13 Reacties

één maand geleden

Hoi! Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar ik zou het nooit meer doen. Ik ben gestript 2x bij 41 weken en 41+4. De bevalling begon bij de tweede poging. Echter bleef mijn ontsluiting hangen op 3cm. Moest ik na meer dan 18 uur naar ziekenhuis. Nog steeds 3cm. Vliezen werden gebroken. Hielp niet. Behalve extreme weeen. Uiteindelijk na bevalling van 27 uur en 4 uur persen, is ze geboren. Ik heb het als een hel beleefd, omdat mijn lichaam geforceerd werd, het niet natuurlijk is gegaan. Mijn lichaam was er nog niet klaar voor… Ik raad het je af.

één maand geleden

Ik heb met 40+5 goeie ervaringen! Was helemaal niet pijnlijk en een uur na strippen begonnen weeen en daarna vlotte bevalling 😌

één maand geleden

Bij mij is door het strippen vorige bevalling begonnen. Maar bij de eerste heeft dit niet gewerkt dus ik ga ook vanuit dat het niet werkt als je lichaam nog niet klaar voor is. Ik heb nu ook afspraak voor strippen met 40+1 maar de baby was nog steeds niet ingedaald dus ben benieuwd 🤨

één maand geleden

Mijn persoonlijke idee achter strippen is zolang het kan ben ik van mening dat het altijd de moeite waard is voor je definitief een inleiding in gaat. Het motto van strippen is om je lichaam op een natuurlijke manier een zetje richting de bevalling te geven, daarom niet geschoten is altijd mis ;-) Mocht het niet gelukt zijn heb je het iig geprobeerd. Elke inleiding is ook weer anders, maar natuurlijk is altijd beter natuurlijk

één maand geleden

Ik heb goede ervaring met strippen, om half 10 werd ik gestript, om 14 uur had ik 3 cm ontsluiting en om 17 uur werd onze dochter geboren. Mijn lichaam had t zetje precies nog even nodig

één maand geleden

Ben tussen week 41 en 42 4x keer gestript en ingeleid met 42 weken dus heeft niets geholpen helaas. Schijnt wetenschappelijk te zijn bewezen dat strippen zin heeft vanaf week 41. Ik ben nu ook 40+1, maar wacht rustig af tot na 41 weken met interventies. Geef je lichaam de tijd.

één maand geleden

Ik ben momenteel 39+6 en heb vanmiddag een afspraak bij de gynaecoloog. We hebben besproken, mocht het er klaar voor zijn vandaag om te strippen.

één maand geleden

Ik ben met 39+4 gestript. Baby helemaal ingedaald en ik had 1 cm. Vrijwel direct kreeg ik weeën en in de nacht met 39+5 bevallen. Ik kijk heel goed terug op de bevalling, helemaal zonder pijnstilling verder en de weeën opgevangen in bad. Ook maar 12 minuten geperst. Bij mijn 1e kindje ben ik ingeleid, weeenopwekkers en ruggenprik gehad. Een hele andere ervaring.

één maand geleden

Vorige week met 40w gestript, voorweeen begonnen die nacht en vervolgens in de vroege ochtend van 40+2 bevallen. Opbouw was veel geleidelijker dan inleiding van de eerste (opwekkers en weeenstorm). Denk dat je jezelf moet afvragen of je nog even zonder interventies wil doorlopen, misschien wil je vk ook nog niet strippen voor 41 wkn en is het alleen een informatief gesprek.

één maand geleden

Bij mij gaven ze 2 weken geleden aan pas te willen strippen vanaf 41 weken toen ik vroeg naar vanaf wanneer dat mogelijk is. Vorige week voelde ik de baby soms wat minder en heb ik strippen nog eens besproken en willen ze morgen (40+4) wel al een poging doen. Als dat niet helpt dan bespreken we een inleiding voor volgende week. Maar ik wil het liefste dat hij vanuit zich zelf komt en een poging tot strippen eerst vind ik dan toch wel fijner dan dit niet geprobeerd te hebben.

één maand geleden

Ik ben gestript met 40+1 en 40+2 in de avond bevallen. Ik denk wel dar het strippen me een zetje in de goede richting heeft gegeven, ik had wel al 2cm ontsluiting. Ik denk ook dat je je eigen gevoel moet volgen of je dit wil en er geen goed of fout is. Succes met de laatste loodjes😊

één maand geleden

Ik ben met 40+3 gestript en 40+4 bevallen. Ik kijk er goed op terug!

VRIEND

één maand geleden

41+1 gestript en een paar uur later startte de bevalling. Bleek al wel 3cm te hebben bij het strippen. Het strippen zelf heb ik niet als onprettig ervaren en ook de bevalling ging heel soepel en vlot.