17 Reacties
8 maanden geleden
Wij ook in de new born set. Bij mijn oudste gaf ik rapley methode en heb ik gewacht tot ze in het stoeltje goed kon zitten maar ivm kma en eczeem nu al eerder begonnen met hapjes introduceren en gewoon in de newborn set
8 maanden geleden
Ik lees dus van een aantal mama’s dat ze hun baby’s wel in de babyset zetten (eventueel met een kussentje) om te eten. Ons zoontje kan ook prima zelfstandig zitten met ondersteuning, alleen dus niet zelfstandig tot zit komen. Is het dan niet erg om ze heel af en toe toch te laten zitten tijdens het eten? Ik twijfel omdat ik zo vaak lees dat het wordt afgeraden 😱.
8 maanden geleden
Reactie op fvdp
Ik lees dus van een aantal mama’s dat ze hun baby’s wel in de babyset zette ...
Volgensmij kan dit gewoon als ze kunnen zitten, zelfstandig tot zit kunnen komen is een veel latere mijlpaal, pas rond 9 maand dacht ik, en daarvoor moeten ze toch eten. Die van ons zit er volgensmij prima in, dus we doen het gewoon.
8 maanden geleden
De prelogopediste gaf als tip dat het ook in de maxicosi kan! Zet hem in de hoek van de bank of op een stoel als het kan.
En de fysio adviseerde ons de ikea kinderstoel met bijbehorend kussentje die je op kan blazen. En we hebben er dan nog een opgerolde handdoek voor. Dit is echt wel oké voor een paar minuten per dag
8 maanden geleden
Reactie op fvdp
Ik lees dus van een aantal mama’s dat ze hun baby’s wel in de babyset zette ...
Het gaat er toch om dat ze kunnen zitten en niet zelf tot zit komen?
Mijn dochter komt nog niet zelfstandig tot zit maar zit het liefst de hele dag zittend te spelen. Heb niet het idee dat dit kwaad kan? Aangezien ze zelf gewoon zit en haar balans houdt dan is ze er toch gewoon klaar voor?
8 maanden geleden
Reactie op willietibbie
Het gaat er toch om dat ze kunnen zitten en niet zelf tot zit komen?
Mijn ...
Bij ons op de opvang hanteren we wel echt dat kinderen zelfstandig tot zit moeten kunnen komen voor we ze in de stoel zetten. Als je kindje mooi met een rechte rug kan zitten zou ik zeggen dat in een stoel met de eet momenten moet kunnen. Maar daarbuiten zou ik ze niet neerzetten tot ze het echt zelf kunnen.