48 Reacties
8 maanden geleden
Hier ook een luie baby, haha!
Op haar buik liggen? Nee hoor, mevrouw vindt dat maar niks. Zodra ik haar op haar buik rol, draait ze zichzelf eigenwijs weer terug naar haar rug — probleem opgelost, vindt zij dan lekker zelf wel even!
Zitten gaat al best goed, al kukelt ze soms nog wat onhandig achterover. Maar hé, oefenen baart kunst!
Wat ze vooral geweldig vindt, is álles willen pakken, het dan natuurlijk op de grond gooien (want dat is het allerleukste!), en vervolgens zelf weer proberen te pakken… met een beetje hulp van papa en mama natuurlijk!
8 maanden geleden
Reactie op nina47
Hier ook een luie baby, haha!
Op haar buik liggen? Nee hoor, mevrouw vindt ...
Geweldig he, eigenwijs al.. 😜
Hoe help je haar met zitten? Ik zet haar wel eens neer maar als een zak aardappelen valt ze elke kant op 🤣
8 maanden geleden
Hoi hoi,
Hier een baby van 4 okt. Ze kan goed zitten en trekt zichzelf al op om te staan. Van mij mag ze juist wat langzamer gaan 🥹
8 maanden geleden
Reactie op baby2onthewayy
Hoe help je haar met zitten? Ik zet haar wel ...
Ik zette haar vaak tussen mijn benen in kleermakerszit. Zo had ze steun aan mijn benen en kon ze niet makkelijk opzij vallen. Wat ook hielp, was de overstap van de newborn-stoel naar de kinderstoel met dienblad. Daar kon ze tijdens het eten mooi op leunen. En verder… vooral heel veel oefenen op het speelkleed!
8 maanden geleden
Reactie op VroegwijzeOrchidee351850
Hoi hoi,
Hier een baby van 4 okt. Ze kan goed zitten en trekt zichzelf al ...
Wat goed zeg!!
Ja dat snap ik, mijn oudste ging ook zo snel!!
8 maanden geleden
Die van ons is van 7 oktober en zit al in kruipstand maar komt nog niet vooruit 😂 rolt wel alle kanten op en kan tijgeren en zichzelf optrekken op de bank. Ook blijven zitten.

8 maanden geleden
Hier is alles ook een uitdaging, hij wil te veel, heel gefrustreerd omdat het allemaal net niet lukt🥲
8 maanden geleden
Gecorrigeerd 6,5 maand. Ze kunnen goed beide kanten oprollen en spelen graag op hun buik. Tijgeren vooruit niet tot hun frustratie. Stukjes achteruit soms wel.
Ik probeer ze niet op hun billen te zetten want mijn oudste sloeg daardoor normaal kruipen over. Wel jammer, zij kon op deze leeftijd wel optrekken en blijven staan. Dat doen deze meiden helemaal niet.Ze hebben weinig kracht in hun benen, misschien doordat ze prematuur geboren zijn of iets. Kruiphouding snappen ze ook nog niet helaas.
Al met al geen snelle Jelle's 😅
8 maanden geleden
Reactie op baby2onthewayy
Hoe help je haar met zitten? Ik zet haar wel ...
Het beste is om dit echt de baby zelf te leren, dus zo min mogelijk zelf in zit te zetten. Anders leren ze a) niet zelf deze beweging te maken en b) ontwikkelen ze die spieren niet goed om balans te houden. Een baby die veel tummy time doet, leert vanzelf ook sneller zelfstandig te zitten. Mijn dochter kan nu zelf ook in zit komen en ik heb nooit een kussen of iets achter haar neer hoeven leggen. Als ze het zelf leren is meteen de rompbalans heel goed, waardoor ze ook niet omvallen 😊
8 maanden geleden
Hier 7 maandjes! Tijgeren, zitten, draaien van rug naar buik maar andersom vertikt ze het 😂. Ze zwaait en zegt doei doei (niet mama of papa als eerst zeggen helaas, 😅) . Ik las hierboven al dat het wel wat langzamer mag. Dat heb ik ook, het gaat mij veels te snel, ze mag echt nog ff baby baby blijven hoor. Heb t idee dat ze heel veel naar haar broer en zus kijkt en t daarom zo snel gaat.
8 maanden geleden
Onze meid is 7 maanden. Omrollen alle kant op doet ze al een tijdje. Tegenwoordig blijft ze gewoon doorrollen als een ton 🤣 Ook heeeeel veel rondjes draaien. Tijgeren kan ze achteruit maar nog niet naar voren. Zitten is nog wiebelig dus met ondersteuning
8 maanden geleden
Van 28 oktober, hij kan tijgeren en omrollen. Zitten lukt nog niet. Op handen en knieen heen en weer wiegen en een soort kikkersprongetjes, maar kruipen nog niet. Vandaag weet ik eindelijk zeker dat hij terugzwaaide, na mijn zesduizendste zwaai naar hem😍