8 Reacties

20 dagen geleden

Joh als het voor jullie voor betere nachtrust zorgt, lekker doen toch! Bij mijn eerste kon ik het pas aan met 9 maanden, maar achteraf gezien was eerder beter geweest voor ieders nachtrust. Ik merk nu bij mijn zoontje (2 weken) dat hij ook reageert op prikkels in de nacht en ik denk dus dat hij ook baat zal hebben om in ieder geval voor 9 maanden naar zn eigen kamer te gaan!

20 dagen geleden

Wij hebben hem afgelopen nacht voor het eerst op zn eigen kamer gedaan en ging gelijk helemaal goed. Ook 3 weken oud.

20 dagen geleden

Hier met 4 weken gedaan om dezelfde reden! Hele goede beslissing voor ons geweest. Ze slaapt er heerlijk rustig tot de nachtvoeding ergens tussen 4-5 uur. Daarna is ze onrustiger in haar eigen bedje en ligt ze lekker op of bij mij. Als ze eerder in de nacht onrustig is neem ik haar ook lekker mee, maar dat is incidenteel. Overdag ook veel knuffelen, zo komt ze volgens mij aan de nodige geborgenheid. Het is de kamer naast ons en deuren beiden op een kier, zodat we haar wel goed kunnen horen. Zelf goed slapen is zo belangrijk om goed voor je kleintje te kunnen zorgen!

19 dagen geleden

Hier na 1week op zijn eigen kamertje, en ik heb een super lief tevreden mannetje. Soms merk ik dat hij geborgenheid wil, dan ga ik even met hem knuffelen. Jou/ jullie slaap is heel belangrijk. Ik heb wel een goede babyfoon met camera dus ik kan hem goed in de gaten houden. Ik zou het proberen, als het niet lukt, is hij snel genoeg weer op jullie slaapkamer toch? Lekker doen! En vooral lekker slapen straks! 🥰🩵

19 dagen geleden

Ook met 3 weken naar haar eigen kamer gedaan om dezelfde reden. Ging direct goed en we slapen heerlijk. In de ochtend zoekt ze echt de geborgenheid en komt ze het laatste half uurtje bij mij in bed liggen.

19 dagen geleden

Wij na 4 weken naar eigen kamer gedaan. Ze sliep nu langer door. Werd niet wakker van ons of andere prikkels en wij niet van haar. Ging dus super!

19 dagen geleden

Onze dochter slaapt vanaf dag 1 op haar eigen slaapkamer (direct naast onze slaapkamer). Ook inderdaad met name voor onze eigen nachtrust, de babyfoon staat aan en we horen haar toch als ze moet huilen snachts. Vooral doen wat voor jullie goed voelt!

18 dagen geleden

Bij mijn tweede zoontje heb ik hem ook vrij snel op zijn eigen kamer gelegd omdat hij heel erg veel kreunde in zijn slaap. Achteraf heel veel spijt gehad om hem om hem zo snel naar zijn eigen kamertje te brengen, omdat ik hem bij mij op de kamer miste. Om die reden laat ik mijn derde zoon nu gezellig bij mij slapen, ook hij maakt geluid alleen doe ik een oortje in met muziek. Daarbij een timer op 15 minuten, zodat ik zelf in slaap kom. Zodra mijn zoontje goed slaapt maakt hij ook minder geluid. Dus kunnen we beide lekker slapen. Doe gewoon wat voor jou goed voelt. Probeer het een aantal nachten en werkt het niet leg je hem lekker weer bij jullie 😊