26 Reacties

5 maanden geleden

Mijn kraamverzorgster 4,5 jaar geleden zei dat het in principe niet uit maakt om met je eigen was mee te wassen met het gewone programma en het gewone wasmiddel. Reageert de huid van je kindje, kun je altijd overstappen op speciale wasmiddel. Dit scheelt een hoop met wassen.

5 maanden geleden

Wij hebben bij onze dochter ons wasmiddel gebruikt. Wel met het idee dat als ze een reactie zou hebben, we zouden gaan wassen met neutral. Het ging helemaal goed dus niet gedaan. De eerste weken hebben we alles apart gewassen maar daarna heel snel alles bij elkaar in gegooid. Het is denk ik vooral even kijken wat voor je werkt en waar je je prettig bij voelt

5 maanden geleden

Gewone wasmiddel vanaf dag 1

5 maanden geleden

Wij gebruiken attitude little ones. Voor alle was overigens die van ons zoontje, de nieuwe baby en van onszelf. Dit omdat wij beiden allergisch zijn voor veel soorten wasmiddel en wasverzachter en we een hele zoektocht hebben gehad naar waar we wel tegen konden. Deze is fantastisch voor ons en tegelijkertijd dus heel goed voor baby's 🤗 heel blij mee.

5 maanden geleden

Gewoon ons eigen wasmiddel. Eerste keer alles apart wassen daarna gewoon mee met onze kleding.

5 maanden geleden

Ik was alles met neutral, inclusief onze eigen kleding. Ik doe alleen de werkkleding van mijn vriend apart van de rest wassen ivm fijn stof.

5 maanden geleden

Gewoon eigen wasmiddel zonder wasverzachter. Ik was de kleertjes wel apart op een babyprogramma zodat het mooi blijft en dat werkt in mijn wasritme!

5 maanden geleden

Neutral :)

5 maanden geleden

Reactie op Nienepien1993

Gewoon eigen wasmiddel zonder wasverzachter. Ik was de kleertjes wel apart ...
Als je geen wasmiddel gebruikt, wat doe je dan in te zorgen dat alles niet heel hard en ruw wordt? Waar ik woon is het water best hard en als je een keer de wasverzachter vergeet wist alles en sorry ruwe houten plank. Dat lijkt me ook weer niet goed voor de baby.

5 maanden geleden

Ik was alle kinderkleding apart, heb 0% parfum van Gwoon. Werkt perfect hier. Klein beetje azijn word het zachter van

5 maanden geleden

Reactie op Steentje133

Als je geen wasmiddel gebruikt, wat doe je dan in te zorgen dat alles niet ...
Wij hebben ook nog nooit wasverzachter gebruikt ivm allergie en nog nooit hard/ruwe was gehad

5 maanden geleden

Reactie op Steentje133

Als je geen wasmiddel gebruikt, wat doe je dan in te zorgen dat alles niet ...
Was in de droger helpt ook om het zacht te houden. Al merk ik dat vooral handdoeken ed snel ruw worden. Iets minder wasmiddel wil ook wel eens helpen.

5 maanden geleden

Ik gebruik persil voor baby. Zoontje heeft een gevoelige huid dus voor deze baby doen we hetzelfde.

5 maanden geleden

Eerste alles apart gewassen met parfumloze wasmiddel. Bij de tweede gewoon meegewassen met eigen wasmiddel en dat ging prima. Dat ga ik nu ook weer doen 😊

5 maanden geleden

Eerste maanden met aparte parfum loze wasmiddel. Moet je daarnaast ook geen huidverzorging of zeep met parfum gebruiken. En als ze door die fase zijn dat hun huid moet wennen aan de wereld buiten mama dan gewoon meewassen met de rest. Dan moet je gewoon robijntje of iets anders gebruiken. Anders krijg je de vlekken er niet uit 🐷🐽🤣

5 maanden geleden

Hier was ik babykleertjes apart in het begin en was met Incia wasmiddel (troepvrij). Kun je vinden op de website van hemnature

2 maanden geleden

Incia van hemnature 🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op Steentje133

Als je geen wasmiddel gebruikt, wat doe je dan in te zorgen dat alles niet ...
Beetje azijn maakt je was ook zacht. Niet te veel anders ruik je het. Of dit ook kan met babykleertjes weet ik niet maar gok van wel.

2 maanden geleden

Ik maak al een paar jaar m'n eigen wasmiddel. Bij bol.com koop ik een doos Marseille zeep vlokken, 2 liter kokend water + 35-40 van die vlokken erbij en dan heb je dus 2 liter wasmiddel. Meer dan een jaar geleden een doos van 750 gram gekocht en is nu nog niet op ( haal je dus ca 38 liter wasmiddel uit). Marseille zeep is echt super zacht voor de huid en kleding (en voor de portemonnee, een doos kost 30 euro). Als ik vlekken in de kleding heb dan spray ik het in met shout en alles is echt perfect schoon. Voor de geur een paar druppels lavendelolie in de fles.

2 maanden geleden

Reactie op IngevL

Ik maak al een paar jaar m'n eigen wasmiddel. Bij bol.com koop ik een doos ...
35-40 gram bedoel ik