13 Reacties
2 jaar geleden
Ik werk ook in de verslavingszorg/psychiatrie. Ik ben in overleg met de arboarts gestopt met werken op de woongroep en doe vervangend werk.
Ik weet niet hoe lang je zwanger bent, maar er mag niet van je geeist worden dat je doorwerkt. Ook gezien de veiligheid mbt incidenten en het middelgebruik.
Ik zou zeker of met je leidinggevende of met de arboarts in gesprek. Een arboarts bepaald over de veiligheid en geeft advies die je mag opvolgen. Daar heeft je leidinggevende dan niets over te zeggen.
2 jaar geleden
Reactie op Marjo2024.
Ik werk ook in de verslavingszorg/psychiatrie. Ik ben in overleg met de arb ...
Momenteel 23w bijna!
In het begin maakte ik me er niet zo druk over maar hoe meer ik de kleine man ga voelen en mn buik groeit, hoe meer de zorgen ook toenemen. Zeker met de slechte bezetting soms..
Ik vind het ook heel spannend om nog naar vervangende werkzaamheden te moeten voor 3 maandjes, waar ik niemand ken en de werkzaamheden niet ken, dus dat maakt het voor mij erg dubbel...
2 jaar geleden
Momenteel 23w bijna!
In het begin maakte ik me er niet zo druk over maar h ...
Ik werk 3 dagen als persoonlijk begeleider en 1 dag werkte ik op de woongroep. Nu doe ik die ene dag vervangend werk op kantoor ook. Ik ben niet naar een andere locatie gegaan.
Een andere collega woonbegeleider is ook zwanger en ook zij krijgt vervangende werkzaamheden op kantoor. Dus gewoon wel op de afdeling en je blijft in contact met de cliënten, maar wel op afstand. Niet meer hoeven in grijpen en geen direct cliëntcontact.
Mij is echt aangeraden om je eigen veiligheid en dat van jouw kindje boven alles te kiezen. Deze doelgroep is zo onvoorspelbaar.
Je kan daarin geen foute keuze maken. En de slechte bezetting is absoluut niet jouw probleem. Jij hoeft je alleen maar druk te maken om die kleine in je buik. Een werkgever moet je een veilige werkomgeving kunnen garanderen. Dat is dit werk gewoon niet.
2 jaar geleden