13 Reacties

één maand geleden

Mijn dochter heeft ook veel zuig behoefte en ik geef haar dan ook gewoon dr speen.. Ze wil hem niet altijd hebben en kan ook best zonder..

één maand geleden

Een huilbaby krijgenvan een speen geven? Hier heb ik nog niet eerder van gehoord, maar misschien heb ik onder een steen geleefd! Als ze echt zuigbehoefte heeft zou ik gewoon de speen geven, maar wel opletten dat je hem niet te snel/ gemakkelijk in haar mond stopt! Scheelt weer met afleren later!

één maand geleden

Reactie op MamavanSanne

Een huilbaby krijgenvan een speen geven? Hier heb ik nog niet eerder van ge ...
Ja hij bedoeld. Als de speen zou uitvallen dat ze dan huilt dat je hem weer in moet doen. Overdag heb ik hem helemaal niet nodig het is meer ri de avond de laatste tijd dat ze onrustig wordt ze is nu 3 weken oud.

één maand geleden

Reactie op Jr28

Ja hij bedoeld. Als de speen zou uitvallen dat ze dan huilt dat je hem weer ...
Oh, opdienen manier, dan snap ik het! Ja dat risico loop je dan wel!

één maand geleden

Ik doe het ook ivm speentje...mijn kleintje gooit de speen er zelf uit in bed en valt met speen in bed en daarna ligt de speen naast hem

één maand geleden

Ik wou er ook liever niet aan beginnen maar me zoontje word er rustig van en ‘spuugt’ hem zelf ook weer uit. Soms wil hij hem zelfs de hele dag niet en soms weer meer dus ik ben wel voorstander 🙂

één maand geleden

Prima om nu te geven om aan de zuig behoefte te voldoen, rond 3/4 maanden kun je heel makkelijk stoppen. Hier ook met de grotere broer gedaan

één maand geleden

Onze kindjes zijn allebei idolaat van hun speen. Ook bij krampjes helpt het ze om ergens op te zuigen. Wij gebruiken de Soothie spenen.

één maand geleden

Mijn zoon had vanaf de eerste dag al een enorme zuigbehoefte. Daarom heeft de kraamhulp toen ook voorgesteld om een speen te gebruiken. Heeft tot zijn 4e een speen gehad en toen aan Sinterklaas gegeven. Duim daarentegen is moeilijker af te leren. Wel heb ik op een gegeven moment meerdere spenen in zijn bedje gelegd zodat ik niet in de nacht eruit moest om zijn speen te pakken, deed dit toen hij zelf de spenen kon pakken. En die tandjes… dat komt uiteindelijk wel weer goed denk ik dan. Mijn zoontje is intussen 7 en een mooi gebit.

één maand geleden

Bij ons heeft onze zoon van 9 geen speen gehad en loop ik nu al bij de ortho en hij heeft ook nooit geduimt. Mijn dochter van nu 6 had hele erger zuigbehoefte. In de kraamweek al begonnen met speen. Toen ze 2 was begon ze kapot te bijten. Elke speen die kapot was moest ze weggooien tot ze op waren en toen nooit meer speen gehad Nu bij onze zoon van een maand gebruiken we ag en toe een speen als hij erg zuigbehoefte heeft. Hierdoor wordt hij rustig maar is niet vaak op de dag. We gebruiken de speen ook bij krampjes en dat helpt hem juist goed was tip van de kraamzorg

één maand geleden

Ik heb bij beide jongens wel speen geprobeerd maar beide wilde ze niet echt aannemen dus dan vind ik wel prima om zonder speen te doen

één maand geleden

Mijn zoontje heeft altijd een speen gehad en rond 1 jaar cold turkey weggedaan. Zijn gebit is perfect in orde, hij is nu 3 jaar. Hij had zuigbehoefte en het heeft enorm vaak geholpen! Nu met mijn tweede ga ik hetzelfde doen. Heb nog nooit gehoord dat je een huilbaby krijgt door het geven van de speen… dat klopt volgens mij niet 😬 Baby’tjes hebben zuigbehoefte en tot 1 jaar kun je de speen echt makkelijk nog wegdoen.

één maand geleden

De eerste 3 maanden hebben kinderen juist zuigbehoefte. Na die 3 maanden kan je de speen cold turkey wegpakken. Wij hebben dit bij ons zoontje van 1,5 ook gedaan. Was een paar dagen wat meer huilen en een andere manier zoeken om hem te troosten maar zijn hier achteraf heel blij mee. Ons zoontje heeft helemaal geen behoefte meer aan de speen. Hij pakt nu af en toe het speentje van ons dochtertje als grap maar zuigt er niet op. Zijn bij ons dochtertje ook van plan om met 3 maanden de speen weg te pakken.