25 Reacties

één maand geleden

Bemini!

één maand geleden

Ik heb geen ervaring maar wel goede berichten gelezen over de Lodger newborn slaapzak. Wel ook rond de €50,00. Puckababy heeft nu overigens wel 20% korting Wel belangrijk dat het goed passend is rondom het nekje want als het te groot is kan het heel gevaarlijk zijn. Ik denk dat hema 50/56 voor nu nog wat te groot is, maar misschien kun je passen.

één maand geleden

Onze dochter van 4 weken oud geboren met gewicht 3310 gram past nog niet in de slaapzak van hema 50/56. Ze kan dan echt volledig wegzakken in de slaapzak met haar hoofdje. Ik zou dus niet voor die van hema gaan lijkt me dan ook voor jullie meisje nog veel te groot.

één maand geleden

Ik weet niet goed hoe het met de maten zit, maar heb hele goede ervaringen met de Puckababy. Ze zijn inderdaad vrij prijzig, maar er staan er heel erg veel op Vinted voor mooie prijsjes. Ze zijn vaak ongebruikt, omdat mensen toch geen slaapzak hebben gebruikt of een ander soort oid.

één maand geleden

En zijn er dan nog verschillen in nekmaat tussen de slaapzak newborn en de piep inbaker? 🤭

één maand geleden

Ik heb de puckababy piep gebruikt en Jollein newborn slaapzak. Beide gewoon prima rondom het nekje voor ons meisje van 2700 gram (op dr lichtst 2500 gram).

één maand geleden

Nog een vraagje: van de puckababy newborn 0-6 maanden, zouden jullie nu dan de katoenen versie (tog 0.5) aanraden of toch de teddy (tog 2.0)? Voor de komende maanden? Die teddy is wel flink warm en volgens mij is onze slaapkamer zo rond de 17-18 graden minimaal. Dan zou ze er alleen met een korte mouwen romper onder hoeven. Maar als we dan snachts gaan verschonen ligt ze dus met een koud rompertje op het verschoonkussen.. ook niet heel fijn. Beter dan de 0.5 versie met haar kleertjes van die dag eronder…?

één maand geleden

Reactie op starry94

Nog een vraagje: van de puckababy newborn 0-6 maanden, zouden jullie nu dan ...
0.5 tog, dan kan je met laagjes werken en ben je flexibel in hoeveel tog je uiteindelijk maakt. Ik heb bijv over de Puckababy nog een laken en deken, met 2 tog kan dat niet ivm te warm

17 dagen geleden

Over de puckababy newborn slaapzak: mijn meisje is erg klein en de mouwen zijn veelste lang! Of kun je deze gewoon opstropen?

17 dagen geleden

Ik raad ook Lodger aan. Die slaapzakjes vallen wat kleiner uit waardoor ze perfect passen bij kleine baby’s. Met de puckababy newborn geen ervaring. Als je wilt inbakeren zou je ook nog de love to dream slaapzakjes kunnen proberen. Die vallen ook wat kleiner dan de puckababy Piep.

17 dagen geleden

Reactie op starry94

Over de puckababy newborn slaapzak: mijn meisje is erg klein en de mouwen z ...
Die sla je een aantal keer om ja.

16 dagen geleden

Hema valt echt groot. Heb 'm nu voor ons kleine meid van 3080 gram. Heb er nu ook eentje via vinted van de prenatal en die valt al een heel stuk kleiner en goed voor nu ook al staat daar 56/62 in.

16 dagen geleden

Bemini!!!!! Top slaapzak in maat 50 waar mijn vorige baby van 2,5kg perfect in pastte (hoofdopening niet te groot).

16 dagen geleden

Ik gebruik de puckababy teddy voor 0-3 maanden. TOG 2.0. Vind het hele fijne slaapzakken en het inbakeren vind mijn zoontje erg fijn. Ze zijn prijzig, maar ik vind ze wel de moeite waard. Qua pasvorm past deze prima rondom het nekje. Hij is nu 3720gram (2 weken oud).

15 dagen geleden

Reactie op Marlou_91

Ik raad ook Lodger aan. Die slaapzakjes vallen wat kleiner uit waardoor ze ...
Heb jij de lodger newborn slaapzak van 2tog? Wat doe je daar onderaan? Hoe warm is jullie slaapkamer? Ik twijfel tussen de tog waardes

15 dagen geleden

Ik heb die van Hema, ben er echt heel erg tevreden over

15 dagen geleden

Willen ze dan wel slapen als ze een strak opgemaakt lakentje/dekentje gewend zijn? Met slaapzak liggen ze ineens 'los' in hun bedje toch?

15 dagen geleden

Ik heb deze Lodger Hopper nu binnen en deze is tog 3.3. Onze kamertemp is 18 graden. Moet ik er dan nog een deken over? Ze heeft gewoon haar overdag kleding eronder (lange mouwen romper, trui, broek)

15 dagen geleden

Oeps deze dus

15 dagen geleden

Reactie op starry94

Ik heb deze Lodger Hopper nu binnen en deze is tog 3.3. Onze kamertemp is 1 ...
Wij hebben deze slaapzak en ons kleintje slaapt erin met de kleertjes die jij ook noemt. Hij slaapt er vanaf het begin in en door temperaturen in de kraamweek weet ik dat zijn temp goed blijft zonder deken. Slaapzak is volgens mij ook bedoeld voor de winter en temperaturen rond de 16 graden.