een grote baby. Maar of ze daarom ook eerder inleiding doen, geen idee. Maar vragen staat vrij denk ik?

één maand geleden

Reactie op mamainspe24

Ik heb hetzelfde met teveel vruchtwater en een grote baby. Nu ook bijna 30w ...
Zeiden ze bij jou ook dat het ook vanzelf eerder kan gebeuren het bevallen juist vanwege de veel vruchtwater ?

één maand geleden

Reactie op Mel51024

Zeiden ze bij jou ook dat het ook vanzelf eerder kan gebeuren het bevallen ...
Nee niks over gezegd. Bij jou wel?

één maand geleden

Hoeveel groter/zwaarder is je kindje? Met een beetje groter/zwaarder kun je prima en zonder problemen wachten. Ook is het in ik geloof 50% van de gevallen zo dat een 'groter' kindje bij de geboorte helemaal niet groter blijkt - het is best lastig die schatting te maken met een echo. Voor de kindje is het verder beter om wat langer te blijven zitten dan 37 weken, m.n. vanwege de longrijping.

één maand geleden

Bij mijn zoontje werd aangeboden mij in te leiden omdat hij erg groot leek te zijn. Dat zou dan geloof ik gebeuren bij 38/39 weken. Ik heb het uiteindelijk afgeslagen, want de verloskundige zei dat je biologisch gezien eigenlijk bijna nooit ziet dat een groot kindje niet door het geboortekanaal past. Uiteindelijk is de bevalling alsnog ingeleid, maar niet vanwege de grootte van de baby. Die uiteindelijk krap aan 3000g woog en dus helemaal niet groot was.

één maand geleden

Reactie op Bhabi

Bij mijn zoontje werd aangeboden mij in te leiden omdat hij erg groot leek ...
Maar volgens mij doen ze inleiden op een vast moment rond de 38/39 weken. Zeer zeker niet bij 37 weken, oa vanwege de longrijping.

één maand geleden

Inleiden doen ze tenzij medische noodzaak vaak niet meer voor week 39. Met baby’s die vroeg gehaald worden zie je vaak wel dat ze meer huilen etc. Zou het niet doen enkel vanwege de verwachtte grootte van de baby. Deze wijkt vaak af en geeft in de regel ook geen problemen met de bevalling. Probeer echt je rust te pakken. Regel eventueel een oppas voor je dochter.

één maand geleden

Reactie op mamainspe24

Nee niks over gezegd. Bij jou wel?
Ja bij mij zeiden ze dat wel omdat normaal is de grens al 8 en ik zat met me vruchtwater op 14

één maand geleden

Reactie op Mel51024

Ja bij mij zeiden ze dat wel omdat normaal is de grens al 8 en ik zat met m ...
Ja in cm van die deepest pocket dan?

één maand geleden

Hoi, Hier bij de middelste ingeleid met 37+6 en bij de jongste met 38 weken. Beide bevallingen duurde uiteindelijk meer dan 2 dagen, dat is vaker het geval met een inleiding dus wel iets om rekening mee te houden. Inleiden doen ze doorgaans tussen de 38-39 weken. Aandragen dat je man er anders niet bij kan zijn, zou je kunnen doen. Al vraag ik me af of een gedetineerde 2-3 dagen weg mag uit detentie voor een bevalling? Heb je al iemand achter de hand die je eventueel bij de bevalling wilt hebben? Hier nu 27+1 en word opnieuw ingeleid bij 38 weken. Sterkte en succes!🍀

één maand geleden

Iknzou het vooral bespreken mer de gyneacoloog als je een grote baby verwacht. Er zijn richtlijnen waar ze zich aan moeten houden. Zelf trok ik de vorige zwangerschap heel slecht, bekkeninstabiliteit, slapeloze nachten, pijn pijn pijn, en ik mocht niet eerder ingeleid worden dan 41 weken. Dit was het beleid van de verloskundige en ziekenhuis.